וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפוח בדבש: השנה של אילנה גור בניו יורק

היא מבלה שעות ארוכות במחלקה הראשונה במטוס על קו תל אביב ניו יורק, אבל הפעם זה היה שונה. הנסיעות לוו באדרנלין גבוה כי אילנה גור שוב כבשה את ניו יורק כשהציגה בה שתי תערוכות עיצוב מסחררות

המעצבת והפסלת אילנה גור. ראובן קסטרו
"זה כמו לנסוע הביתה. לשמחתי הבית שלי נמצא בשני הכיוונים"/ראובן קסטרו

האמנית והפסלת אילנה גור כבר 40 שנה על קו תל אביב ניו יורק. היא מגיעה איתנו לצילומים במחלקה הראשונה של המטוס, מתיישבת ומכירה בעל פה את המסלול האווירי. יודעת להגיד בדיוק מתי מגישים את המים, החטיף והארוחה על המטוס ובאיזה שלב הקברניט שואל בשלום הנוכחים. הצוות בשדה התעופה כבר מכיר את גור ואת הכלבה (תותי, מסוג בוקסר), שמלווה אותה צמוד צמוד בכל נסיעה, יושבת לידה כמו שומרת סף נאמנה. "זה כמו לנסוע הביתה. רק שלשמחתי הבית אצלי נמצא בשני הכיוונים", היא אומרת.

חייה של גור נחלקים לשניים. העשייה, היצירה והמוזיאון שביפו לצד החיים הזוהרים שבניו יורק. "כשאני שם אני לא חושבת על הארץ, וכשאני פה אני לא חושבת על ניו יורק. כל בית מקבל את תשומת הלב שלי. אני לא בן אדם חצוי. מוצאת את השלמות בכל נקודה שבה אני נוכחת".

גור מבלה בקו האווירי הזה ארבע פעמים בשנה. אבל הפעם הנסיעות היו שונות ומרגשות: היא הציגה בניו יורק את קולקציית הרהיטים האחרונה שעיצבה בשתי תערוכות גדולות. חלפו כמעט שלושה עשורים מאז גור חשפה עבודותיה בתערוכות מעבר לים, אבל השנה זה הגיע בצרורות.

הפסלת והמעצבת עם הלוק המחוספס, שהחזיקה בשנות ה-80' לא פחות מ-12 חדרי תצוגה ברחבי ארצות הברית, שוב כבשה את התפוח עם שתי תערוכות גדולות. התערוכה הראשונה נערכה בינואר 2014 בשיתוף עם האדריכל ריצ'ארד מאייר במרכז האמנות מאנה קונטמפוררי ארט. התערוכה השנייה, שהפכה לשיחת היום בקרב הברנז'ה הניו יורקית, נערכה במאי האחרון במתחם של דונה קארן. "קארן היא חברה טובה", מספרת גור. "היא התאהבה בי דרך המוזיאון והעבודות שלי עוד לפני שפגשה אותי. באופן טבעי הפכנו לחברות טובות. התערוכה שנערכה במתחם של קארן לפני מספר חודשים הייתה אירוע מכונן. זו הפעם הראשונה שהוצאנו את הקולקציה החדשה שלי מהארץ. מדובר ברהיטי ברונזה כבדים ובנברשת ששוקלת 200 קילו. ובכל זאת, עשינו את זה. התגובות היו שוות כל קילו. הדברים שעיצבתי בעבר היו יותר דקורטיביים. תכשיטים, אבזמים ואקססוריז שעשיתי עליהם הרבה כסף. השנה הלכתי על משהו אחר. דברים גדולים שמיועדים לאספנים, ובעיקר עולים לי כסף.

"זו הייתה שנה נפלאה עבורי", גור מוסיפה. "התערוכות נחשפו בפני אספנים רבים, נציגים של בית המכירות היוקרתי סאותביס' וסוזן סרנדון אחת, שהגיעה למתחם של קארן באירוע ההשקה. אבל עם כל זה, אני לא מתרפקת על השנה הזו. אני לא נשענת על דברים שעשיתי. אני מביטה תמיד קדימה. מה שמרגש אותי במיוחד זה מה שעוד לא עשיתי וכשאגיע לשם, את יודעת מה יקרה. אסתכל שוב לאופק".


תערוכת הגולגולות של אילנה גור בניו יורק
200 קילו: התכשיט החדש של אילנה גור
"מי שיקנה את הדברים שלי הם אספנים"


צילומים: רובי קסטרו
הפקה: חגית ברק
הצילומים נערכו במטוס אלעל

המעצבת והפסלת אילנה גור. ראובן קסטרו
לא מתרפקת על ההצלחה של השנה האחרונה. מסתכלת קדימה. אילנה גור/ראובן קסטרו
אילנה גור. ראובן קסטרו
הידיים שלא נחות לרגע/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully