וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים מהקופסה: בלוגים ישראליים לעיצוב

ליאור יעיש

2.10.2011 / 8:46

אל מול בלוגי העיצוב הנחשבים מחו"ל, בלוגים מקומיים מציעים תוכן עכשווי, מעודכן ואיכותי על טהרת הכחול לבן. 4 בלוגי עיצוב ישראליים שהעכבר שלכם ירצה להכיר

מהירות חילוף החומרים היא עניין חשוב, בעיקר כשמדובר באינטרנט - כך יאמר לכם כל בלוגר מתחיל, אבל במיוחד יטענו זאת אלו שעומדים מאחורי הבלוגים לעיצוב. תפקידו של הבלוגר בשרשרת המזון התרבותית, האינטרנטית והשיווקית בתחום האופנתי הזה כבר אינו זניח. להפך, בלוגרים מוכרים ברחבי העולם זוכים למעמד נחשב, לא פחות משל עיתונאי הכותב למגזין עיצוב מודפס.

בארץ, בלוגי העיצוב נפוצים פחות, אף על פי כן, מהירות הטכנולוגיה וצפיפות החומרים באינטרנט עשתה את שלה וגם אצלנו בלבנט נפתחים בלוגים חדשים בתדירות גבוהה. יחד איתם קהל קוראים שעד עכשיו נאלץ להסתפק במגזיני עקרות בית, הופך למעודכן ומגיב. מתוך מסת החומרים הכבירה, בחרנו ארבעה אתרי עיצוב אישיים שנשארים עכשוויים, מספקים תוכן איכותי, והכל בעברית.

אחד מבלוגי העיצוב הותיקים, לפחות במונחים מקומיים, הוא רידזיין, בעל ניסיון של ארבע שנים בתחום. הבלוג מסקר את תחומי האדריכלות, העיצוב והאמנות וכולל ביקורות, ראיונות בלעדיים וכתבות מתורגמות ממגזינים בעולם. הוא כיפי, מושקע, קריא ואקלקטי ומציע אלטרנטיבה אמיתית למגזיני העיצוב מחו"ל. עורכת הבלוג היא אור ארנסט. לדבריה, "עבודה על מגזין עיצוב מסוג כזה מספקת הרבה נחת. היא מאפשרת להתמקד בצד היפה של החיים וגם להתפרנס מזה. תכל'ס, זה הרבה לימינו”. לא כולם יכולים להרשות לעצמם לעבוד בכתיבת בלוג בתור משרה מלאה. הבלוג הפך למקור ההכנסה של ארנסט באמצעות מימון שמספקת חברת רגבה. החברה תומכת כלכלית, אבל מעניקה יד חופשית בנושאי התוכן ומאפשרת לצוות שלם לשקוד על המגזין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכי ותיק, הבלוג רידזיין/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אור ארנסט, עורכת הבלוג רידזיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בלוג נוסף שנעזר בנותן חסות הוא העטלף. הבלוג נתמך על ידי מותג הבירה "ניוקאסל", אך תכניו אוטונומיים לחלוטין ומתעדכנים בתדירות של כפעמיים בשבוע, יחד עם שילוב של מדורים קבועים. הבלוג המושקע שנכתב תחת כנפה של עטלפית מסתורית ומציג תמהיל חומרים שמשקף את המגמות השונות של האסתטיקה העירונית העכשווית, בארץ ומחוצה לה. למה דווקא עטלף? ”לעטלף יש מראה חזק, איקוני, מצמרר וחמוד בו זמנית", מסבירה העטלפית, "זו חיה אורבנית, משוכללת ולילית, שנוהגת לרסס גרפיטי על בניינים באמצעות ההפרשות שלה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משקף אסתטיקה עירונית עכשווית, בלוג העטלף/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעלת הבלוג אוהבת לעבוד על מסך גדול ולפתוח המון טאבים. את התוכן לבלוג, לעומת זאת, היא מעדיפה לבחור בקפידה. "הכתיבה עצמה מהירה", מסבירה העטלפית, "מסחטת הזמן האמיתית היא ליקוט ואיסוף החומרים וההחלטה אילו מתוכם ראויים להיות מוצגים ואילו עדיף להשאיר בחוץ. היחס בין החומרים שלא נכנסים לבלוג לבין אלה שמתפרסמים הוא 1:100 לערך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העטלפית המסתורית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בלוג עיצוב אחר מנוהל דווקא על ידי עומר פולק, סטודנט העוסק בתחום שלא חושש לחשוף את זהותו. פולק, שלומד עיצוב תעשייתי בבצלאל, הקים יחד עם חברים את המערבב. "הבלוג צמח מתוך שיחת חולין, כזאת שאנחנו מבצעים מדי יום, מבלי לחשוב כל כך לעומק על מה שהרגע אמרנו או שמענו", מספר פולק על תהליך ההקמה, "מתוך רצון לחלוק את החוויות שלנו על אמנות, עיצוב מוזיקה וצילום ולשתף את הגולשים בשיחה, הקמנו אתר שבעיקרון עוסק בכל מה שמעניין אותנו". ואכן, הבלוג מורכב מבלילה מגוונת של נושאים, רובם קשורים לתחומי העיצוב והאמנות. הוא קומוניקטיבי, נחמד לבילוי חסר התחייבות מול המחשב ואפילו כולל פינה מוסיקה שבועית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צמח מתוך שיחת חולין, המערבב/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עומר פולק, מקים הבלוג המערבב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבלוג השיתופי מכולם הוא אנטייטלד, המגדיר את עצמו כ"מגזין אינטרנט קבוצתי ללא מטרות רווח, העוסק בנושאי אמנות, עיצוב וכל מה שמסביב”. המגזין כולל קבוצה גדולה של כותבים ואמנים, לכל אחד מהם פינה משלו. הכותבים השונים מרוכזים בטבלה גדולה, על פי יום הפרסום שלהם, אליהם מתלווים גם פינות אורח. תוכלו למצוא פה פרויקטים מעניינים בצילום, רישום ועיצוב וכן דעות, ביקורות ורשמים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המטרה הסופית היא להגיע לקבוצה של חמישים כותבים, הבלוג אנטייטלד/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאחורי הקלעים עומדים שני עורכים, טליה זליגמן ואברהם קורנפלד, המשמשים כמעין אוצרים וירטואליים עם אג'נדה "חשוב שיהיה דיבור על הערך והאחריות שלנו כאנשים ויזואליים", הם שוטחים את עמדתם, "אנחנו צריכים להתייחס אל מה שאנחנו עושים בצורה ביקורתית”. כרגע הם מרכזים את קבוצת הכותבים ואף מארגנים מפגשי כותבים חודשיים. מטרתם הסופית היא להגיע לקבוצה של חמישים איש שייקחו חלק פעיל ביצירת המגזין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אברהם קורנפלד, מעורכי הבלוג אנטייטלד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טליה זליגמן, מעורכי הבלוג אנטייטלד/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully