וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסט הב: העשירייה הפותחת של מיכאלה ברקו

8.10.2014 / 11:12

בהנחה שתוכלו לבקר במפתיע בבית של מיכאלה ברקו, אין סיכוי שתתפסו אותה בלי עשרת הדברים הבאים. יהדות, אמהות ומה שביניהן

מיכאלה ברקו אמנם מנהלת באופן קבוע רשימות ומחזיקה בפנקסים אישיים מאז שהיא ילדה. היא זוכרת את עצמה מסתובבת עם עט ביד ומתעדת כל דבר, מטלה, משימה או המלצה שיש לה בראש. היום, היא אפילו כותבת על היד כשאין בנמצא דף או פתקית קטנה. אבל את הרשימה הזו שלפניכם היא לא כתבה בשום מקום. היא פשוט קיימת במקום יציב וקבוע במוח. זוהי רשימת הדברים שלברקו יש תמיד בבית ולא משנה מתי תפתיעו אותה, כל הפריטים יהיו שם בנמצא. לכל אחד מהם היגיון והסבר די משכנע שיגרום גם לכם לאמץ את אותם הדברים בדיוק.

אילוסטרציה. ShutterStock
מצעים לבנים ללילות שלווים/ShutterStock

"מצעים לבנים. כי כשבחוץ חשוך, נעים יותר להתעטף במשהו לבן וצחור, שנותן תחושת ניקיון ורוגע. הדגמים הצבעוניים אולי מתאימים לגילאים צעירים יותר אבל בשבילי רק לבן".

אילוסטרציה. ShutterStock
אוסף של חמסות/ShutterStock

"כידוע, אני מאמינה גדולה באמונות טפלות." אומרת ברקו. "בין היתר אני גם מאוד אוהבת את הצורה של החמסה והשילוב בין השניים גרם לי לאסוף חמסות. יש לי אוסף גדול על הקיר במטבח. זה דקורטיבי ויפה, ואם זה גם מגן למה לא בעצם?!"

אגרטל פרחים חגיגי. ShutterStock
קבוע כל שישי/ShutterStock

זר פרחים כל סוף שבוע

בבית של מיכאלה ברקו תמצאו קבוע זר פרחים שמככב בסוף השבוע. "זה נותן תחושה של יום מיוחד, חגיגי, ריחני ונעים ובכלל מעניק צבע לסביבת המגורים".

נרות. ShutterStock
בגלל הריח והאווירה/ShutterStock

"נרות ריחניים תמיד תורמים לאווירה בבית" ברקו אומרת. "יש להם יכולת לעדן את מצב הרוח, להרגיע ולהשרות תחושה של בית. אני מקפידה להחזיק כמה נרות בבית, להדליק כשיש אורחים או כשסתם מתחשק לנו להתפנק ולהרגיש שאנחנו בנופש".

אדניות תבלינים. ShutterStock
תחושה של חיים/ShutterStock

"הצבע הירוק, הטבעי הזה של הצמחים עושה לי טוב על הנשמה. יש להם יכולת לעורר כל פינה אנמית בבית ולא משנה באיזה כלי או גודל הם. עציצים זה דבר הכרחי לטעמי בין הדוממים שמקיפים את סביבת המגורים שלנו".

כלים חד פעמיים. ShutterStock
לאכול ולזרוק/ShutterStock

כלים חד פעמיים ועדיף מתכלים

"כל מי שיש לו ילדים בבית יודע שכלים חד פעמיים הם מוצר חובה בארון. אם יש חברים שקופצים במפתיע, אתם תמיד מצוידים ומוכנים. היום אפשר להשיג גם כלים מתכלים, שלא פוגמים באוזון וכך, במקום לשטוף או לשים במדיח אוספים הכל בניילון ולפח".

פמוטי כסף. ShutterStock
שמירה על המסורת/ShutterStock

"סבתא שלי לימדה אותי מגיל צעיר להדליק נרות שבת/ חג. מאז, אני עושה את זה בכל מקום שאני נמצאת. המסורת היא דבר שמאוד מלכד ואורז את הבן-אדם. יש לי פמוטים שקיבלתי מסבתי ואני מלמדת גם את הבת שלי".

שיטות לניקוי חלונות. ShutterStock
רב שימושי/ShutterStock

מגבונים שמנקים ה-כל

"אין בית עם ילדים שאין בו מגבונים לחים. הם מנקים הכל. לא משנה איזה כתם. אני משתמשת בהם קבוע להכל. אפילו להורדת התזכורות שאני כותבת לעצמי על כף היד. אני קונה בכמויות כדי שלא יצא מצב שאתקע בלעדיהם".

בטריות סוללות. ShutterStock
למרות הטכנולוגיה/ShutterStock

סטוקים של בטריות

"אין דבר מעצבן יותר מלעמוד חסר אונים מול מוצר שהסוללות שלו נגמרו. צעצועים של הילדים, פנסים, שלטים. לא משנה כמה טכנולוגיים נהיה, עדיין יש את הדבר הקטן הזה. ההכרחי- שאותי לא תמצו בלי".

מזוזה. ShutterStock
בית יהודי/ShutterStock

מזוזה על דלת הכניסה

"כשאני חושבת על בית הדבר הראשון שעולה לי בראש זה מזוזה. זה הדבר הבסיסי לדעתי, שכל בית יהודי צריך. זו האמונה הקטנה הזו בלב. הצורך לשמור על המסורת שלנו והרצון להיאחז בזה מתוך אהבה וחיבור. באופן כללי כדאי לבוא לכל דבר באהבה ואז התוצאה די ברורה".

לכל הכתבות עם מיכאלה ברקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully