וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 שיטות ניקיון מהירות אחרי ארוחת החג

23.9.2014 / 12:02

למקרה שלקחתם על עצמכם לארוח בערב החג קחו בחשבון שאחרי שכולם הולכים הניקיון עליכם. כך תקרצפו את הבית הכי מהר שאפשר

החלטתם לפתוח את השנה בצעד אמיץ במיוחד: לערוך אצלכם את ארוחת החג. הזמנתם את כל המשפחה , כולל הדודה שתמיד מתלוננת והילדים שלא אוכלים בפה סגור. כבר ניקיתם ובישלתם לכבודם, ויש לכם אפילו נושאי שיחה מוכנים לכל רגע של שתיקה מביכה. אבל מה שבוודאי מטריד אתכם במיוחד, הוא מה יקרה אחרי הארוחה- איך תצליחו להתמודד עם הלכלוך והבלגן שהאורחים שלכם ישאירו אחריהם? כדי להקל עליכם הכנו כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את ערב ראש השנה בשלום.

שטיפת כלים. ShutterStock
שטיפת כלים/ShutterStock

שטיפת כלים

ההמלצה הגורפת שלנו היא להניח על שולחן החג כלים חד פעמיים מהודרים. לא רק שהם יפהפיים, הם גם יקלו עליכם במלאכת הניקיון כך שלא תצטרכו לשטוף אפילו כוס אחת. אך אם בכל זאת בחרתם להגיש לאורחים שלכם את מאכלי החג בכלים רב פעמיים, כך תהפכו את חווית הדחת הכלים לנעימה יותר: תחילה מומלץ לסבן את כל הכלים ורק אחר כך לשטוף אותם ביחד, זאת כדי שהסבון ישהה על כל כלי זמן רב יותר והלכלוך ירד בקלות רבה יותר. במידה והכלים שלכם צברו שומנים, כדאי להשרות אותם בתוך כלי עם מים רותחים וסבון כלים וכך השומנים יתרככו. נכון שאחרי ערב עמוס כל מה שבא לכם זה ללכת לישון ולהשאיר את ניקוי הכלים המלוכלכים למחר, אבל אם תתפנו לשטוף את הכלים רק למחרת בבוקר הלכלוך יתייבש ויהיה לכם קשה להסיר אותו. אם בכל זאת אתם ממש לא מסוגלים להדיח את הכלים, לפחות רק שטפו אותם וסבנו רק בבוקר. כך תמנעו ריחות לא נעימים.

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

ניקוי מפות לבנות

הדוד שלכם שפך יין אדום על המפה הלבנה החדשה? אין צורך להשליך אותה לפח. מכתמים קשים כמו אלכוהול, תה, קפה, פירות ושעוות נרות, ניתן להיפטר בעזרת טפטוף מעט סבון נוזלי על הכתם ולאחר מכן יש להכניס את המפה למכונת הכביסה. ניתן גם לשפוך אקונומיקה לפני ההכנסה למכונה או להשרות את המפה בדלי עם מים פושרים למשך עשרים דקות בטרם הפעלת מכונת הכביסה. במידה ויש לכם מפות עדינות העשויות מפלסטיק או פשתן, מומלץ להכניסן למכונה בתכנית של יותר מעשרים דקות.

אישה שואבת את הרצפה. ShutterStock
אישה שואבת את הרצפה/ShutterStock

ניקוי הרצפה

בואו נודה בזה- כמארחים לא יהיה לכם שום חשק לשטוף את הרצפה אחרי הארוחה. אין צורך למלא דליים ולעשות ספונג'ה עד אור הבוקר. תוכלו בהחלט להסתפק בטאטוא הרצפה ולאחר מכן לעבור עם מטלית מיקרופייבר לחה. זה יעשה את העבודה וישאיר לכם רצפה נקייה ומבריקה.

ניקיון של ספת עור עם מטלית. ShutterStock
ניקיון של ספת עור עם מטלית/ShutterStock

ניקוי הספות

אחרי הארוחה ישבתם בסלון, הגשתם עוגת שוקולד לקינוח והספה גם טעמה את העוגה? כדי לנקות את הכתם, עברו עליו עם מטלית לחה ואם הכתם גדול מאוד ספגו את הנוזלים בעזרת מגבת יבשה. קחו מגבת והטבילו אותה בנוזל לניקוי כלים. בפינה נסתרת בדקו אם צבע הספה לא יורד, ובמידה והכל כשורה עברו על הכתם עם המגבת הטבולה בנוזל לניקוי כלים, שיצליח להסיר כמעט כל כתם.

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

ניקוי השטיח

עברו על השטיח בשואב אבק וטפלו בכתמים קשים בדרכים הבאות: כתמי שוקולד ניתן להסיר בעזרת נוזל למדיח הכלים, כתמי בוץ ייעלמו בעזרת שימוש בחומץ או במעט אלכוהול, סודה לשתייה היא הפיתרון המושלם לכתמי רטבים וקצף גילוח יסייע לכם להילחם בכתמים שנוצרו ממיץ, יין, חלב, קפה ותה.

תנו טיפ ניקיון שווה ותוכלו לזכות במארז מפנק לחג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully