וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך: לעצב את הבית בסגנון שאבי שיק

בר אילוטוביץ

31.7.2013 / 8:26

הוא מאופיין כסגנון רך ורומנטי, צבעוני ונעים, אפשר לשלב אותו בכל חדר בבית ובמיוחד ליהנות מהעובדה שלא צריך לשמור על מראה חדש ומהוקצע. שאבי שיק, ככה תעשו את זה נכון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלי אוכל צבעוניים מאמייל, עיצוב פנים: גלי שגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

סגנון השאבי שיק התחיל להתפתח בשנות השמונים של המאה הקודמת והוא מתקשר בעיקר לאווירה של מכירות חצר, חנויות יד שנייה, פריטים משוחזרים ומשופצים וחפצים שסימני הגיל והזמן ניכרים עליהם. סגנון זה הוא סוג מפותח של הסגנון הכפרי, מכיוון שהוא משתמש באותם אלמנטים צורניים לריהוט ולאלמנטים שונים של העיצוב אבל מעדן אותם בעזרת גוונים רכים ונשיים, בעזרת מינימליזם ועידון ובעזרת עיבוד ושיפוץ של אלמנטים קיימים ליצירת מראה קליל, נעים, ביתי ולא מתאמץ.

למרות שסגנון זה דוגל בחפצים בעלי סימני גיל, לא תמיד ניתן למצוא בדיוק את האלמנטים הדרושים בצורה ובצבע הנכון, כדי לפתור את בעיה זאת ניתן לעבד את הרהיטים וליישן אותם מלאכותית כדי לספק להם את אותו מראה שאבי שיק רצוי מבלי לחכות שהזמן יעשה את שלו. עבודת היישון תעשה בעזרת שימוש בגוונים בהירים שיעניקו לחלל מראה עדין ומואר ועל ידי שילוב של אלמנטים ישנים כמו ידיות או קישוטים שונים שיעזרו לשדרג את המראה.

מחושך לאור: מייקאובר לדירה חיפאית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספה המורכבת מכמה כורסאות צבעוניות, עיצוב: אורבך הלוי אדריכלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצבעים השולטים בעיצוב זה הם בהירים גווני הלבן, הקרם והשמנת, ולהם ניתן להוסיף נגיעות של צבעי פסטל רכים העוזרים לעדן את האווירה. סגנון זה מתאפיינים בעומס של פריטים, חפצים ואביזרים המרכיבים יחד חלל רב שכבתי המשלב מרקמים וחוויות רבות היוצרות מראה מורכב ונקי. לרהיטים העתיקים ניתן להתאים טקסטיל רך בגוונים בהירים עם הדפסים עדינים ואלמנטים דקורטיביים שנקנו בחנויות עתיקות ובשוק הפשפשים.

איך נראית הדירת הקוקטיילים של האלפיון העליון?

להעצמת המראה הכללי וחיבור העיצוב כולו מומלץ לבחור בריצוף פרקט, מעץ או בלמינציה, היוצרים מראה ביתי ונינוח שמשתלב למאפייני העיצוב. את עיצוב החלל ניתן להשלים בעזרת אביזרים כמו כלי אוכל ישנים מפורצלן מצויר שתלויים על הקירות כאומנות, כלים ואגרטלים מזכוכית מחורצת, פרחים רבים ונרות.

לגור בתוך ג'ונגל: בית אקולוגי בוייטנאם

נקודה חשובה למחשבה היא הערך האקולוגי של סגנון זה שדוגל במחזור של רהיטים קיימים ושימוש חוזר המצמצם את כמות הפסולת הקיימת. עובדה זאת יחד עם העובדה שהערך ההיסטורי הוא בעל החשיבות בעיצוב ולא רהיטים חדשים ונוצצים הופכים את סגנון זה למיוחד בנוף העיצובי הקיים.

תסתכלו על התקרה: בית עם הפתעה שבאה מלמעלה

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטבח במראה רומנטי בהיר ורגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

רומנטיקה בבמטבח

ליצירת מטבח בסגנון שאבי שיק מומלץ לבחור באזור מוגדר ליצירת ארונות מטבח ולשלב איתם רהיטי אחסון נוספים כמו שידת מגירות גבוהה או מזנון סגור עם דלתות זכוכית. המטרה היא לשלב מגוון של רהיטים בעלי גימורים או גוונים שונים ולא ליצור חזית אחידה למטבח כולו עם אותם ארונות. את הקירות החשופים הנותרים ניתן לחפות בעזרת קורות עץ בחצי מגובה הקיר כדי לשמור על המראה הכפרי והמזמין. את כל הרהיטים והארונות מומלץ לצבוע בצביעת שטיפה החושפת גם את מרקמו הטבעי של העץ מבעד לצבע. אביזרים משלימים שמתאימים במיוחד למטבח בסגנון זה הם כלי אוכל ישנים מאמייל מצויר, כדי שתייה מזכוכית צבעונית וסירים ומחבתות מנחושת, כל אלו צריכים להיות מוצגים בגאווה על מדפים פתוחים.

בניין המגורים שאהוב על הכוכבים בניו יורק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שילוב של מספר צבעים בסלון, עיצוב פנים: גלי שגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

קואוזיות בסלון

האלמנט המרכזי בעיצוב סלון בסגנון זה הוא מערכת הישיבה שתופסת את עיקר החלל, חשוב לבחור במערכת ישיבה גדולה, מרופדת ורכה מבדים מזמינים בגוונים בהירים. לאחר מכן חשוב להוסיף שכבות של כריות ושמיכות כדי להעשיר את המראה אפילו יותר. את הרהיטים מומלץ לבחור בהתאם להגדרות הסגנון ולשלב מספר רב של רהיטים כמו שולחן קפה, שולחנות צד, ארגז אחסון וישיבה, מזנון נמוך ומזנון גבוה שישדרו מראה קליל וביתי. חשוב לבחור בטקסטיל עדין כמו וילונות חצי שקופים ושטיח שעיר בגוונים בהירים שיעזרו לחמם את האווירה. לתאורת החלל מומלץ להוסיף מנורות קיר דקורטיביות מזכוכית מחורצת שיצרו דוגמת אור מעניינת על קירות החלל.

פמלה אנדרסון מפתיעה עם בית משגע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדר שינה שלו ומרגיע, עיצוב: דוידי רוזין אדריכליות/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלווה בחדר השינה

גם בחלל זה מומלץ להימנע מבחירה של מערכת ריהוט שלמה ולרכוש מגוון של רהיטים עתיקים ושונים ולחבר את המראה שלהם בעזרת עיבוד אחיד, ליצירת איזון ושקט ובאותו הזמן לשדר את המראה הקליל של הסגנון העיצובי. לרהיטים מומלץ להתאים טקסטיל נעים שימשיך את רעיון השילוב, ניתן לבחור מצעים בעלי עיטור עדין, כיסוי מיטה סרוג וכריות בעלי טקסטורות וצבעים שונים.

מדריך: לעצב חדר ילדים בחמישה צעדים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדר רחצה במראה נוסטלגי אדריכלות: דוידי רוזין אדריכליות/מערכת וואלה!, צילום מסך

נוסטלגיה בחדר האמבטיה

בחדר האמבטיה מומלץ לבחור בכלים סניטריים בעלי מראה מיושן כמו ניאגרה גלויה עם הדחה מוגבהת ואמבטיה עומדת בעלת רגליים מפותחות. את קירות החלל מומלץ לחפות באריחים בהירים ומבריקים בגדלים שונים ועליהם להדביק מדבקות דקורטיביות עדינות. באזור הכיור מומלץ לבחור בארון עתיק ולהתאים אותו לשימוש בחדר האמבטיה על ידי טיפול נגד רטיבות ולהעביר דרכו את צנרת הכיור. סגנון השאבי שיק נותן מענה למעוניינים במראה כפרי עדין ואינם אוהבים הכבדות של רהיטי העץ, השילוב בין הגוונים הבהירים וצורניות המיושנת יוצרים מראה נעים, נוח וביתי שמכיל היסטוריה ועתיד בו זמנית.

רעיונות, פתרונות והשראות לעיצוב סביבת המגורים שלכם

לאינדקס מטבחים; לאינדקס רהיטים
לפורטל העיצוב מבית מגזין בניין ודיור

  • עוד באותו נושא:
  • שאבי שיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully