וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שוטרים עוצרים פעיל ימין ומשתמשים בטייזר

יהושע בריינר

16.8.2013 / 11:00

סרטון שהפיצה ההתנחלות יצהר מתעד את מעצרו של בועז אלברט, לאחר זה הפר צו הרחקה מנהלי מהאזור. לטענת הנוכחים, השוטרים השתמשו בכוח שלא לצורך. המשטרה: הסרטון ערוך

צילום: דוברות יצהר, עריכה: מיכאל ברגמן

מזכירות ההתנחלות יצהר פרסמה היום (שישי) סרטון המתעד את מעצרו של פעיל הימין בועז אלברט אמש על ידי המשטרה, לאחר שזה הפר צו הרחקה מנהלי מיהודה ושומרון. בסרטון ניתן לראות את פשיטת המשטרה על ביתו של אלברט ביצהר, ובין היתר נראים אנשי היס"מ שהגיעו לביתו מפעילים כוח רב ומחשמלים אותו באקדח חשמלי (טייזר), על אף שלטענתו הוא לא התנגד למעצר.

בתחילת הסרטון נשמעת דפיקה בדלת, ומיד לאחר מכן כוחות רבים פורצים הביתה. אז ניתן לשמוע את אקדח הטייזר ואת הצרחות של הילדים בבית. במהלך המעצר, ניתן לשמוע את אחד השוטרים צועק לחברו "תן לו חשמל כבר", ונראה שוטר מצמיד את אקדח הטייזר לחזהו. זאת תוך כדי שאלברט צועק לשוטרים: "למה? אל תירה בי שוב. אני לא מתנגד". בהמשך נראים הכוחות, שהגיעו מכיוון הכפר עינאבוס הסמוך, מרימים את אלברט בכוח וגוררים אותו מהבית, אז נשמע שוב צליל של אקדח טייזר, ככל הנראה נגד אחיו של אלברט חנוך, שחושמל גם הוא ונעצר, לאחר שלטענת המשטרה הוא התנגד למעצר.

תיעוד: מעצר אלים של מתנחל שהפר צו הרחקה.
מרימים את אלברט בכוח וגוררים אותו מהבית

יש לציין כי ישנם קטעים מוחשכים שבהם קשה לראות את המתרחש. אלבט נעצר בשל סירובו לעזוב את יצהר, למרות צו הרחקה מנהלי שהוציא נגדו אלוף פיקוד המרכז. אלברט הצהיר כי אין בכוונתו להיענות לצו שלטענתו אינו דמוקרטי, ואתמול הגיעו לביתו ח"כ אורית סטרוק וחברו יו"ר ועדת מתיישבי בנימין, איציק שדמי, להביע תמיכה בו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"מרצחים שוחררו, אדם שגורש מביתו נעצר"

"אחד האנשים ניסה לצאת דרך הדלת. שוטר ירה בו בטייזר בלי כל התרעה והוא נשכב על הרצפה מתפתל", תיאר בזעזוע שדמי. "בינתיים התנפלו חמישה שוטרים על בועז, השכיבו אותו על הרצפה וכמעט שברו את ידו. הוא התחנן מכאב וצעק שהוא לא מתנגד. אשתו ואני אמרנו להם שהוא לא מתנגד ושיפסיקו עם האלימות. הם לא שמעו, ואחר כך הוציאו אותו והלכו. לפי הצעקות שלו בדרך אני מבין שירו בו בדרך יותר מפעם אחת".

דובר היישוב יצהר אברהם בנימין אמר בתגובה כי עצם הגלייתו של אדם מביתו, ללא כל הליך משפטי ובלי שניתנה לו האפשרות המשפטית להתמודד עם הצו ולהגן על זכויותיו, היא מעשה שלא ייעשה במדינה מתוקנת. "המעצר האכזרי של אדם פסיבי שהלך אחר צו מצפונו, מחמיר את העוול שבעתיים", הוסיף בנימין. "זועקת לשמים העובדה כי בשבוע שבו שוחררו מרצחים שטבחו יהודים ולא ריצו את העונש שהטיל עליהם בית המשפט, נעצר אדם לאחר שגורש מביתו ללא משפט מבלי שקיבל את זכות הצדק הבסיסית".

ממשטרת מחוז ש"י נמסר בתגובה כי "אנשי יס"מ ביצעו מעצר של מפר צו הרחקה בפעם השלישית אשר מפר את החוק באופן קבוע. בסרטון המדובר ניתן לראות כי הוא ערוך באופן מגמתי וגם אם נתעלם מהעריכה ניתן לראות שהשוטרים פועלים בנחישות ללא אלימות ועל פי הנהלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully