וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור הבטחה: מיהם מעצבי העתיד הישראלים?

ליאור יעיש

30.9.2011 / 8:51

הם מבריקים, בעלי אג'נדה אקולוגית וחברתית ברורה וסיימו לא מכבר את לימודי העיצוב. וואלה! בית מסמנת את 5 המעצבים הצעירים שעומדים לעשות את תשע"ב

הנה חלפה לה עוד שנה, איתה נזרקו לפח מילוני מוצרי צריכה, צצו אצלנו צרכים שונים, התוודענו לרשתות חדשות ושכחנו עוד כמה מעצבי עבר. עם זאת התעשייה ממשיכה לנוע קדימה ואיתה מאות בוגרי בתי הספר לעיצוב, יחד עם תקווה לעתיד טוב ומתוכנן יותר - אם לא לנו, אז לפחות עבורם. למרות הציפיות הגבוהות, כנראה ש- 99% מבעלי התואר בעיצוב לא יעברו את אחוז החסימה של התודעה הקולקטיבית, שלא לדבר על התהליך המפרך שיצטרכו לעבור בדרך לשם: שיווק ומיתוג עצמי, מציאת עבודה בתחום ויצירת קשרים נכונים.

למעצבים של היום לא מספיק מרפק פלדה וצ'יפ לזיכרון סלקטיבי, עליהם להצטייד גם בחוש אסטטי, אידיאולוגיה, יד שמונחת תמיד על הדופק והיכרות מעמיקה עם התעשייה. עם פרוס השנה החדשה בחרנו בחמישה מעצבים צעירים שניחנו בכל אלה. למרות שכולם סיימו לא מזמן את הלימודים בבתי הספר לעיצוב, הם מחזיקים בלא מעט תובנות על התחום ובאג'נדה מקצועית מגובשת. אנחנו מאמינים שאתם עוד תשמעו עליהם במהלך השנה הקרובה. רון ארד, מאחוריך.

מיה אובר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רזומה מרשים וסטודיו משלה, מיה אובר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אובר, בוגרת המכון הטכנולוגי בחולון, סיימה רק השנה את התואר, אך לרשותה כבר עומד רזומה מרשים וסטודיו משלה. יש לה תודעה חברתית, מוטיבציה וסקרנות. הסטודיו שלה אחראי על לא מעט פרויקטים מעניינים ובכלל נראה שהיא בעד עתיד טוב יותר, גם מעבר לשנה החדשה.
גיל: 28
מקום מגורים: יפו.
מקום עבודה: שותפה ומעצבת מוצר בסטודיו knockout design, אותו הקימה עם שלוש מעצבות נוספות.
עבודות בולטות: פרויקט הגמר של אובר, "עוואטף", בו שיתפה פעולה עם נשים פלסטינאיות מכפר מנדא שבגליל. יחד איתן היא יצרה סדרת מוצרים חדשים: סלים, מנורות ואגרטלים המשלבים בין לחצנות אלומיניום, חיתוך בלייזר וקליעת נצרים. פרויקט בולט נוסף הוא "Arenasiento", משענת לים שננעצת בחוף, ומשתמשת במאפייניו הפיזיים של החול.
השראה: הסטודיו שאובר לוקחת בו חלק, שם דגש בעיקר על נושאים חברתיים. בנוסף היא מציינת את הסקרנות כתכונה שמנחה אותה בגישתה כמעצבת. היא מושפעת גם מחשיפה לתרבויות שונות ומטכנולוגיה.
בעוד עשור: היא מקווה להישאר ביפו, להמשיך ללמוד ולעסוק בפרויקטים מגוונים במסגרת הסטודיו.

ניר בית אב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לברוא מוצרים עם זכות קיום", ניר בית אב/מערכת וואלה!, צילום מסך

כילד, בית אב אהב ללכת אם אמו לעבודתה ולשחק עם המהנדסים בחלקי מכונות. כיום הוא מבין שמעבר לתשוקה למקצוע, חייבים גם "תמיד להישאר סוג של ספוג". לדבריו, צריך "להתעדכן בטכנולוגיה ובטרנדים, להיות קשוב לסביבה ולדברים שמתרחשים בעולמנו".
גיל: 28
מקום מגורים: נס ציונה.
מקום עבודה: סטודיו תמוז, בו החל לעבוד במהלך לימודיו במכון הטכנולוגי בחולון.
עבודות בולטות: פרויקט הגמר של ניר הוא תנור אקולוגי שחוסך בחשמל ומתבסס על השמש. בנוסף הוא עיצב קביים נוחים לשחקני תיאטרון, המשמשים תיאטראות ברחבי הארץ, ואף תרם לפרויקטים מסחריים במסגרת הסטודיו.
השראה: בעיקר תחושת שליחות. "למעצב יש המון אחריות", אומר בית אב, "הוא צריך לברוא אובייקטים טובים שתהיה להם זכות קיום גם במציאות בה מיוצרים מלא אובייקטים מיותרים שגורמים יותר נזק מתועלת".
בעוד עשור: למרות שבעיניו זו קלישאה, הוא שואף להפוך את העולם למקום טוב יותר, דרך עיצוב כמובן.

רמי טריף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מודעות אקולוגית לצד רגישות אסתטית גבוהה, רמי טריף/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריף, בוגר בצלאל, משלב גם הוא מודעות אקולוגית בעבודותיו, אך הוא ניחן גם ברגישות גבוהה לצד האסתטי. דוגמה לכך הוא פרויקט הגמר הצבעוני והחד שעיצב, ממנו קשה להתעלם.
גיל: 31
מקום מגורים: יליד הכפר הדרוזי ג'וליס שבגליל. כיום מחלק את זמנו בין ירושלים לבין הכפר.
מקום עבודה: עוסק באופן עצמאי במספר פרויקטים, החל בעיצוב מוצרים למרחב הציבורי, דרך פיתוח רהיטים בשיתוף עם חברה מסחרית וכלה בעבודות אישיות שעוסקות, בין היתר, גם בארכיטקטורה. טריף אף עומד להשתתף בתוכנית "D-VISION" למעצבים צעירים של חברת "כתר". במקביל הוא ממשיך את לימודי התואר השני בבצלאל.
עבודות בולטות: לפרויקט הגמר הוא עיצב סדרת כיסאות, בה שילב בין רקמה ידנית לייצור סדרתי. עבודה מוצלחת נוספת היא עציץ הייטקי, הנעזר במערכת ממוחשבת על מנת לאזן את הרגלי הצריכה והחיסכון של בעליו.
השראה: טריף מושפע מהביוגרפיה שלו, כמו גם מהרקע הדרוזי. גם השילוב בין החומר לרוח מנחה אותו.
בעוד עשור: המטרה ברורה: "בעלים של סטודיו מוצלח ומשפיע באירופה, שלוקח חלק בעשייה האקדמית בתחום".

רונן ספקטור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחפש פתרונות לחיי השגרה, רונן ספקטור/מערכת וואלה!, צילום מסך

נראה שהמרחב שמעסיק את ספקטור בעבודותיו הוא החלל הביתי - משפחתי. הוא מטפל במוצרים יומיומיים ומחפש פתרונות לאי נוחות הנובעת מחיי השגרה.
גיל: 29
מקום מגורים: ירושלים.
מקום עבודה: "שותף", סטודיו לעיצוב ולפיתוח מוצר במבשרת ציון.
עבודות בולטות: פרויקט הגמר של ספקטור, שנעשה במסגרת לימודיו בשנקר. הפרויקט נועד לפתור את בעיית גניבת האופניים בעיר, באמצעות הפיכת השלדה למנגנון נעילה. בנוסף עיצב ספקטור בובה מיוחדת בעלת שתי דמויות מנוגדות, האחת נסתרת והשנייה גלויה, המסייעת לילדים להתמודד עם פחדי הלילה.
השראה: מושפע מסגנונות עיצוב מוכרים וגם מהסביבה.
בעוד עשור: "שואף לראות את עצמי בין המעצבים הבולטים בתחום, ומקווה לפתח קו עיצובי ייחודי וחדשני".

אנה ברוש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נונקונפורמיסטית מבחירה, אנה ברוש/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברוש, בוגרת שנקר, שונה בבחירותיה מארבעת המעצבים האחרים. היא נונקונפורמיסטית, ובוחרת לעסוק בחומרים תעשייתיים, אך בכמויות קטנות. העיצוב שלה ניחן בהומור ובאופטימיות, המשולבים באופן אינטואיטיבי יחד עם סגנון שבטי.
גיל: 26
מקום מגורים: בית יהושע.
מקום עבודה: כרגע מחפשת עבודה בתחום.
עבודות בולטות: בפרויקט הגמר שלה היא עיצבה סדרת קערות מתכלות המיוצרות בעבודת יד בטכניקה מקורית, אותה פיתחה בעצמה. הקערות עשויות מחומר טבעי, הכולל בין השאר עמילן תפוחי אדמה וקארי. עיצוב משעשע נוסף של ברוש אלו גופי תאורה עשויים מאטריות שעועית, דרכן חודר האור מהמנורה.
השראה: “שילוב של אנשים, טבע ועולם שלישי".
בעוד עשור: “רוצה להיות בג'ונגל, לא בטוחה מה זה אומר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully