וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתם כתם תרדוף: המדריך להורדת כתמי תינוקות

27.4.2014 / 16:24

מחית פירות, פסטה אדומה וחלב. כל הטיפים להורדת הכתמים העקשניים שמלווים יום יום את הקטנטנים שלכם

לנקות כתמים של תינוקות. ShutterStock
לכל כתם יש את הטיפול שלו/ShutterStock

הם חמודים, מקסימים, מספקים אושר גדול, אבל גם מייצרים ערימות של בגדים מטונפים. תינוקות הם עניין די מלכלך, ואם אתם הורים טריים בטח נתקלתם בכתמים עקשניים שלא מוכנים לרדת מבגד התינוק, גם אחרי חמש כביסות. אז כדי לעשות לכם חיים קלים ובגדים ריחניים ונקיים לקטנטנים, הינה כמה טיפים שכדאי לאמץ, לשנן ואם אפשר אפילו לתלות על המקרר. טיפ מקדים לפני כל פעולה הוא לקרוא בקפידה את תוויות הבגד ולעקוב אחר ההוראות והאזהרות המופיעות.

בקבוק חלב. ShutterStock
מים קרים קרים להורדת כתמי חלב/ShutterStock

כתמי חלב

התינוק שלכם שתה ועל הדרך גם החולצה החדשה שלו טעמה את החלב? אם מדובר בכתם טרי, יש להשרות את הבגד במים קרים עם אבקת כביסה למשך כמה שעות. למקרה שהכתם כבר יבש, יש לגרד אותו בעדינות. לאחר מכן יש לכבס את הבגד במים פושרים, ואם הוא עדיין נוכח ניתן להשרות אותו במים קרים עם אבקה למשך חצי שעה ולכבס שוב.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
לנקות כתמים של תינוקות. ShutterStock
אבקת כביסה מדוללת לכתמיםם אדומים/ShutterStock

כתמי רסק עגבניות

כדי לטפל בכתם האדום האדום הזה, יש להספיג את השטח המוכתם בחומר להסרת כתמים, לחכות מספר דקות כדי שהחומר ייספג, לשפשף עם נוזל חזק לכביסה ואז לכבס מיד. אם הכתם עדיין נשאר ניתן להשרות את הבגד באבקת כביסה מדוללת, אך יש לנהוג בזהירות שצבעי הבגד לא ידהו. במידה ומדובר בבגד בהיר, ניתן להשרות את הבגד עם נוזל מלבין המכיל טיפה של כלור.

לנקות כתמים של תינוקות. ShutterStock
מלבין למחיקת פירות וירקות/ShutterStock

כתמי פירות ומיצים

מחיות או פירות טריים יוצרים כתמים צבעוניים על הבגדים. יש לכבס את אלו במכונת כביסה בחום המרבי, זאת על פי ההוראות המופיעות על האבקה (וכמובן הבגד). מומלץ שלא להשתמש בסבון משום שהוא יקבע את הכתם ולוודא כי לא נשאר סוכר על הבגד. הסוכר עלול לגרום להופעת כתם חום. אם הכתם קשה במיוחד, רצוי להשרות את הבגד למשך 30 דקות ברבע ליטר מים חמים וכפית של חומר השרייה. במידה ומדובר בכתם ישן אפשר להשתמש במלבין, בהתאם להוראות יצרן הבגד.

בגדי תינוקות. ShutterStock
לא רק במכונת הביסה - כבסו את הבגדים של הקטנטנים גם ידנית/ShutterStock

כתמי דם

אם חלילה התינוק נפצע ונוצרו טיפות של דם על הבגד יש לשטוף במים קרים ולהשרות את הבגד למשך 15 דקות בתערובת של כף אמוניה, רבע ליטר מים קרים-פושרים וחצי כפית נוזל לניקוי כלים. יש לשפשף את הכתם בחלק האחורי של הבגד ולאחר מכן להשרות 30 דקות בחומר המכיל אנזים ולכבס. במידה והכתם נשאר, יש להרטיבו בהידרוג'ן פרוקסיד עם מספר טיפות אמוניה, לא יותר מרבע שעה ולשטוף במים קרים. על כתם ישן יש להתיז חומר מסיר כתמים ולכבס עם מלבין המגן על צבע הבגדים.

כביסה ביד. ShutterStock
מים פושרים יסייעו להורדת פליטות בשילוב נוזל להסרת כתמים/ShutterStock

כתמי פליטות

כתמי שתן, צואה ופליטות יש לקרצף היטב מוקדם ככל האפשר. חשוב להשרות את הבגד במים קרים לפני הכביסה עם נוזל להסרת כתמים למשך 30 דקות. חשוב שהמים יהיו קרים משום שהשרייה במים חמים עלולה לגרום לשתן להתקרש בין סיבי הבד, דבר שעלול עוד יותר להקשות על הסרת הכתם. לאחר ההשריה, יש לכבס במים פושרים ולסחוט. אם הכתם נשאר, יש להשרות שוב את הבגד במים קרים עם אבקה למשך חצי שעה ולכבס, או לכבס במלבין. כמו כן, חשוב שלא להכניס את הבגד המוכתם למייבש, כי הוא מקבע את הכתמים. לאחר השימוש במלבין יש לשטוף היטב עד שהוא יוסר ולא יבוא במגע עם עור התינוק הרגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully