וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קישוטים לסוכה

שלי איבגי-תבק

6.10.2006 / 9:30

גלילים של נייר טואלט, בקבוקים ריקים, הדפסים מתפוחי אדמה ומעדני גמדים - הופכים שאריות לקישוטי חג

בלעדיהם זה סתם מבנה רעוע עם סכך מיובש, וגם אם יש לכם סוכה אינסטנט, שהוקמה ברשלנות הם ימנפו לכם את החג – המסורת הארוכה של קישוטי הסוכה מסתכמת בדרך כלל בסתם שרשראות וקישוטים מקרפ, תלייה של תמרים מיובשים והמהדרין גם יוסיפו תמונה או שתיים של הבאבא סאלי, שיהיה.

הנה כמה רעיונות לקישוטים לא קונבנציונליים מחומרים אורגניים וגם מידע על כמה סדנאות בהן אפשר ללמוד להכין קישוטי שאריות אקולוגיים לסוכה, שגם יעשו נעים בעיניים וגם יורידו מכם את הילדים למשך החג.

שאריות מהמטבח

את כל שאריות הפלסטיק שמזהמות את הסביבה אפשר לגייס לטובת הסוכה: הקופסאות הריקות של מעדני גמדים או כל מעדן אהוב אחר, יכולות בכיף להפוך למוביילים, עם קצת צבעי גואש. המשקיעים במיוחד יכולים להוסיף להם גם פעמונים ושאר מרשרשים.

תמיד אפשר גם לנצל את הרעיון הוותיק של הפקת הדפסים מתפוחי אדמה. ואם הסדינים שלכם הם ייעודים לסוכה ולא ישמשו אתכם אחר כך, – אפשר לעשות את זה ישר על הקירות של הסוכה.

שאריות מהטבע

תלייה טבעית של איצטורבלים ושאר בלוטים, עם או בלי טבילה שלהם בצבע, יכולה להפוך אותם לקישוט טבע נהדר לסוכה. אם אתם עדיין בעניין המוביילים, חירור של צדפים ועלים יבשים וצירופם למובייל, יעניקו לסוכה שלכם אווירה סתווית.

שאריות מהשירותים

הרעיון של איזשהו אינסטרומנט מהשירותים תלוי אצלכם בסוכה מעל הראש, יכול שלא להישמע מפתה במיוחד, אבל גלילים ריקים של נייר טואלט יכולים במגע קסם שלכם להפוך לשיחת הסוכה. צבעו אותם, תדביקו עליהם, חברו אותם בשרשרת, הוסיפו עליהם חרוזי פלסטיק או עץ או הפכו אותן לפעמונים, ויש לכם יופי של קישוט אורגני. עזרו לטבע, אחרי שהוא עזר לכם ברגעי הלחץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

באווירת הפנג שואי

כדי ליצור אנרגיה טובה בתא הלחץ המשפחתי, אפשר להכין ספירלות מכל חומר הבא ליד. הספירלות יניעו את הספיריט של הסוכה ויהוו נושא נהדר לשיחה עם האושפיזין. אפשר להכין אותן מעיסות נייר, סתם עיתונים, בקבוקי שתייה ריקים או כלים חד פעמיים. פשוט לגזור, לסלסל ולתלות.

שקיות ניילון

האמנית מיכל הלוי-בר, העוסקת בפיסול סביבתי מחומרים ממוחזרים, מציעה לכם להכין עם הילדים את השרשראות המסורתיות, משקיות ניילון צבעוניות או משאריות בדים. אם אתם מאירים את הסוכה תוכלו להכין גם אהילים משקיות ניילון או "אשכול ענבים" משקיות ניילון מרשרשות.

היא ממליצה בחום למחזר חומרים כיד הדמיון הטובה עליכם ועל הסביבה או לרכוש כאלה מוכנים, למרות שהיא עדיין לא פתרה את פרדוקס המחיר של מוצרים ממוחזרים –, שהופכים ליקרים בדרך להיותם מוצר מדף, בשל העבודה הרבה הכרוכה בהכנתם. בעתיד היא מתכננת לייצר שרשראות שוות לכל כיס בעתיד.

טלפון למתעניינים: 052-3292492
ומי שרוצה להשתתף בסדנת בניית צעצועים אקולוגיים באופן עצמאי מחומרים פשוטים, ששומרים על איכות הסביבה, מוזמן לקבל פרטים נוספים באתר 'מדע ויצירה'.

בסגנון יפני

שידרוג של קישוטי הנייר הנורמטיביים הם קיפולי נייר יפניים. המרכז הישראלי לאוריגאמי מקיים סדנאות ליצירת קישוטים תלויים לסוכה, שתעביר מירי גולן.

הסדנאות יתקיימו ב-9 עד ה-11 באוקטובר במוזיאון רמת גן. עלות ההשתתפות 25 ש"ח והמשתתפים יקבלו ערכת אוריגאמי הכוללת דפי קיפול ליצירת הקישוטים.

פרטים ניתן לברר בטל' 03-7513483, 052-4267479


גם בגן התעשייה עומר יועברו סדנאות אוריגמי וסדנאות יצירה של קישוטי סוכה ייחודיים מנייר ממוחזר וחומרים מהטבע.
לפרטים 052-8826652

5 המינים

בבית העיצוב 'קרוסלה' יתקיימו סדנאות יצירת קישוטים מחומר טבעי, צבעוני, נעים למגע וקל לעיצוב, שנקרא Playmais. המשתתפים ילמדו להכין ממנו שרשראות, רימונים, 4 המינים ועוד.

הסדנאות יתקיים ב-3 באוקטובר וב-5 באוקטובר, בין השעות 17:00-19:00. בבית העיצוב קרוסלה, שד' רוטשילד 27, ת"א. הסדנאות מיועדת לילדים בגילאי 3-10. מחיר השתתפות: 35 ש"ח. יש להרשם מראש, מספר המקומות מוגבל. טל' 03-5603750

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully