וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ילדה: הלו קיטי חוגגת 40

הדמות המצוירת שהצליחה לסחרר מליוני נשים ברחבי העולם נכנסת לעשור החמישי בחייה. עד כמה רחוק נשים הולכות עם "הלו קיטי" ומתי היא תמצא בית בישראל עבור ליין הרהיטים שלה?

רהיטי Hello Kitty. CIA INTERNATIONAL,
מדמות קטנה לתעשייה שלמה, CIA INTERNATIONAL/CIA INTERNATIONAL

הנה כמה עובדות שלא ידעתם על הדמות המתוקה הזו. היא נולדה למשפחה חמה ואוהבת בפרברי לונדון. ב-1974 הוצגה לראשונה ביפן על ידי המעצב יוקו שימיזו לחברת Sanrio ומאז, הפכה לאחת הדמויות המצוירות הכי פופולאריות בעולם שמשלשלת ליוצריה הרשמיים מיליוני דולרים בשנה. ל"הלו קיטי", או בכינויה המדויק קיטי הלבנה עולם שלם, כאילו היה מדובר בדמות אמתית. יש לה אחות תאומה בשם מימי ואפשר להבדיל בין השתיים הודות לפפיון השונה שיש לראשן (לקיטי בצד שמאל). ג'ורג', אביה של קיטי ידוע כטיפוס בעל חוש הומור. אימה מרגרט טובה במיוחד במטבח. סבה אנתוני, מרבה לספר סיפורים וסבתה מרגרט בענייני תפירה. לקיטי יש אפילו בן זוג ושמו דניאל - מוסיקאי שחולם להיות סלב מוכר. בנוסף, היא מגדלת שתי חיות מחמד, צ'ארמי החתול הפרסי וסוכר, האוגר שקיבלה במתנה מדניאל כמחווה לאהבתם. גובהה של קיטי כחמישה תפוחים ומשקלה כשלושה תפוחים. היא טובה באפיית עוגיות וחובבת מוסיקה ואמנות. בחורה קולטוריסטית אם תרצו. העובדה שאין לקיטי פה טמונה בכך שהיא איננה מחויבת לאף שפה, ומכאן מדברת לכך כך הרבה נשים, נערות וילדות, כשיוצריה ביקשו להפוך אותה לסמל ידידות בין אנשים ברחבי העולם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדרי רחצה מעוטרים באריחים של קיטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

קיטי הופיעה לראשונה על גבי ארנק ויניל לילדות. אט אט שוק המוצרים שלה גדל וצבר תאוצה ובהתאמה, הרחיב את קהל הצרכנים שעלה לחתך גילאים מבוגר יותר, מנערות ועד נשים בוגרות. תמהיל המוצרים של המותג נכון להיות כולל הכל. מכלי מטבח, מוצרי אמבטיה, כלים סניטריים, אריחים, חדרי שינה, כלי מטבח, מוצרי טקסטיל ומיותר לציין שגם את זירת האופנה היא כבשה בסערה. התופעות הבאות בעולם העיצוב הגיעו בשנים האחרונות בתצורות פומפוזיות יותר, כדוגמת בתי מלון המבוססים על טהרת הדמות הקטנה ואפילו חברת התעופה הטוויאנית "אווה אייר" שהקדישה לדמות הקטנה מטוס שלם משלה. מלבד דיוקנה שמככב על גבי המטוס, דיילות החברה לבושות בבגדי קיטי, מושבי הכיסאות עוטפים בריפוד קיטי וכלי האוכל, גם הם מתהדרים בגיבורה המצוירת.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מטוס בעיצוב הלו קיטי של חברת התעופה Eva Air. אווה אייר, אתר רשמי
מטוס קיטי של חברת התעופה Eva Air/אתר רשמי, אווה אייר
מטוס בעיצוב הלו קיטי של חברת התעופה Eva Air. אווה אייר, אתר רשמי
מדי הדיילות, המושבים וכלי האוכל, כולם על טהרת קיטי, Eva Air/אתר רשמי, אווה אייר

תופעת הקיטי לא מסתיימת כאן. היא מקבלת חיזוק משמעותי באספניות שמקפידות לרכוש כל מוצר חדש לבית היוצר של Sanrio. האספניות הרציניות שיש בז'אנר רחוקות שנים מספר מהילדות. "מרגע שאני פוקחת את עיני בבוקר ועד שאני עוצמת אותן אני נושמת קיטי" מספרת קרן אורבך (26) הידועה בכינויה דיג'יי קיטי. דירתה הקטנה של אורבך השוכנת במרכז תל אביב היא מעין מקדש ורדרד לדמות המצוירת. המיטה מכוסה בכיסוי של קיטי, הספה מעוטרת בכריות נוי שלה, תמונות הקיר, הטפט, כלי האוכל, הסבונים, המגבות, השטיחים, המראות, הבגדים, התכשיטים ואפילו המיטה של הכלב מעוטרת בקיטי. הרכב של אורבך גם הוא מתהדר בדמות הפופולארית ובצבע הוורוד שמזוהה איתה, מבחוץ ומבפנים.

שיא הפטיש של אורבך לדמות הקטנה, בא לידי ביטוי בכינוי הבמה שלה. "קהל שמגיע למועדונים בארץ ורואה מרחוק את הדמות של קיטי, מיד יודע שאני מנגנת על המוסיקה. שש שנים שאני מופיעה בדמותה. כשהתחלתי לתקלט היו ספקות לגבי השם במה בנוסח, האם להישאר עם הכינוי המתוק או למתג עצמי בצורה בוגרת יותר. בסופו של עניין הזמן עשה את שלו והאהבה שלי לדמות גדלה. מיותר לציין שכל הציוד המקצועי לרבות פלטה שמורכבת משני קומפקטים, מיקסר ומחשב משלימים את האוסף". משיכתה של אורבך לדמות החלה לפני כעשור. "ראיתי את הסדרה הטלוויזיונית של הלו קיטי המתורגמת בישראל ל"מיצי ומימי" ומאז זה סיפור אהבה. רכשתי כלי כתיבה לבית הספר, מחברות וילקוט ומסע הרכישות הלך וגדל. היום אני ממשיכה להתעדכן בכל מוצר חדש שיש בדמותה בחנויות Sanrio בארץ ועד להזמנות מחו?ל."

הבית של דיג'י דיטי – קרן אורבך. בן קלמר
קרן אורבך - דיג'יי קיטי האספנית הגדולה בישראל של קיטי/בן קלמר
הבית של דיג'י דיטי – קרן אורבך. בן קלמר
אפילו מיטת הכלב של דיג'יי קיטי מעוטרת בדמות הוורדרדה/בן קלמר

גלי סגרה (37) שחייתה 3 שנים במילאנו מספרת שבבירת העיצוב העיסוק בקיטי גדול במיוחד. "האירופאים משקיעים ומתמסרים לדמות הזו הרבה יותר מאשר הישראלים, גם כי המחירים פה עבורה יותר יקרים". לפני כעשור גם סגרה נפלה בקסמה של הקטנה הוורודה והחלה באוסף קטן שגדל עם הזמן. "בהתחלה רכשתי פריטים כמו פצירה, ליפסטיק ומטען לטלפון עד שהחבר שלי (היום בעלי) הפתיע אותי יום בהיר עם קסדה של קיטי ומאז, הסכר נפרץ." לסגרה, נולדו מאז שתי בנות שהפכו ליורשות הטבעיות של האוסף. "זו לא עוד דמות. יש לה אישיות. יש בה משהו תמים אך יחד עם זאת גם לא תמים. סיפור הרקע שלה הופך למשהו מושך ולכן אני לא מופתעת שיש מיליוני נשים ברחבי העולם שמעריצות אותה. את הבגדים והתכשיטים אני משאירה לדור הצעיר מאחר ואלו נתפסים אצלי כילדותיים. אני מאמצת את המוצרים היום יומיים".

הבית של דיג'י דיטי – קרן אורבך. בן קלמר
הסלון בדירתה שבמרכז תל אביב של דיג'יי קיטי/בן קלמר
הבית של דיג'י דיטי – קרן אורבך. בן קלמר
כלי האוכל של דיג'יי קיטי/בן קלמר

הבשורה המרעישה ביותר בסיפורה של קיטי שנכנסת השנה לעשור החמישי בחייה מגיעה דווקא מפי הזכיינים האיטלקים של ליין הרהיטים מבית המותג. "קיטי היא לא חתולה" ציין בנחישות מאסימו אלברטו מבעלי CIA INTERNATIONAL, בראיון שנערך עם וואלה! בית ועיצוב. "היא דמות מצוירת, יש לה אמנם שפם וקוראים לה קיטי אבל היא איננה חתול".

קולקציית הרהיטים של הדמות המצוירת מוצגת לראווה בכל תערוכות העיצוב הנחשבות, כשהמוערכת ביותר היא תערוכת Salon Del Mobile שבמילאנו. כך, לצד הביתנים המפוארים והפומפוזיים של רוברטו קוואלי הום, מיסוני הום וקנזו מככבת גם קיטי. בסדרת הרהיטים של קיטי נמנים מיטות, שידות, כיסאות, כורסאות וארונות עם משטחי זכוכית מצוירים. "כמו בכל מותג שמכבד את עצמו, גם במותג הזה יש כמה סגנונות עיצוב לבחירה" לדברי אלברטו. "ישנם חדרים בסגנון יפני על טהרת הקיטי, סגנון אורבני, סגנון קלאסי ואפילו כזה שמבוסס על צבעים פחות אופייניים לקיטי כמו ירוק וכחול לטובת מי שמעוניין להנמיך את הווליום הילדותי. בנוסף, יש אפשרות לעיצוב מיוחד על פי הזמנה אפילו חדרי שינה זוגיים למבוגרים, כשהכל מיוצר באיטליה".

רהיטי Hello Kitty. CIA INTERNATIONAL,
חדר שינה בסגנון יפני, CIA INTERNATIONAL/CIA INTERNATIONAL

חנויות הרהיטים של קיטי מפוזרות ברחבי העולם. מיותר לציין שהן זוכות לעיצוב מוקפד על ידי הזכיינים האיטלקים הידועים כאסתטיקנים מושבעים. "שטח החלל צריך להיות במידות מסוימות והמיקום מוכרח להיות מרכזי" מוסיף אלברטו. "אנחנו בפיקוח וקשר הדוק עם כל חנות וחנות שנפתחת ומקפידים לעדכן ולחדש את הקולקציות בתדירות גבוהה. ילדים חיים על שינויים. הם גדלים והצרכים שלהם משתנים ואנחנו מתאימים עצמנו לקצב שלהם".

רהיטי Hello Kitty. CIA INTERNATIONAL,
חדר שינה בסגנון קלאסי, CIA INTERNATIONAL/CIA INTERNATIONAL

ביוני 2011 נפתחה החנות הראשונה של Sanrio בישראל, בקניון גבעתיים. מדובר בחנות לפריטים ומוצרים יום יומיים, כלי בית, מכשירי כתיבה, אקססוריז ופיצ'פקעס. הישראליות, הוכיחו את אהבתם לדמות הקטנה והסתערו על מרכולתה הוורודה. מאז, נפתחו עוד מספר חנויות מאותו הסוג אך נכון להיום, אף אחד עדיין לא הרים את הכפפה והביא את ליין הרהיטים של הדמות הקטנה. "אנחנו נשמח מאוד לשתף פעולה עם ישראל", מציין אלברטו. "אין סיבה שהדור הצעיר לא ייהנה מהליין הזה. אם תרצו, אפשר בהחלט להגיד שקיטי מחפשת בית בישראל".


צפו בספיישל סרטי נשים יפות וחזקות בוואלה!VOD

רהיטי Hello Kitty. CIA INTERNATIONAL,
לא רק ורוד, יש גם חדר שינה של קיטי בצבעים אחרים, CIA INTERNATIONAL/CIA INTERNATIONAL
  • עוד באותו נושא:
  • הלו קיטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully