וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באו להרוס: מאחורי הקלעים של אקסטרים מייקאובר ישראל

2.6.2013 / 8:18

ריאליטי השיפוצים האמריקני נוחת בישראל. הפורמט שבונה תוך כמה ימים בית חדש למשפחות במצוקה, הותאם לצרכים המקומיים. בתפקיד המנחה השרמנטי: עמוס תמם

צלם: דייב שחר; עורך וידאו: אמיר קוטיגרו

"אנחנו בונים בתים לאנשים שמגיע להם", אומר עמוס תמם שנבחר לככב כמנחה תכנית השיפוצים האמריקאית "אקסטרים מייקאובר" בגרסה הישראלית. תכנית הריאליטי המצליחה שעושה עלייה, מאתרת משפחות במצוקה עם סיפור אישי כאוב וקורע לב, מגיעה לביתה בליווי צוות מקצועי, הורסת את סביבת המגורים הישנה ובונה תוך כמה ימים בית חדש המותאם לצרכי הדיירים (כמו למשל מפתחים רחבים לנכים). "זו לא תכנית עיצוב אלא תכנית בנייה", מוסיף תמם. "אנחנו הורסים את הבית ובונים אותו מחדש תוך חמישה ימים".

"מבחינה פרוצדורלית, אנחנו לא יכולים לשבור בתים בישראל", מציין מעצב הפנים מיכאל אזולאי, ששייך לצוות המקצועי של התכנית, יחד עם מעצבת הפנים גת נמיר חוטר ישי והאדריכל נסטור סנדבנק. "הרעיון הוא לגלח כל מה שיש בפנים, חלונות, קירות, רצפה ואינסטלציה, כשהדבר היחיד שנשאר הוא המעטפת החיצונית".

צוות המעצבים מקבל לידיו מבעוד מועד תחקיר מפורט על המשפחה ובהתאם לכך, מתאים לה סביבת מגורים נוחה להתנהלות יום יומית וכזו שלא מאלצת תחזוק מיוחד. "כל הצוות המקצועי אחראי על התכנון יחד, בצורה מרוכזת ואינטנסיבית", אומרת חוטר ישי. "לאחר מכן כל מעצב לוקח פיקוד על חדר שונה בבית". תמם מצטרף לעשייה בתכנית כשהוא לוקח על עצמו פרויקט אישי - לשפץ משהו קטן, כמו למשל מכונית חיפושית זנוחה שהייתה בחצר האחורית של אחת המשפחות וקיבלה חיים חדשים.

האוטובוס הכתום והמוכר, המנייד את הצוות המקצועי ממקום למקום בתכנית המקורית, זז בעידוד הקהל האמריקאי שמריע: Move The Bus. בארץ, הקריאה מקבל תרגום מקומי בנוסח: "נהג תן גז".

הפורמט המקורי של אקסטרים מייקאובר מבית רשת ABC שודר לראשונה ב-2003. מנחה התכנית טיי פניגטון הוא לא רק פנים יפות ואיש טלוויזיה, אלא מגיע מהתחום ומתמחה בעיצוב פנים ונגרות (בניגוד למנחה הישראלי). מאז שידור הפרק הראשון, שודרו 10 עונות שמתרכזות כל פעם באזור אחר בארצות הברית. ב-2011 גם הגברת הראשונה מישל אובמה נתנה ידה והשתתפה בצילומי התכנית האהודה. שיא נתוני הצפייה של ריאליטי השיפוצים האמריקאי צוין בעונה השלישית (בשנים 2005-2006): לא פחות מ-14.71 מיליון צופים.

הפרק הראשון של אקסטרים מייקאובר ישראל ישודר בערוץ 10 באמצע חודש יוני.

(טקסט: אפרת בראשי)

לשפץ בקטנה ולהרגיש שעברתם דירה

אוברול או שיפוץ חלקי. מה עדיף?

עשרת הדיברות למשפץ המתחיל

מאחורי הקלעים של תכנית הריאליטי אקסטרים מייקאובר ישראל. הדס פרץ, דרור פיקלני
עמוס תמם מנחה התכנית אקסטרים מייק אובר ישראל וצוות המשפצים/דרור פיקלני, הדס פרץ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעצבת הפנים גת נמיר חוטר ישי בפעולה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגלחים הכל בארץ למעט מעטפת הבית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
5 ימים של שיפוצים והבית חדש/מערכת וואלה!, צילום מסך
אקסטרים מייקאובר 8- 20. yes
לא רק פנים יפות - המנחה של הפורמט האמריקאי טיי פניגטון, מעצב פנים ונגר/yes
אקסטרים מייקאובר 7- 14. yes
האוטובוס הכתום והמוכר מגיע לישראל/yes

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully