וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו מה אפשר לקרצף עם בננה, תפו"א ועגבנייה

19.8.2014 / 8:49

תפוחי אדמה מסירים חלודה, חומצת העגבנייה תורמת למירוק כלי כסף והאשלגן שבבננה יבריק את ספת העור. חומרי הניקוי הטבעיים שלכם נמצאים באופן מפתיע במקרר

ידוע שירקות ופירות בריאים לגוף שלנו, אבל האם ידעתם שהם יכולים להוות תחליף מצוין לחומרי ניקוי? מסתבר שתפוח אדמה, עגבניות ובננות עשויים לעזור בהסרת חלודה, להיפטר מכתמים ולשמור על ריח טוב במקרר. אז לפני שאתם נגשים למדף מוצרי הניקוי בסופר מרקט, עשו סיבוב במחלקת הפירות והירקות. אתם צפויים לגלות שם חומרי ניקוי טבעיים ומוצלחים.

אילוסטרציה. stocksnapp, ShutterStock
תפוחי אדמה להסרת כתמי חלודה/ShutterStock, stocksnapp

הסרת כתמי חלודה

אולי נדמה לכם שקשה להיפטר מכתמי חלודה, אבל תפוח אדמה יכול לעזור לכם לומר שלום ולא להתראות לכתמים האלו. פזרו על הכתמים מעט סודה לשתייה ושפשפו אותם עם תפוח אדמה מקולף. החומצה האוקסלית המצויה בריכוז גבוה בתפוח האדמה היא פתרון מושלם נגד כתמי החלודה. אם אין לכם בבית תפוחי אדמה, תוכלו גם להשתמש בחומץ, מיץ לימון או אפילו כוס קולה כדי להיפטר מהכתמים.

אילוסטרציה. ShutterStock
חומצת העגבניות תסיר תמרק לכם יופי את כלי הכסף/ShutterStock

ניקוי כלי נחושת וכסף

לניקוי יסודי של הכלים שקיבתם בירושה מהסבתא מרחו קטשופ עליהם ונגבו היטב עם מטלית. כן, גם אנחנו הרמנו גבה, אבל מסתבר שקטשופ לא רק משדרג את הצ'יפס שלכם אלא שהחומצה הטבעית בעגבניות מגיבה היטב לתרכובות שבכלי הנחושת והכסף וכך מסייעת בהסרת כתמים מאותם כלים.

אילוסטרציה. ShutterStock
אחרי שתסיימו לאכול אותה השתמשו בקליפה לניקוי ספת העור/ShutterStock

ניקוי רהיטי עור

נשפך לכם קפה על ספת העור היפה שלכם? אין טעם להכנס להיסטריה, קחו קליפת בננה במקום. האנרגיה הצהובה הזאת מלאה באשלגן שמסייע לניקוי כתמים מפריטי עור. זאת גם הסיבה שבמשחה להברקת נעלי עור יש לעיתים קרובות אשלגן.

אגוז ברזילאי. ShutterStock
אגוזים ברזילאים הם לא רק מעדן הם גם יתרמו לניקוי רהיטי עץ/ShutterStock

ניקוי רהיטי עץ

שולחן העץ שלכם מלא בשריטות וסימנים? אין צורך לרכוש חדש. פתחו את המקרר והוציאו ממנו מיונז. המיונז מכיל שמנים וחלבונים שמסירים בעדינות שריטות וסימנים מרהיטי עץ. אגב, על הדרך תוכלו גם לשים קצת מיונז על הראש למשך חצי שעה משום שהוא מספק לחות, מבריק ומרכך את השיער. אגוז ברזילאי, מלבד היותו מחזק את מערכת החיסון ובלוטת התריס, יעיל גם הוא בהפחתת השריטות על גבי רהיטי עץ.

פולי קפה ומטחנת קפה מוזהבת. ShutterStock
פולי קפה להעלמת סירחון במקרר/ShutterStock

העלמת ריח לא נעים מהמקרר

המקרר שלנו עלול לעיתים להדיף ריח רע, שנובע לרוב מריקבון של מזון. כדי להיפטר מהסירחון הזה, הכניסו תערובת קפה לתוך קופסת מרגינה ישנה וחוררו את המכסה. החומרים בעלי הריח הרע ידבקו אל פולי הקפה, בתהליך המכונה ספיחה וכך הריח הנורא ייעלם לו.

אשכולית. ShutterStock
פזרו עליה מלח ונקו איתה את האבנית שהצטברה על הברזים/ShutterStock

הסרת אבנית

הפתרון להסרת אבנית נמצא במחלקת הפירות. חתכו אשכולית ופזרו עליה מעט מלח. המלח משמש כמו פילינג להסרת האבנית, והאשכולית חודרת ברמה המולקולארית לכתמים ומסירה אותם, תוך כדי שהיא משאירה גם ריח רענן.

בקבוק קולה עם כוס. ShutterStock
קולה תקרצף לכם יופי את האסלה/ShutterStock

ניקוי האסלה

אז נכון, קולה זה לא ירק או פרי, והמשקה לא יעשה חסד עם השיניים שלכם, אבל כשאין חומרי ניקוי בנמצא, תוכלו להשתמש בכוס קולה כדי להיפטר מכתמים שהצטברו על האסלה בשירותים. משקאות קולה יעילים בניקוי האסלה משום שהם מכילים פחמן, לימון וחומצה זרחתית ושילוב החומרים האלו מסיר כתמים בצורה יעילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully