וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להכין את הבית לעוזרת: כן או לא?

סאני סופט

1.8.2014 / 10:41

אין בית שיש בו עוזרת ומנקה שלא עולה בו השאלה: לנקות ולסדר לפני שזו מגיעה או להשאיר לה את כל העבודה?

רגע לפני שהתחילה הלחימה, אי שם לפני כשלושה שבועות הצצתי בפוסט פייסבוקי נפוץ מאוד שיש סיכוי שבימים אחרים הייתם רואים אותו על הקיר שלכם יותר מפעם ביום. זו היתה קריאה נואשת של חברתי לעבודה רעיה שדרשה למצוא עוזרת בית טובה וראויה שלא תיבהל מהטינופת שמתרחשת אצלה בבית ותברח מהעבודה הסיזיפית אחרי חודש.
כמו במטה קסם, הפוסט שלה פגש אותי בדיוק יומיים אחרי שהעוזרת הסופר מקסימה ומיוחדת שלי סיפרה על אחותה שמחפשת בית לנקות בו פעם בשבוע מאחר והתפנה לה במקרה יום אחד. אחותה, כך היא מספרת, מנקה עוד יותר מהר ממנה ועוד יותר טוב. ואין יותר זריזה ומהירה מהעוזרת שלי. תאמינו לי. אז מסתבר שאחותה, אילנית היא למעשה הדגם המשודרג שלה. מי שמכיר את העוזרת שלי (ויש רשימת המתנה כדי לקבל אצלה יום בשבוע), יודע שאין יותר טובה ומתוקתקת ממנה ומחשבה על אחות אפילו טובה יותר מעבירה בי רטט.

מבלי שהיא תדע מה נופל בחלקה, רעיה עומדת לחבק לזרועותיה את הטובה מכולן ולשם כך הייתי צריכה להעביר לה את המדריך השלם להכנת הבית לכבוד העוזרת, כי אחרת היא תברח עוד לפני שתסגור את הדלת אחריה. ראשית הכללים הבסיסיים: הבית צריך להיות מסודר להפליא, אפילו יותר ממה שאתם מסדרים במהלך היום ואם אתם רוצים שהעבודה של העוזרת תהיה יעילה, הניחו ליד כל איזור את חומר הניקוי שלו.
ובהרחבה. חדר השינה הוא אחד החדרים המבורדקים בדרך כלל (את רוב האנשים. לא אצלי, כן?) הבגדים חייבים להיות מקופלים בארון, ולא שמוטים על המתלה. היא תראה אותם ותתפתה לקפל במקום למרק את המתלה עצמו. השידות ליד המיטות צריכות להיות ללא ערימות הספרים והעיתונים שדרים שם באופן קבוע ומבזבזים זמן יקר של סידור והחזרה למקום מצד העוזרת.הנעליים צריכות להיאסף מרחבי הבית אל הארון המיועד להן וכדאי באותה ההזדמנות גם להשפריץ אליו מבשם אוויר, כי זה משהו שהיא לעולם לא תעשה. המטבח הוא האיזור השני הבלתי מוגן שחייבים להשתלט עליו טרם כניסתם של העוזרת. מתקן ייבוש הכלים חייב להיות חף מכל כלי מיותר וגם הכיור נקי מכוסות מלוכלכות ששתיתם בבוקר רגע לפני שהיא הגיעה. אם בישלתם ערב קודם (ואני מקווה בשבילכם שבישלתם ערב קודם אחרת כל הניקיון יהיה לשווא), על הסירים להיות מאופסנים במקרר, בצורה שאתם בוחרים כמובן. אני מעבירה הכל לקופסאות אבל יש כאלה שמצליחים לדחוף סירים גדולים במקרר שלהם.

שאר הבית הוא בנאלי וכמובן שהדברים בו צריכים להיות במקום, כי כל הפרעה מיותרת תגזול זמן יקר (מאוד) של העוזרת. אבל חדר שחייבים להתעכב עליו הוא חדר הילדים. לא משנה כמה מקומות איחסון יש בחדר המשחקים או בחדרי הילדים השונים, תמיד ישארו דברים סוררים שלא נמצא להם מקום. לכן, גם אם נראה לכם שהכל בתוך הארונות, חפשו רגע מתחת לכסא כדי שלא תישאב בטעות חלקי פליימוביל סוררים או רגלי בובות שלא במקומן.

לאחר שכל אלה בוצעו כמו שצריך, אז ורק אז את יכולה להזמין אלייך עוזרת. אל תיתני לה לקפל, לגהץ או לעשות פעולות מיותרות. תני לה לנקות בלבד, אחת תמצאי את עצמך עם ערימת חולצות מקופלות ומגוהצות ואפס שירותים מצוחצחים.

עוד טורים של סאני סופט שתעשה לכם סדר וניקיון בחיים

מה אתם חושבים? שתפו אותנו בתגובות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully