וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': "נכשלנו, אבל לא נעזוב את העבודה"

24.11.2013 / 0:42

יו"ר העבודה היוצאת התייחסה לראשונה לתבוסה בפריימריז ואמרה שתישאר במפלגה ללא תנאים: "מנהיגות לא נבנית בדילים". היא הבטיחה: "אתייצב לצד הרצוג ואתן לו את כל התמיכה"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', התייחסה אמש (שבת) לראשונה לתבוסה שנחלה אתמול בפריימריז לראשות מפלגת העבודה לחבר הכנסת יצחק (בוז'י) הרצוג. "אנחנו חיים, נושמים ופועלים בתוך מפלגה דמוקרטית ולכן מכבדים תוצאות של בחירות דמוקרטיות ונרתמים מעכשיו לעשייה משותפת יחד עם היו"ר הנבחר", אמרה במפגש עם פעיליה בהוד השרון. "בי נשבעתי שלא אעשה ליו"ר הנבחר מה שעשו לי כשנבחרתי", אמרה והתכוונה לכך שלא תפרוש מהמפלגה: "בלי איומים, בלי דרישות לתפקידים, בלי דרישה למספר 2 משוריין. מנהיגות לא נבנית בג'ובים ובדילים, היא נבנית בהוויית דרך". היא הודתה כי תוצאות הבחירות הן "כישלון", אך הוסיפה: "אנחנו יודעים במה אנחנו מאמינים - יש לנו דרך להוביל והיא חיונית לחברה הישראלית".

יחימוביץ' שבה והבהירה כי אין בכוונתה לעזוב את המפלגה. "המקום שלנו הוא מפלגת העבודה", הוסיפה. "לא רק שלא נעלה על הדעת לעזוב את המפלגה, אלא צריך להיות יותר מעורבים ויותר דומיננטיים. אנחנו חברים במפלגה אמיתית. צריך לחזק את המפלגה. אני הולכת להתייצב באופן מוחלט לצדו של מי שנבחר - בוז'י הרצוג - ולתת לו את כל התמיכה שאפשר". לדבריה, "די למפלגות אופנה, די לטרנדים, למפלגת העבדה יש שורשים, יש לה הווה, יש לה עתיד גדול ואתם העתיד שלה".

שלי יחימוביץ' משוחחת עם פעילים אחרי תבוסתה בפריימריז במפלגת העבודה, נובמבר 2013. שלומי גבאי
"לא מצטערת על שום הבטחה שלא נתתי או דיל שלא עשיתי". יחימוביץ', אמש/שלומי גבאי

עם זאת, יחימוביץ' רמזה לכך שאולי תתמודד שוב על ראשות המפלגה בעתיד. "אני יודעת שחשתם אכזבה קשה", אמרה לתומכיה. "אני רוצה שתראו את הפרספקטיבה הגדולה, לא רק הפוליטית, אלא בעיקר האידיאולוגית. אנחנו חורשים ביחד את התלם הארוך. יש בו מהמורות ויש הצלחות, יהיו תבוסות וגם ניצחונות אבל אסור לנו לוותר על הדרך".

לסיכום, אמרה: "התבוסה בבחירות האלה היא אבן נגף בדרך הארוכה שיש לנו לעשות בדרך לתיקון החברה הישראלית. ולכן, קחו נשימה, תשנו טוב, תאכלו טוב, תחשבו על מה שקרה ותאגרו כוחות לקראת המאבק הגדול שלנו על דמותה של החברה הישראלית. יש לנו עוד דרך ארוכה למימוש החזון שלנו. אנחנו אנשים מאמינים. המנוע שלנו הוא אידיאולוגי ולא אופורטוניסטי. יכולתי להבטיח המון הבטחות בשביל עוד קולות, אבל אני לא מצטערת על שום הבטחה שלא נתתי או דיל שלא עשיתי, כי אם נתנהל באופן לא ראוי אז גם המשמעות של הדברים שנאחנו מאמינים בהם מתערערת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

הרצוג: "אפגש עם נתניהו ואבו מאזן"

מוקדם יותר סיפר הרצוג כי לאחר הזכייה קיבל שיחות טלפונים מכל ראשי המפלגות בכנסת ואפילו מיו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. "קבענו שניפגש", סיפר בראיון לערוץ 10. "עם ישראל חייב להבין שכדי להבטיח את עתיד המדינה יש צורך להיפרד בהסכם מהפלסטינים". לדבריו, הייתה לו גם שיחת טלפון "נעימה וטובה" עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "נקבע פגישה. אני לא עושה מזה דרמה, אני מכבד את ראש הממשלה", אמר אך הוסיף: "הקואליציה הזאת רעה, אין מה להיכנס אליה".

עם זאת, הרצוג הוסיף כי נתניהו נמצא "בפני צומת הכרעה היסטורי". לדבריו, "אם הוא ילך למהלך מדיני נועז, אני אהיה שם לתמוך בו. אם צריך לשאת את המשא של הסכם היסטורי, אנחנו נעזור. כניסה לממשלה כשלעצמה שוחקת מפלגות והיא צריכה להיות רק אם יהיה תיקון היסטורי". על יריבתו יחימוביץ' אמר: "היא טעתה בהערכה לכל אורך התהליך, גם בסיכוי שלה וגם בשלי. היא הכריזה על הבחירות והצעתי לה לדחות אותן. היא החליטה – עכשיו".

יו"ר מפלגת העבודה הנבחר יצחק (בוז'י) הרצוג במטה מפלגת העבודה בבית סוקולוב בתל אביב, 22 בנובמבר 2013. יותם רונן
הרצוג בנאום הניצחון, שלשום/יותם רונן

הרצוג ניצח את יחימוביץ' בפער ניכר של 58% לעומת 42%. "מפלגת העבודה יוצאת היום לדרך חדשה שבסופה נחזור להיות מפלגה גדולה שקוראת תיגר על השלטון בישראל", הבטיח הרצוג בנאום הניצחון שנשא בבית סוקולוב בתל אביב אתמול. הוא הודה ליחימוביץ' על "תרומתה למאבקים החשובים ביותר בציבוריות הישראלית" והוסיף: "לא אפעל לבד. שלי ואני ידענו לשתף פעולה ונמשיך לעשות זאת גם היום, לאחר הבחירות. יחד אנחנו ננצח".

לאחר ההפסד התקשרה יחימוביץ' אל מחליפה המיועד על מנת לברך אותו על היבחרו. הרצוג הודה ליחימוביץ' והשניים סיכמו לעבוד יחדיו על מנת לקדם את מטרות המפלגה. יו"ר המפלגה היוצאת הבטיחה להרצוג כי "תנהג עמו בשיתוף פעולה מלא ותסייע לו ככל יכולתה בהמשך חיזוקה של מפלגת העבודה כאלטרנטיבה לימין הכלכלי והחברתי של נתניהו". לצד זאת, הבהירה יחימוביץ' לפעיליה כי גם בשנים שיבואו תמשיך להוביל עמם "את הדרך הכלכלית והחברתית הצודקת הראויה למדינת ישראל".

עוד על ניצחון הרצוג בפריימריז:
הרצוג כבש את העבודה: "יוצאים לדרך חדשה, לא אפעל לבד"
פרשנות: ניצחון הרצוג עשוי להראות לבנט את הדרך החוצה מהממשלה
הח"כים בירכו את הרצוג: "להציב אלטרנטיבה שלטונית"

(עדכון ראשון: 20:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully