וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנג שוואי: כניסה לחצר וכניסה לבית

יעל חן

24.1.2012 / 8:45

גרים בדירה שכורה מבאסת? הבית עושה לכם "לא טוב"? התורה הסינית העתיקה לארגון חפצים ומבנים עשויה להפוך את שנת 2012 לאחרת

שנת 2012 - שנת הדרקון לפי המסורת הסינית. ShutterStock
סדר חדש בשנת הדרקון/ShutterStock

בימים של צדק חברתי מתמהמה כשרבים כאן מתגוררים בדירות שכורות שלא הם היו אלו שמיקמו בהן את המזנון השבור והספה המהוהה, הפנג שוואי, שיטה סינית עתיקה המעניקה טיפים מדליקים ועצות לסידור הבית על מנת שרוח טובה תשרה עליו ואומצה פה לפני יותר מעשור, מסתמנת כדרך הנכונה להתמודדות עם בית ש"עושה לא טוב". גם המעושרים שיש ביכולתם לבנות בית מן המגרש ועד הגג, מוזמנים להתייעץ עם מומחה פנג שוואי שיכוון לנקודות הנכונות למיקום המטבח המפואר וחדר הארונות. הבשורה הכי חשובה שנושאת בכנפיה התורה המיוחדת הזאת בת אלפי השנים היא שכל מצב הוא בר תיקון. קריסטל כאן, מראה שם, עציץ ירקרק באופק - והחיים בשנת הדרקון (2012), סמל המבשר טובות במסורת הסינית, יזרמו לכיוון הנכון.

תורת הפנג שוואי, שיטה לארגון חפצים ומבנים על מנת להגיע להרמוניה עם הטבע, פותחה על ידי הסינים לפני כ-5,000 שנה ועמדה אז בבסיס הדת הטאואיסטית (פילוסופיה או דת הנחשבת לאחת מ-3 מערכות האמונה הסיניות העיקריות יחד עם הבודהיזם והקונפוציאניזם). משמעות השם "פנג שוואי" בסינית היא "רוח ומים". הפנג שוואי התפתח בחצרות הקיסרים הסינים שביקשו לעצמם יתרון על פני ארצות שכנות כחלק מהתפתחות תורות לחימה, האסטרונומיה, רוקחות, רפואה סינית ועוד. לפי הפנג שוואי (ותורות מזרח אחרות), קיימת ביקום ובכל גוף אנרגיית החיים המכונה ה"צ'י" שהיא הבסיס לבריאות הנפשית והפיזית. הפאנג שוואי מתבסס על מושג 5 היסודות בפילוסופיה הסינית המסורתית, שהם 5 ביטויים שונים של הצ'י המשלימים זה את זה ומייצגים את כל האפשרויות הקיימות בטבע, באופי האדם, וביקום: עץ, אש, אדמה, מתכת ומים. התורה שואפת ליצור איזון בין 5 האלמנטים הללו. כאשר הצ'י זורם בכיוון הנכון בבית או בבית העסק, כל מה שהתורה מבטיחה עשוי להתקיים. המטרה של הפנג שוואי הנהוג כיום הוא למקם את הסביבה הבנויה האנושית בנקודות עם הצ'י הטוב ביותר. מעצבי פנים ואדריכלים רבים בארץ מתבקשים על ידי לקוחותיהם לכלול יסודות של פנג שוואי בתוכניותיהם.

עינת אנדריאה-גרנוב, מומחית פנג שוואי, מסבירה כי בפנג שוואי 2 אסכולות עיקריות: "אסכולת הצורה" העוסקת באופן הזרימה האנרגטית ותנועת הצ'י בבית ובסביבתו החיצונית, ו"אסכולת המצפן" המחלקת את הבית ל-9 אזורים שכל אחד מהם עוסק בתחום חיים אחר: מוניטין, זוגיות, בריאות, קריירה, ילדים, משפחה, שפע, התפתחות אישית ונסיעות. תחום נוסף ומשמעותי הוא ניטרול עומסים ומיצבורים הנוצרים כתוצאה מאגירת מיותרת של חפצים ומכונה "סידור הבית וסידור העתיד".

שביל כניסה לבית פרטי עם שני עציצים זהים משני הצדדים. ShutterStock
שני עציצים זהים המשמשים כ"זקיפים" להגנה. שביל כניסה לבית/ShutterStock
פנג שוואי. Ron Zmiri, ShutterStock
בריכת מים עשויה להיות ה"נהר" המבוקש בקדמת הבית/ShutterStock, Ron Zmiri
דלת אדומה של בית קוטג' אנגלי. ShutterStock
אדום מזמן הזדמנויות מהירות לחיינו ורצוי לשלבו בכניסה. דלת אדומה בקוטג' אנגלי/ShutterStock

כניסה לחצר

בפנג שוואי בחירת מגרש או בית משמעותית מאד. על פי נוסחאות פאנג שואי קלאסיות, מומלץ שמאחורי הבית יהיה "הר", כלומר מבנה הגבוה יותר מהבית ומאפיל עליו, תרתי משמע. בחלק הקדמי של הבית לעומת זאת, מומלץ שיהיה "נהר", כלומר מקום פתוח וזורם. כל אלמנט של מים, שעל פי הפנג שוואי מהווה סגולה לעושר ושגשוג, עשוי להתאים. למשל, בריכת דגים קטנה בה ישכשכו בנועם דגי נוי בשלל צבעים המסמלים עושר והצלחה, או נחלים קטנים של מים זורמים בצורה עקלקלה, לא בזרימה ישירה, בכיווון הבית. יש גינות המתהדרות במפלים מפכים, ולכולם - אם התכנון נעשה כראוי – משותף מיקום אלמנט המים בפינה הדרומית–מזרחית של החצר, מה שאמור לזמן שפע.

אין למקם את הבית בקו ישיר מול כביש סואן המוביל ישירות אליו כדי למנוע מה שמכונה "חץ רעל". מיקום כזה מוביל אל תוך הבית אנרגיה חזקה ועוצמתית, ואם חשבתם שבמקרה זה מדובר באנרגיה מועילה, טעיתם. גרנוב: "זה כמו ווליום חזק. לא משנה אם הצליל המופק נעים או צורם, הוא מדי חזק, כלומר - מפריע. כאשר אנו מחלישים את הווליום, ניתן לבחון אם הצלילים נעימים לאוזנינו או אם לאו". לכן, חשוב שהאנרגיה הנכנסת לא תתפרץ לבית בעוצמה ישירה ומומלץ ששביל הגישה לבית יהיה מעוקל וסביבו צמחייה בעלת עלווה הצומחת כלפי מעלה וללא קוצים. במידה והשביל אכן ישר, אפשר להניח עליו עציצים עגולים בצורה שתיצור מעין עקלתון".

בכדי "להגן" על הבית, מומלץ למקם שני פנסים משני צידי השביל או לחילופין שני עציצים זהים אשר משמשים כ"זקיפים" להגנה, לשמור על שביל הכניסה נקי מעלים, עשבים או בוץ, ולהקפיד על סדר בחצר - להכניס ציוד חצר לתוך מחסן. גם הצבע האדום מזמן הזדמנויות מהירות יותר לחיינו, וניתן לשבץ את הכניסה לחצר באלמנטים מצבע זה.

דירת דייר שכורה ברחוב טולוז ביפו, ינואר 2012. שי אוקנין
על שידה חדת פינות באזור הכניסה רצוי להניח צמח וחפצי נוי/שי אוקנין
חתול מטפס על דלת פתוחה. ShutterStock
דלת הכניסה צריכה להרשים; צבועה בצבע בהיר, עליז ולא מתקלף/ShutterStock
אילוסטרציה. ShutterStock
קריסטל פריזמטי המעביר את קשת הצבעים דרכו/ShutterStock

כניסה לבית

אם בכניסה אל הבית שלכם אדם יחוש נעים ונינוח, ה"צי" מוצלח. לכן חשוב לפני בניית בית או רכישת דירה, לבדוק באמצעות יועץ פנג שוואי את כיווני השטח וסביבת הבית למען תיכנון נכון יותר של הכניסה והחדרים. גרנוב: "חשוב ליצור אנרגיה טובה באופן תמידי, ואם למרות ההשקעה באירוח, יש תחושה שמשהו בדירה לא זורם, אז זהו סימן שבבית שלכם הזרימה האנרגטית לא מוצלחת". וכאמור, תמיד אפשר לתקן.

איזור הכניסה לבית אמור להיות נטול חפצים בעלי פינות חדות. במידה וקיים רהיט כזה, ניתן להניח עליו עציץ בעל עלים נשפכים, שיכסו את הפינות החדות או חפצי נוי שיטשטשו את חדות הפינות. הכניסה אמורה להוביל בנעימות אל פנים הבית, עם זאת, בפאנג שוואי ממליצים לא להשאיר בכניסה שטח פתוח לחלוטין אלא לייצר אלמנט כמו קיר נמוך מאבנים שקופות או חציצה נמוכה אחרת, ולהימנע מלהניח חפצים כהים כבדים ומגושמים באזור זה.

את דלת הבית כדאי למקם בצד ימין, ורצוי שהדלת תרשים ולא תהיה קטנה מדי ביחס למידות הבית. "זהו השער המרכזי דרכו נכנס הצ'י", אומרת גרנוב" ואופי הצ'י הנכנס מושפע במידה רבה מהמראה הראשוני. מסיבה זו מומלץ למקם מול הכניסה תמונה בצבעים בהירים ועליזים, להקפיד שהדלת תקינה, לשמן אותה בחומרים הנמצאים בשוק על מנת שלא תחרוק, לוודא שהמנעול והידית פועלים היטב, ולדאוג שתהיה צבועה היטב ולא בצבע מתקלף", אומרת גרנוב.

לא מומלץ למקם מראה ממש מול דלת הכניסה. "הדבר גורם לאנרגיה לברוח כלעומת שבאה, גם אם זו אנרגיה טובה", אומרת גרנוב. "טוב או רע מוקרנים ישירות החוצה ללא אבחנה, וזה גורם לתשישות רבה אצל בני הבית". כמו כן, לא מומלץ להניח ערימת נעלים בכניסה, זה נחשב כ"מוריד אנרגיה".

עוד מומלץ לא למקם את דלת השירותים מול הכניסה כיוון שהאנרגיה בשירותים היא אנרגיה הנחשבת ללא טובה. במידה וזה המצב הקיים, כדאי לקבוע מעל דלת השירותים מובייל מקריסטל פריזמטי, כזה המעביר את קשת הצבעים דרכו, במטרה למנוע היתקלות של האנרגיה הנכנסת הביתה דרך דלת הכניסה עם האנרגיה של חדר השירותים שהיא, כאמור, לא טובה. הקריסטל יקלוט את האנרגיה החודרת דרך הדלת.

אם המטבח ממוקם ממש מול דלת הכניסה, דיירי הבית עלולים לסבול מתיאבון בריא במיוחד, "אולי זו הסיבה לאי הירידה במשקל" מציעה גרנוב בזהירות ומוסיפה "סלון הממוקם מול הכניסה יגרום לנו לרצות לארח ולהתארח ומסמן בית חברותי, חדר השינה הממוקם מול הכניסה מזמן עיפות מתמדת ורצון "להניח ראש", כזה שילווה אותנו מרגע הכניסה הביתה".

בבתים רבים ממוקם גרם מדרגות ממש מול הדלת, גם כאן רב הסיכוי ל"בריחת אנרגיה" לקומה העליונה, כנ"ל לגבי דלת או חלון הנמצאים מול דלת הכניסה. האנרגיה "תברח" החוצה.

האם להניח שטיח בכניסה לבית? שטיח בכניסה "בולע" אנרגיה, אומרת גרנוב ומוסיפה "אם יועץ הפנג שוואי בדק ומרגיש שקיים בבית עודף אנרגיה – כדאי לפרוש שטיח. במידה והבית סובל מחוסר באנרגיה, תשאירו את הרצפה עירומה".

עוד כתבות ארגון וסידור הבית בוואלה! בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully