וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך קונים מכונת כביסה?

29.11.2011 / 16:24

הישנה מקרטעת, נמאס לכם מהשכונתית, ההורים רומזים שיש להם מספיק משלהם, נולד לכם משהו? הגיע הזמן לרכוש מכונת כביסה משלכם - מדריך שימושי לפני קנייה

מכבסת, סוחטת, וחוזר חלילה - לכאורה, מכונת כביסה היא מוצר חשמלי אפרורי וחסר הילה, ונדמה כאילו החידושים אינם רבים ומסעירים בתחום. אבל, היא עובדת יומם-וליל במשך שנים, וחשיבותה למשק הבית רבה לאין ערוך - לכן כדאי למצוא מכונה אמינה וחסכונית שמותאמת למספר הנפשות בבית, ולצרכיהן

התאמת המכונה לצרכים

כשבוחרים מכונת כביסה, יש לקחת בחשבון כמה גורמים עיקריים- והם למשל, מספר הנפשות אותן תשמש המכונה, סוגי הבגדים אותם יש לכבס ומיקום המכונה בבית. רוב מכונות הכביסה מבוססות על אותו עיקרון: תוף העשוי לרוב מנירוסטה, מסתובב במהירות על ציר אנכי או אופקי, מערבל וסוחט את הבגדים בעזרת מים וחומרי ניקוי. יש חשיבות לקיבולת המכונה.

בגדי תינוק תלויים על חבל לייבוש. ShutterStock
אם אתם מכבסים הרבה כאלו, לכו על מכונה עם קיבולת גבוהה/ShutterStock

קיבולת ונפח התוף

למכונות כביסה יש שתי תצורות עיקריות: מכונות בעלות פתח עליון, ובעלות פתח קדמי. מכונות כביסה עם פתח עליון מציעות קיבולת כביסה נמוכה יחסית - עד 5 ק"ג. מכונות אלו מתאימות לזוגות צעירים ומשפחות קטנות, פחות למשפחות גדולות. מבחינת מבנה, הן צרות ומתאימות למיקום באזורים צפופים, וחוסכות את הצורך להתכופף כדי להוציא את הבגדים, מצד שני לא ניתן להניח על מכונה כזו את מייבש הכביסה או להשתמש במשטח העליון שלה כמדף. אם כבר קונים מייבש כביסה, כדאי להתאים את מיקום פתח המכונה למייבש.

מכונות כביסה בעלות פתח קדמי הן מכונות רחבות בעלות קיבולת של 5 עד 10 ק"ג, ומתאימות למשפחות גדולות עם כמויות גדולות של כביסה בתדירות גבוהה. הן רחבות יותר ממכונות עם פתח עליון, וכמו כן יש להתחשב בכיוון ובמרווח שיש להשאיר לפתיחת הדלת. אפשר להשתמש במשטח העליון של המכונה כמדף, ונוח להניח מעליה מייבש כביסה שגם לו פתח קדמי. מחירן של מכונות עם פתח קדמי הוא הנמוך מבין מכונות הכביסה הזולות והן נחשבות חסכוניות במים ביחס למכונות עם פתח עליון.

טיפ: לא מספיק למדוד את השטח בו תוצב המכונה אלא גם את האפשרות להעברתה דרך דלת הכניסה של הבית אל המקום המיועד.

מטבח המאובזר במכונת כביסה ומייבש כביסה שאטרסטוק. ShutterStock
מכונה עם פתח קדמי מאפשרת הנחת מייבש עליה/ShutterStock
בחור בג'ינס מכניס כביסה למכונת כביסה עם פתח קדמי. Gabi Moisa, ShutterStock
אבל צריך להתכופף כל הזמן. מכונת כביסה עם פתח קדמי/ShutterStock, Gabi Moisa

עוצמת רעש

כשבוחרים מכונת כביסה, כדאי לשים-לב גם לעוצמת הרעש שהיא מפיקה. קיימות מכונות עם בולמי זעזועים המרעישות פחות ואפשר להפעיל אותן בלילה גם אם הן ממוקמות בתוך הבית.

תכניות הפעלה

ישנן מכונות כביסה בעלות בקרה מכנית, ואחרות, עם בקרה דיגיטלית. לוח בקרה עם תצוגה דיגיטלית אולי נראה ונתפס כמסובך יותר להפעלה, אבל בהרבה מקרים דווקא תצוגה כזו תהיה ברורה ונוחה יותר. מכונות בעלות חוגות מכניות פשוטות להפעלה בתנאי שסימון התכניות ברור וקל להבנה.
למכונות הדיגיטליות אפשרויות הפעלה מגוונות יותר; אפשרות לתכנות אישי ספציפי עבור מחזור כביסה מסוים, כיוון והצגת הטמפרטורה, הצגת הזמן הנותר לסיום מחזור הכביסה והתרעה על סיומו. כמעט כל מכונות הכביסה יודעות לעשות את אותן הפעולות ורק השליטה בטמפרטורה, משך זמן הפעולה וסדר הפעולות הוא השונה בין מכונות בעלות 5 תכניות לבין מכונות בעלות 25 תכניות. התכניות העיקריות שיספקו את רוב המשתמשים הן: תכנית ארוכה לבגדים מלוכלכים בטמפרטורה גבוהה עם סחיטה, תכנית קצרה ומהירה לכביסה פחות מלוכלכת, תכנית לבגדים עדינים בטמפרטורה נמוכה וללא סחיטה.
אפשרויות ההפעלה יכללו כפתור לבחירת הטמפרטורה, בחירת מהירות הסחיטה, ביטול סחיטה וכפתור לחיסכון במים לכביסה של חצי כמות. כדאי לדעת, שמספר תכניות הכביסה במכונות מכניות מוגבל ואינו ניתן לתכנות, אך כמעט ואין צורך ביותר מאלה הקיימות ברוב המכונות.

שעון תכניות מכונת כביסה. ShutterStock
כל מכונות הכביסה יודעות לעשות את אותן הפעולות ורק השליטה בטמפרטורה, משך זמן הפעולה וסדר הפעולות הוא השונה/ShutterStock

מחיר

מחיר מכונה בעלת תצוגה דיגיטלית גבוה משמעותית מהמכונות המכניות וכן העלות במקרה של תקלה בלוח הבקרה. מחיר הפתיחה של מכונות עם פתח עליון גבוה יותר ממחירן של מכונות עם פתח קדמי, אך ככל שמתקדמים לדגמים המשוכללים יותר המחיר מתאזן.

חיסכון במים

כפי שנאמר, מכונות כביסה בעלות פתח קדמי נחשבות לחסכוניות במים ביחס למכונות עם פתח עליון.

חיסכון בחשמל

כדאי לבדוק מהו נתון דירוג היעילות האנרגטית של המכונה. A הוא הדירוג הגבוה ביותר למכונה חסכונית בחשמל ובמים ו-G הוא הנמוך והגרוע ביותר.

מים בתוף מכונת כביסה מקצועית. ShutterStock
מכונת כביסה עם פתח קדמי תחסוך לכם מים בדרך כלל/ShutterStock

סל"ד

נתון רלוונטי בעיקר לתהליך הסחיטה בסיום הכביסה, ועשוי להשפיע על סעיף הוצאות החשמל, כפי שנפרט בהמשך. הסל"ד (סיבובים לדקה) קובע את מהירות התנועה של התוף במהלך הסחיטה. ככל שהסל"ד גבוה יותר, כך הסחיטה יעילה יותר ומהירה יותר. עם זאת, יש לזכור שישנם בדים עדינים שסחיטה בסל"ד גבוה עשויה להרוס אותם, ולכן מומלץ בכל מקרה להתאים את מהירות הסחיטה לבדים אותם מכבסים. כדאי לרכוש מכונה בעלת נתון סל"ד המגיע לפחות ל-800, ושניתן יהיה לשנותו דרך לוח הפיקוד של המכשיר. יש לזכור כי ככל שהסחיטה חזקה יותר, הבגדים הנכנסים למייבש לאחר מכן יהיו פחות ספוגים במים, והדבר יחסוך זמן (וגם חשמל וכסף) במשך פעולת מייבש הכביסה.

פתח מכונת כביסה עם עביסה בשלב סחיטה. Olaru Radian-Alexandru, ShutterStock
ככל שהסל"ד גבוה יותר, כך הסחיטה יעילה יותר ומהירה יותר/ShutterStock, Olaru Radian-Alexandru

אחריות ושירות

תקופת האחריות על מכונת כביסה היא בין 1-3 שנים וניתן להאריך אותה, אך חשוב לבדוק מה היא כוללת ומי נותן השירות. התקנת המכונה צריכה להתבצע על-ידי מתקין מוסמך שגם יוכל לתת הסבר על הפעלת המכונה. אם יש ילדים בבית ואין מנגנון הגנה בטיחותי, כדאי להתקין מתג הפעלה בטיחותי נפרד.

צילומים: Shutterstock

השוואת מחירי מכונות כביסה באתר kama.co.il
רכישת מקרר - המדריך המלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully