וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי ישי: "אם רק אקבל כלים, לא יישאר כאן אף מסתנן"

פנחס וולף

18.5.2012 / 8:00

בראיון לוואלה! חדשות חוזר שר הפנים על דעתו הנחרצת בנושא המסתננים ודוחה הביקורת כלפיו. על חוק טל: "הצבא לא רוצה חרדים". לצד זאת הציע שכל המפלגות הדתיות יתאחדו

על אף המהומה שעוררו דברים שאמר השבוע בנושא המסתננים, שר הפנים ויו"ר ש"ס, אלי ישי, ממשיך ומחריף את הטון בנושא. בראיון מיוחד לוואלה! חדשות, שב והכריז ישי כי לדעתו יש לשחרר אסירים שיושבים בכלא על עבירות קטנות כדי לפנות מקום בבתי הסוהר ל-50 אלף מסתננים. "יש לנו בעיה אמתית", אמר, "כל מי שבא מצפון סודן אסור לגרש אותו בניגוד לרצונו, על פי האו"ם ועל פי משרד המשפטים, כך גם לגבי אריתריאה".

"מה שאני יכול לגרש זה מסתננים מחוף השנהב. אני ממתין לבג"ץ לגבי דרום סודן. מתוך 17% שהייתי אמור לגרש גירשנו 15%, נותרו שני אחוז וזה יבוצע", אמר והסביר כי "כרגע, יש למעלה מ-50 אלף איש שאני לא יכול לגרש. הביטחון של אזרחי ישראל ממש מתערער כתוצאה מהמסתננים והתנהגותם פה, לכן הצעתי לפנות מתקני בתי סוהר". לדבריו, "נכון יהיה לשחרר אסירים במסגרת ועדה שתקום עם משרד המשפטים. כמו שיש שליש, שאפשר יהיה לשחרר לפני השליש. לא כמובן עברייני מין או רוצחים, אלא עבירות שאפשר בהמלצת משרד המשפטים לשחרר כדי לפנות מקומות בכלא".

יו"ר תנועת סש אלי ישי במאהל הפראיירים בירושלים, מאי 2012. מגד גוזני
"נכון יהיה לשחרר אסירים במסגרת ועדה שתקום עם משרד המשפטים. לא כמובן עברייני מין או רוצחים, אלא עבירות שאפשר בהמלצת משרד המשפטים לשחרר כדי לפנות מקומות בכלא". ישי/מגד גוזני

לאור הביקורת על דבריו, ביקש ישי להבהיר כי לא מדובר בפליטים, אותם משאירים בישראל על פי המלצות הוועדה בנושא, אלא במסתנני עבודה. "רובם ככולם, 99% מהם, אלו לא פליטים אלא מסתנני עבודה, ולכן צריך לגרש אותם", אמר. כמו כן ציין כי ישנה העדפה לכך שהמסתננים יעזבו מרצון משום שלא יהיה פשוט לגרשם. "אני מוכן לתת מענק של אלף יורו ולהכפיל ל-2,000 יורו שיעזבו מרצון, ומי שלא עוזב מרצון שיהיה מאחורי סורג ובריח כמו בכל מדינה מתוקנת בעולם". עושה רושם שהוא מודע לביקורת, על כן הוא מציין כי "אני יודע שזה לא נעים מה שאני אומר, אבל החלום הציוני וביטחונם של אזרחי ישראל הרבה יותר חשובים לי מאיך שאראה בתקשורת".

"יש שרים שמעדיפים להתייפייף"

לזכותו של ישי ניתן לומר שהוא אמר מזמן מה שהרבה נזכרים לומר עכשיו, ובעוד גם אז כוונו אליו חיצי הביקורת והוא כונה "גזען", הוא דיבר על גדר ההפרדה ועל מתקני הכליאה שצריך להקים להתמודדות עם בעיית המסתננים והשלכותיה. ואילו לאחר מעשי האלימות והאונס שאירעו לאחרונה בתל אביב, הצטרפו לעמדתו תומכים נוספים.

מה אתה חושב על השרים והארגונים שיצאו נגדך בצורה חריפה?
"כבר אז אמרתי: בסוף יראו שאני צודק, רק חבל שזה ייקח שנים. אני שמח שראש הממשלה קיבל את הצעתי ואישר למעלה ממיליארד שקלים לגדר ולמתקן שהייה. אבל זה לא מספיק - צריך עוד כמה מאות מיליונים להקמת מתקני כליאה ולהכניס לשם כל מי שלא רוצה לחזור לארצו כדי להחזיר את הביטחון למדינת ישראל".

מה מניע אותם לתקוף אותך – הם מתייפייפים?
"אני אומר את האמת שיש לי לומר, ויש כאלה שרים שמעדיפים את הכותרת ומעדיפים להתייפייף. אני בחרתי לומר את האמת היום, כולם יודעים שאני צודק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מאות מפגינים בתל אביב נגד גירושם המיועד של פליטי דרום סודן. דרור עינב
"ברגע שיהיה אישור ממשרד המשפטים להוציא גם את האריתריאים וגם את המסתננים מצפון סודן, אביא למשרד לביטחון פנים 54 אלף מסתננים, בעוד אין להם מקום בכלא". הפגנת פליטים סודנים נגד גירושם/דרור עינב

שלשום השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', תקף אותך, וביקש ש"תעשה את עבודתך".
"יש איזה בלבול וחוסר אינפורמציה. אני הייתי מצפה ממנו לשבח את יחידת 'עוז' שעושה עבודה מצוינת. כל העבירות הפליליות זה בתחום המשטרה. אין לרשות ההגירה סמכות שיטור. אם השר לביטחון פנים היה נותן להם סמכות שיטור, היה להם יותר קל. מכל מקום, כל עברייני האונס ועבירות פליליות אחרות, הכל זה המשטרה ולא רשות ההגירה שאמורה לטפל בשב"חים באופן כללי. אלה שמסתננים כרגע על פי משרד המשפטים, כל ה-50 אלף כמעט אני לא יכול להוציא, ויחידת 'עוז' מתעסקת עם אלה שאפשר להוציא. אבל מעבר לזה – ברגע שיהיה אישור ממשרד המשפטים להוציא גם את האריתריאים וגם את המסתננים מצפון סודן, אביא למשרד לביטחון פנים 54 אלף מסתננים, בעוד אין להם מקום בכלא. ואז הוא (אהרונוביץ' – פ.ו.) יאמר: 'אין מקום בכלא'. אז אני אומר מראש – צריך להכין מקומות כליאה ושהייה כדי לומר - או שיוצאים מרצון, עם מענק, או מי שלא רוצה לצאת ברצון ייצא שלא ברצון. והכלא זה אמצעי כדי לשמור על החיים במדינת ישראל, ומי שרוצה לפרש את זה כאכזריות – שיבושם לו. אני עושה מה שטוב ונכון לעם ישראל".

ארגונים למען העובדים הזרים הגישו נגדך תלונה למשטרה בגין הסתה.
"אני חושב שכל מי שהוא שוהה שלא כחוק צריך להכניס אותו מאחורי סורג ובריח ושיחליט אם לחזור לארצו או להישאר שם. זו עוד איזושהי התייפייפות, ארגונים שמנסים למסד פה את הצד של המסתננים. אני כשר פנים אחראי לטפל ולגרש את מי שאני מוסמך. לא הבנתי מה יש בין שאני אומר לבין הגזענות שלהם. תפקידי להגן על אזרחי ישראל, תפקידם כנראה למסד ולהשריש את העובדים הזרים פה".

אתה אומר שכל עם ישראל בעניין – אתה בעניין, ראש הממשלה מדבר נגד, ח"כים מחוקקים נגד ויש מלחמות קרדיטים שאתה ואהרונוביץ' זורקים אחד על השני את האחריות בסיפור הזה. כולם מבינים שיש פה בעיה ובסופו של דבר עם ישראל מקבל אונס ברחובות ולא פתרון. השאלה מבחינה פרקטית – מה אתה כשר פנים הולך לעשות, מה אתה הולך לדרוש מראש הממשלה?
"בסוף כולם יודעים שצדקתי, אבל לא המתנתי. לזכותו של ראש הממשלה ייאמר שהוא בא לקראתי והשקיע למעלה ממיליארד שקלים לגדר ולמתקן שהייה. אם אקבל את הכלים האלה ומשרד החוץ ומשרד ראש הממשלה יגיעו להבנה עם אריתריאה להעביר לשם או למדינה שלישית את המסתננים מצפון סודן, באותו רגע אני מתחיל בעבודה. זה לא ייקח הרבה זמן ולא יישאר פה מסתנן אחד".

ישי קורא לאיחוד המפלגות הדתיות: "נקבל יותר מנדטים"

ישי הודיע השבוע על כוונתו להחרים את ועדת פלסנר שקמה על מנת למצוא חלופה לחוק טל. "יש אלפי חרדים שרוצים להתגייס ולא מגייסים אותם", הוא מתרעם, "בוא נאמר את האמת ונסיר את המסכה מעל הצבועים האלה: שיבדקו למה לא מגייסים את מי שרוצה להתגייס, אחרי זה שידברו איתי על חוק טל". לדבריו, "יש גם אלפים שממתינים לשירות אזרחי – שיקבלו אותם. אם תהיה ועדה שתבדוק למה לא מקבלים אותם – אשלח נציג, אבל אם זו ועדה לנגח אני לא שם. אני לא מאמין שאפשר יהיה לחוקק חוק שהוא לא הגיוני ולא ישים. חוק טל לא יושם כי הממשלה לא עשתה די. כמו שלא יישמו את חוק טל, גם את חוק פלסנר לא יישמו. אם הממשלה רוצה אז שתגייס הרבה מועמדים שרוצים להתגייס ולא מגייסים אותם".

מה דעתך שחרדים יתגייסו למשטרה ויסיירו ברחובות? אולי זה לפחות יחזיר את הביטחון לאזרחים.
"מי שבאמת לומד שיתנו לו ללמוד, ומי שלא לומד תורה, הכולל והישיבה זה לא ערי מקלט - שילכו לשירות אזרחי, למשטרה, לכל מקום אחר. אני בעד".

למה שמי שלומד תורה לא יתגייס? בציבור הדתי לאומי הרבה מאוד גם לומדים תורה וגם מתגייסים.
"כולם מבינים את חשיבות לימודי התורה, שבלי זה אין קיום לעם ישראל. אבל הצבא לא רוצה הרבה חרדים, הוא לא רוצה שיהיה רוב חרדי בצבא. הם חוששים בגלל שהציבור החרדי גדל באחוזים. גם אם ייקחו חלק מהם יהיה רוב דתי בצבא".

כלומר, הצבא פוחד מגיוס חרדים?
"הרמטכ"ל עצמו כתב שהוא לא יסכים לשנות את אופי הצבא, וברגע שיש ציבור חרדי גדול יותר הוא עשוי לשנות את אופי הצבא והצבא לא מעוניין בהרבה חרדים, זה לא סוד".

במקביל, לקראת שינוי שיטת הממשל ואולי עוד ברוח הבחירות שהיו אמורות להתקיים לפני שבנימין נתניהו ושאול מופז הפתיעו עם ממשלת האחדות, באופן מפתיע קורא ישי לאיחוד בין כל המפלגות הדתיות: ש"ס, יהדות התורה, הבית היהודי והאיחוד הלאומי. "אם ינסו ללכת לכל מיני שיטות שינסו לפגוע בחרדים, בדתיים ולהעלים את המפלגות הקטנות – אולי יקרה משהו טוב שיתאחדו כל המפלגות הדתיות: ש"ס, יהדות התורה, הבית היהודי, האיחוד הלאומי. בסוף, כשכולם מאוחדים יחד נקבל יותר מנדטים".

עוד באותו נושא:
מוקד הסיוע לעובדים זרים התלונן: "אלי ישי מסית"
אהרונוביץ' על המסתננים: "שהשר ישי יעשה את עבודתו"
ישי: "המסתננים - למאסר ולגירוש, אסור להיות יפה נפש"
ש"ס הכריזה: מחרימים את הוועדה למציאת חלופה לחוק טל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully