וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנקות את הבית בלי להוציא שקל על חומרים

24.7.2014 / 14:10

לא תאמינו מה ואיך אפשר לנקות עם חלב, שעווה ומשחת שיניים. החומרים שיש לכם בבית הם הלוחמים האמיתיים בכתמים העקשניים

משחת שיניים מרוחה על מברשת. ShutterStock
לניקוי יסודי של שטיח מרחו בקטנה משחת שיניים/ShutterStock

אתם יושבים בבית מול החדשות עם הקפה ביד כשלפתע החתול שלכם קופץ עליכם. הקפה נשפך ומכתים את השטיח הלבן בסלון. בין ידיעה של אהוד יערי לבשורה של רוני דניאל אתם הולכים לארון חומרי הניקיון ונדהמים לגלות שכל מוצרי הניקוי אזלו. אז לפני שאתם יושבים שבעה על השטיח, כדאי שתדעו שישנם חומרים טבעיים במטבח, במקלחת ובמקרר שמסוגלים להסיר כמעט כל כתם. עכשיו, עלו על מדים והצטרפו ללחימה בכתמים.

משחת שיניים
משחת השיניים שלכם לא רק מונעת עששת אלא מסוגלת גם להסיר כתמים מקירות ושטיחים. מרחו מעט משחת שיניים שאינה מלבינה על מטלית, שפשפו את איזור הכתם ושטפו עם מים חמים. גם רהיטי עץ מוכתמים ניתן לנקות עם שכבה דקה של משחת שיניים ולנגב במטלית לחה. מומלץ שלא להשתמש במשחת השיניים בניקוי קיר הצבוע בצבע מבריק, מכיוון שהמשחה עלולה לגרום לאיבוד הברק.

בקבוק חומץ. ShutterStock
חומץ צהבהב על חולצה לבנה/ShutterStock

חומץ
זוכרים את החולצה הלבנה היפה שלכם שכבר מזמן הפכה לצהובה? כדי להחזיר את הצבע הלבן לבגד הוסיפו רבע כוס חומץ למכונת הכביסה והבגדים יהיו שוב לבנים ובוהקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
זוג מחזיק שטיח. ShutterStock
במקום להעמיס ולקחת את השטיח לניקוי שלפו את האלכוהול לחיטוי/ShutterStock

אלכוהול לחיטוי
בין אם מדובר בכתם יין, אוכל או צבעי גואש, ניתן להיפטר מכתמים על השטיח באמצעות אלכוהול לחיטוי. הסירו בעזרת סכין מטבח שאינה חדה את שאריות הכתם שהתייבשו ובעזרת מטלית נקייה הטבולה באלכוהול לחיטוי שפשפו את האזור המוכתם. אחרי הטיפול הזה השטיח שלכם יהפוך למרבד קסמים.

כפפות גומי עם טבעת. ShutterStock
כפפות גומי למיגור פרוות בעלי חיים שנשרה/ShutterStock

כפפות גומי
כלבים וחתולים הם חיות מקסימות, אבל השערות שהם משירים אחריכם יכולות לעצבן גם את חובב בעלי החיים המושבע ביותר. טאטוא השערות מהרצפה עלול לקחת זמן רב, ולכן הפיתרון הוא לחבוש כפפות גומי ולעבור על אותם אזורים בהם נשרו שיערות. הגומי ימשוך אליו את השערות בקלות ובלי כל מאמץ.

אילוסטרציה. ShutterStock
חלב למצעים צחורים/ShutterStock

חלב וחומץ
מצעי המיטה שלכם הוכתמו בכתמים קשים? כל שעליכם לעשות הוא להכניסם לתוך גיגית הטבולה בכמות שווה של חלב וחומץ למשך כל הלילה. בבוקר שטפו את המצעים והם יחזרו להיות נקיים.

כף עם סודה לשתיה. ShutterStock
פזרו סודה להברקת המרצפות/ShutterStock

סודה לשתייה
לעיתים חומרי ניקוי לשטיפת רצפה לא מצליחים להסיר כתמים עקשניים מהמרצפות. אם נתקלתם במצב הזה, ערבבו כוס של סודה לשתייה בכוס מים חמים ושפכו על האריח המוכתם. התערובת הזאת תבטיח לכם אריחים מצוחצחים.

שיש במטבח. ShutterStock
שיש גרניט מצריך תשומת לב מיוחדת כמה טיפות של מי חמצן יעשו את העבודה/ShutterStock

מי חמצן, סבון כלים וניילון נצמד
במידה ויש לכם שיש מגרניט וברצונכם לנקות אותו, הנה הפיתרון לפניכם: ערבבו כוס סודה לשתייה עם חמש כפות סבון כלים וכף אחת של מי חמצן ומרחו את התערבות על הכתם. כסו את התערובת בניילון נצמד והמתינו לילה שלם. בבוקר נגבו את התערובת עם מטלית ותגידו שלום לכתמים.

כתמי שעווה של נר. Darja Vorontsova, ShutterStock
כל מרצפת אבן זקוקה למגע של שעווה/ShutterStock, Darja Vorontsova

שעווה
שעוות נר יכולה לעשות פלאים למרצפות עץ. טבלו מטלית רכה בשעווה ושפשפו את רצפת העץ המוכתמת. הכתמים ירדו במהירות ומבלי לפגוע בריצוף.

  • עוד באותו נושא:
  • ניקיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully