וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכלתם, שתיתם? עכשיו תנקו!

6.4.2014 / 12:38

קחו בחשבון שאחרי הניקיונות לקראת החג מגיע השלב ניקיון אחרי החג. הכתמים שליל הסדר מביא איתו מהחרוסת ועד החזרת עם היין האדום יאלצו אתכם להצטייד בסודה לשתייה וקצף גילוח

שולחן ערוך. ShutterStock
התבשילים והמטעמים שעשויים להכתים את המפה והבגדים/ShutterStock

אחרי ששבעתם ממטעמי החג ושרדתם את קריאת ההגדה, הגיע הזמן למשימה האמיתית: הניקיונות שאחרי ליל הסדר. לפניכם כל השיטות שיסייעו לכם להסיר את הלכלוך במינימום מאמץ. המארחים עמלו שעות רבות על מאכלי החג הרבים, וכעת יש צורך לנקות את כל הלכלוך של היום שאחרי ליל הסדר. כתמים דביקים, לכלוכים שומניים הם ככל הנראה חלק מהנזקים שפקדו את שולחן החג. בעזרת מספר תכשירים שיש לכל אחד ואחת בבית, ניתן להעלים בקלות יתרה את כל שאריות הלכלוך של אמש.

קערת פסח. ShutterStock
חרוסת - כמה טעימה ומתוקה ככה גם מלכלכת/ShutterStock

במבט ראשון החרוסת נראית כתערובת בעייתית להסרה, וזאת בשל רכיביה העיקשים והדביקים כגון פירות (רימון, תפוח, תמר, תאנה, אגוזים), יין ודבש. רכיבים שגם בלי הבלילה עלולים לגרום לכתמים. בניגוד לשאר המאכלים שנמצאים על שולחן החג, את החרוסת כל האורחים אוהבים: ילדים ומבוגרים כאחד נוטים לאכול ממנה, ולכן הדרך שלה אל השמלה החגיגית של הנכדה והחולצה המעומלנת של הסבא קצרה מתמיד.

הפתרון למכה: טיפול בשאריות החרוסת שהצטברו מתוק וקל. יש להיעזר בג'ל או אבקת כביסה, לשפשף בתנועות עדינות את אזור הכתם ולשטוף במים פושרים. ניתן לחזור על הפעולה בשנית במקרה הצורך. אם בנמצא ג'ל או אבקת כביסה, ניתן להשתמש בסבון כלים או ידיים שיעשו את העבודה, וישאירו את הבגד נקי וללא כל זכר לחרוסת הדביקה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אגוזי מלך. ShutterStock
שמן אגוזים לא מומלץ על הבגדים/ShutterStock

שמן של אגוזים לפסח כשמו מסוגי אגוזים שונים. מלבד היותו יקר, הוא עשוי גם לגרום לנזקים יקרים ובעיקר מעיקים. השמן נוטה להתפשט, ועל כן עלול להידבק לפריטים נוספים ולהכפיל את נפח עבודת הניקוי.

הפתרון למכה: ישנן מספר שיטות שיסייעו להסירו. אפשרות ראשונה מתאימה לבדים מכותנה בלבד. יש לפזר מספר כפות של קמח מצה, ולהשאיר את הבגד במצב זה למשך כל הלילה. לאחר מכן, יש להשרות את הפריט עם סבון ומים למשך שעה, ולהעביר למכונת הכביסה. אפשרות שנייה היא להסתייע בספוג הטבול בחומר ניקוי למדיח, ולהוסיף מים רותחים שימיסו את שאריות השומן. לאחר כעשרים דקות, ניתן לנגב בעזרת מטלית לחה. אם השמן הכתים משטחים שונים, ניתן לנקות את הלכלוך באמצעות תערובת המורכבת מרבע כוס חומץ ביתי וכפית מלח. יש למרוח את התערובת על מטלית או ספוג, ולשפשף עד שהוא נעלם.

חזרת בנוסח אסייתי. נמרוד סונדרס
ג'ל לכביסה יסיר את החזרת האדמדמה/נמרוד סונדרס

האמיצים שבחבורה, חובבי החזרת האדומה והמרה, מסתכנים גם בכתם דומיננטי במיוחד. החזרת מייצגת בשולחן החג את אחד מ-3 סוגי המרור, והיא גם עלולה לגרום למרורים סביב שולחן החג במידה והכתם לא יטופל באופן בהול. למראית עין נראה כי הנזק של החזרת בלתי הפיך, אך לא כך המצב. גם במקרה הזה, ככל שתתפנו מוקדם יותר לטפל בבד שנפגע, כך ייטב הדבר.

הפתרון למכה: תחילה יש להסיר בצורה ידנית את שאריות החזרת, כדי למנוע ממנה להתפשט לאזורים נוספים בבד. לאחר שהשאריות פונו, מומלץ למרוח על האזור המוכתם ג'ל כביסה איכותי, לשפשף עם מים קרים ולשטוף. יש לחזור על הפעולה בשנית, כדי להבטיח תוצאות מקסימאליות. לאחר הטיפול הראשוני, ניתן להכניס את פריט הלבוש או המפה למכונת הכביסה, מומלץ שלא להכניס עם מפות אחרות או פריטים אחרים שהתלכלכו, אלא להפעיל מכונה עם הפריט הספציפי בלבד.

דגים מבושלים. ShutterStock
מסיר שומנים יסיר כתמי החריימה הדומיננטיים מהמפה/ShutterStock

בין אם אוכלים אצלכם במשפחה גפילטע או חריימה, אתם עשויים למצוא את עצמכם נאבקים בכתם עיקש (ואף שאינו מריח טוב) שממאן להיעלם. רוטב החריימה בעל פוטנציאל לנזק גבוה מאוד בהשוואה לגפילטע פיש, וזאת בשל צבעו הבוהק המורכב מעגבניות ופלפלים חריפים.

הפתרון למכה: ראשית לא מומלץ לשפשף כתם טרי שזה עתה נוצר באמצעות סבון מוצק. על מנת לנקות כתם חריימה, יש להסתייע בספוג הטבול בסבון נוזלי או נוזל כלים שיש בכל בית, ולשפשף את האזור הנגוע. לאחר מכן להעביר להמשך טיפול בכביסה עדינה. אם גיליתם את הכתם בשלב מאוחר יותר, ניתן להיעזר בחומר לניקוי שומנים המיועד לסירים. להשלמת הפעולה יש לכבס במכונת הכביסה. כתם גפילטע פיש קל לטיפול, יש להשרות את הבד עם סבון נוזלי ומעט מים למשך חצי שעה ולהעביר למכונה (אין צורך בהפרדה, ניתן לכבס עם בגדים אחרים).

אילוסטרציה. ShutterStock
הן רק נראות תמימות - המצות. כתמים חומים שהן יוצרות ניתן להוריד עם אל סבון לתינוקות/ShutterStock

על פניו המצות נראות כמאכל שאיננו מלכלך, ולא גורם לשום נזק (מלבד לפירורים הפזורים בכל רחבי הבית, אבל לשם כך יש שואב אבק), אך לא כך הדבר. הכתמים החומים והמציקים שנוצרים מהמצות ברגע שהן פוגשות את המפה הלבנה או החולצה לא יורדים בשיפשוף חפיף. כמו כן, עלולים להצטבר כתמי שוקולד (שמלווים על פי רוב את המצה) על הבגדים של הילדים, וגם לכך ישנו פתרון קליל ומהיר.

הפתרון למכה: יש להיעזר במטלית רגילה או מטלית מיקרופייבר, ולספוג אותה באל סבון עדין (עדיף כזה המיועד לתינוקות). כעת יש לשפשף בתנועות עדינות כלפי חוץ, ולאחר מכן לכבס בכביסה ידנית. על מנת להיפתר משאריות השוקולד שמצאו את דרכן לבגדי הילדים, ניתן להניח על הכתם קוביית קרח שתהפוך את הכתם לקשיח, ולאחר מספר דקות לגרד את הכתם באמצעות סכין קהה ולהעביר להמשך טיפול בכביסה עדינה ללא סחיטה.

יין רוזה נמזג לכוס. ShutterStock
יין לבן יסיר יין אדום ולמברוסקו/ShutterStock

4 כוסיות יין שמלוות את החג משאירות ברוב הבתים סימנים על המפה. חוק מרפי קובע שבשלב כלשהו של הארוחה, אחד מבני המשפחה ישפוך כוס יין על המפה הלבנה והצחורה של המארחת שתפתח עיניים גדולות ומאוכזבות. אך אל חשש, ניתן לפתור את הבעיה בקלות יחסית.

הפתרון למכה: מומלץ לטפל בכתם מהר ככל האפשר, אם תקדימו לטפל בו, תהליך ההסרה יהיה אפקטיבי ומהיר יותר. יש להימנע משימוש במלח על הכתם, הפעולה הזו בעצם משיגה תהליך הפוך של קיבוע הכתם. כמו כן לא מומלץ לשפשף את הכתם, וזאת בניגוד לאינסטינקט הראשוני שלנו. ניתן לטפל בכתם על ידי על ידי הכנסת הבגד או המפה (שצבעם לבן) אשר הוכתמו לתוך קערה, ולהשרות אותם במסיר כתמים או אקונומיקה למשך שעה לפחות. לאחר מכן יש להמשיך תהליך טיפול בכביסה רגילה במכונה. במידה ונשפך לכם על המפה יין אדום, יש לשפוך יין לבן על המקום שילחם בכתם. לאחר מכן מומלץ להעביר את הפריט לכביסה ידנית, או כביסה עדינה במכונה.

אילוסטרציה. ShutterStock
תתפלאו, אך כתמי אוכל שנדבקים בהגדה אפשר להסיר עם מחק/ShutterStock

שמירה על שלמות וניקיון ההגדה של פסח, הינה משימה קשה כאשר מידי שנה ילדים קטנים מדפדפים בה עם ידיים מלוכלכות. עם טיפול נכון, גם ההגדות יכולות להחזיק לשנים רבות, ממש כמו הסכו"ם והמפה החגיגיים השמורים לחגים.

הפתרון למכה: לרוב נמצא כתמים כהים על עמודי ההגדה הבהירים. יש לקחת מחק פשוט ולמחוק את הכתמים בעדינות. תתפלאו לגלות אך הפעולה הפשוטה הזו, מצליחה להסיר סוגי כתמים רבים מדפי ההגדה. אפשרות נוספת היא להניח מגבת לשתי דקות, מעל קערת מים רותחים כך שהאדים יספגו בה. לאחר מכן, לנקות בעדינות את הכתמים בעזרת המגבת כך שהחום ימיס אותם. להשלמת הפעולה מומלץ לנגב את האזור בעזרת מטלית יבשה ונקייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully