וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד הבית השתגע

מה מותר ומה אסור לוועד הבית שלכם, והאם הוא מנצל את מעמדו? הכול על הגדרת תפקידו של מי שמנהל לכם את הבניין

לפני שלושה שבועות בדיוק פרסמנו בוואלה! בית כתבה על היתרונות והחסרונות בחברות בוועד הבית. בין היתרונות שציינו היו התחמקות מתשלום דמי הוועד וניצול משאבי הבניין (הגג המשותף, הגנן שמטפל בגינה) לצרכים אישיים. אלה אולי לא מוגדרים ב"ספר החוקים" של ועדי הבית, אך מסתבר שלא מעט אנשים מנצלים את מעמדם ועושים ככל העולה על רוחם בבניין רק משום שקיבלו על עצמם את "התואר הנחשק". בעקבות אותה כתבה קיבלנו תגובות רבות מגולשים שתהו איך דבר כזה ייתכן וביקשו לדעת מה הן הזכויות והחובות האמיתיים של חברי הוועד. החלטנו להרים את הכפפה ופנינו לאגודה לתרבות הדיור כדי לברר אחת ולתמיד איך זה אמור לעבוד.

בכל בניין נוכל למצוא את דמותה של הגברת שולה נמירוביץ - נמיר, יו"ר הוועד בבניין המטורלל "אחד העם 1", שעתיד בקרוב לעבור לבניין משודרג במספר 101. מי מכם שזכה בוועד בית נחמד וחביב – שיחקתם אותה. מי שנתקל באשמאי זקן ועצבני – לא אסון, העיקר שימלא את תפקידו כהלכה, מבלי לגזור קופון על חשבונכם.

בחירות

ועד הבית אמור להיבחר אחת לשנה על ידי דיירי הבית המשותף באסיפה כללית. במידה ולא תיזמו את החלפתו, הוא יוכל להמשיך בתפקידו באופן אוטומטי שנה אחר שנה. כך או כך, כל החלטה הקשורה בתפקודו ותחזוקו של הבניין לא נעשית את ידי ועד הבית בלבד, אלא חייבת להעלות בפני שאר הדיירים לאישור. דמי הוועד שאתם משלמים צריכים להיקבע גם הם באסיפת הדיירים, בהתאם להוצאות הנדרשות בבניין שלכם. אם אתם גרים בבניין ישן ושואלים את עצמכם מדוע דמי הוועד שאתם משלמים יקרים יחסית או שווי ערך למה שחבריכם, שגרים בבניין משופץ, משלמים התשובה פשוטה: תחזוקה של בניין ישן עלולה לעלות ביוקר, בשל תיקונים חוזרים ונשנים, כמו צנרת שמחלידה. במידה ואתם גרים בדירה קטנטנה ובקומה מלמעלה השכנים שלכם חיים באושר ועושר בדירה גדולה ומרווחת, אל דאגה, באופן מפתיע יש צדק בעולם ודמי הוועד נקבעים לפי שטח כל דירה בנפרד.

לאן הולך הכסף

דמי הוועד מיועדים לתחזוקו השוטף של הבניין בלבד: ניקיון המדרגות, החלפת נורות בחדרי המדרגות, תחזוק הגינה, צנרת המים והביוב, ריצוף, זיפות וסיוד. "דמי הוועד מיועדים לשמור על הבית המשותף מסודר, נקי ונעים לגרים בו. גורמים אלו שומרים ואף מעלים את ערך הדירות". מציין מנכ"ל האגודה לתרבות הדיור ראובן צדוק. כל פעילות כספית שאינה מיועדת לצרכי הבניין המשותף אלא לצרכיו האישיים של ועד הבית, נחשבת בגדר עבירה על החוק באופן חד משמעי. על ועד הבית מוטלת החובה לנהל ספר הכנסות והוצאות ולהציגו בפני הדיירים באסיפה שנערכת אחת לשישה חודשים. הכנסות דמי הוועד יופקדו לחשבון בנק על שם נציגות הבית המשותף. במידה ואתם לא מנהלים ישיבה אחת לשנה (או שישה חודשים), הוועד לא בהכרח יגיש את הדוחות מבלי שתבקשו, אך רצוי לבקש ולראות במו עיניכם על מה אתם משלמים.

עבודה התנדבותית

פעילותו של ועד הבית אמנם מוגדרת כהתנדבותית, אך ישנם מקרים בהם הוועד מבקש לגבות שכר עבור עבודתו או להיות פטור מתשלומי ועד הבית. במקרה כזה, הוא מחויב בהסכמתם המלאה של כלל בעלי הדירות בבניין. אם הדבר הוחלט בטרם נכנסתם לגור בדירה, אתם בהחלט יכולים להעלות את הנושא באסיפת הדיירים הבאה - עד אז שלמו ושבו בשקט. אם הסכמתם ביניכם שוועד הבית שלכם לא ישלם את דמי הוועד, זוהי הפריבילגיה היחידה שיוכל ליהנות ממנה. הוא אינו זכאי בשום פנים ואופן להשתמש ברכוש ובצריכה המשותפת בבניין ללא תמורה. הצריכה המשותפת, כמו מים להשקיית הגינה או שטיפת חדר המדרגות, מחולקת בין כל הדיירים בבניין באופן שווה, ללא יוצאי דופן.

במקרים בהם הוועד מנצל את מעמדו לרעה ומשתמש במשאבים המשותפים לצרכיו האישיים כמו שטיפת רכבו, או חיבור לנקודת חשמל משותפת, אל תהססו לתבוע אותו בתביעה כספית ולהגיש אותה למפקחת על רישום המקרקעין.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

פנו לאגודה

לכל דייר תפיסת עולם משלו לגבי מה מותר ומה אסור לעשות בבית המשותף. אם יש לכם ספקות, מענות טענות ושאלות הפנו אותם לאגודה לתרבות הדיור. בנוסף, האגודה מציעה לוועדי הבתים ולחבריה סל שירותים רחב ומגוון, הכולל: ייעוץ בסניפי האגודה, ייעוץ טלפוני ועלוני מידע, ייעוץ וייצוג משפטי בבתי המשפט, ייעוץ משפטי "און ליין", מענקים לשיפוץ הרכוש המשותף, ביטוחים לרכוש המשותף, קורסים במגוון נושאים, סדנאות, כנסים ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully