וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריכת שחייה בבית? כל מה שצריך לדעת

מלבנים כחולים הנראים ממעוף ציפור, אפשר למצוא לא מעט גם בארץ. מספר דברים שיש לדעת, אם יש לכם תקציב ושטח כדי לבנות לעצמכם בריכה מפנקת

בריכת שחייה פרטית. ShutterStock
בשנים האחרונות חלה עלייה בבניין בריכות פרטיות/ShutterStock

לא בטוח שידעתם, אבל בחמש השנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בבניית בריכות שחייה פרטיות. המהנדס אפי חן, הבעלים והמנהל של חברת "אקוופולקו חן בע"מ", המתמחה בבריכות שחייה פרטיות, מסביר כי השינוי מתרחש פשוט בגלל ש"הרבה אנשים הבינו שבריכת שחיה מוסיפה לבית המון ובעלות שהיא יחסית נמוכה. עבור אנשים שבונים בית ב-2-3 מיליון שקלים, בריכת שחייה שעולה כ-130 אלף שקלים היא תוספת קטנה יחסית, אך השינוי שהיא יוצרת הוא דרמטי".

גם אם אין לכם סכומים כאלה זה עדיין אפשרי, אם תרצו, לשדרג את הגינה שלכם. "בריכת שחייה ביתית מתאימה לכל אחד שיש לו תקציב ושטח מספיק בגינה", מסביר חן, "הוא לא חייב לאהוב להתרחץ בבריכה. רק הישיבה ליד הבריכה עם כוס יין ביד מספקת חוויה שונה מאשר ישיבה אל מול הדשא". בכל מקרה, חן מדגיש את החשיבות שבהתאמת הבריכה לצרכים שלכם. יש שאוהבים לשחות, ושיש להם מקום, ובונים בריכה ארוכה וצרה (כמסלול שחייה) כ-20X20 מ', ואחרים בונים בריכה בגודל של כ-3X6 מ', עם ג'ט שחייה נגד הזרם, כתחליף למסלול שחייה.

בריכת שחייה פרטית. ShutterStock
עלות בריכה הנבנית במקביל לבניית הבית נמוכה יותר/ShutterStock

מה הן האפשרויות וכמה זה עולה בכלל?

בשוק קיימים מספר סוגים של בריכות שחייה. יש העשויות מפיברגלאס ואחרות העשויות מ-PVC, אך הבריכה הנחשבת איכותית יותר היא בריכה יצוקה מבטון שבנויה בתוך האדמה. עלותה של בריכה מסוג שכזה משתנה בהתאם לגודל הבריכה. עם זאת, בריכה ממוצעת– שגודלה 10X4 מ' ועומקה נע בין 1 ל-1.6 מטר – תעלה בין 130 ל-150 אלף שקלים, במידה ובונים אותה בזמן תהליך הבנייה של הבית. במידה ומדובר בתוספת לבית קיים, העלות תגדל בכ-20 אלף שקלים. הסיבה? "קבלן שלד יוצק את השלד של הבריכה יחד עם השלד של הבית", מסביר חן, "אם על השלד של הבית הוא לוקח 700 אלף שקלים, הוא יוסיף 50 אלף שקלים לבריכה. אבל אם הוא מגיע במיוחד לבריכה בלבד עם כל הציוד הדרוש המחיר יהיה גבוה יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בריכת שחייה פרטית. ShutterStock
בריכה שבה פני במים נמוכים מהריצוף סביב/ShutterStock
בריכת שחייה פרטית. ShutterStock
יקרה ומורכבת מבחינת תחזוקה. בריכה שבה פני המים שווים הם בגובה המדרכה/ShutterStock

בכל הקשור למחיר, ישנו פרמטר נוסף שמשפיע – סוג הבריכה. למעשה, קיימים שני סוגים של בריכות. האחד נקרא בריכת סקימרים – בריכה שפני המים שלה נמוכים בכ-10-15 סנטימטרים מהריצוף שמסביב לבריכה. הסוג השני הוא בריכת גלישה, מדובר בבריכה בה גובה פני המים הם בגובה המדרכה. בריכה כזו תהיה יקרה יותר, מאחר והיא דורשת מורכבות גדולה יותר בבנייה ובתחזוקה. לשם השוואה, העלויות שפירטנו היו נכונות לבריכת סקימרים, אך אם מדובר בבריכה מסוג גלישה, הנבנית גם היא בתהליך הבנייה של הבית, מחירה יעלה בין 180 ל-200 אלף שקלים.

מחירה של הבריכה לא מסתכם רק בהקמתה – התחזוקה השוטפת עולה גם היא כסף. העלות החודשית הממוצעת של ההוצאות הקבועות – מים, חשמל וכימיקלים – עומדת על כ- 350 שקלים ואם תבחרו לשכור את שירותיו של איש תחזוקה, שיגיע אחת לשבוע לטפל בה, מדובר על תוספת של כ- 600 שקלים לחודש.

בריכת שחייה פרטית. Nickolay Khoroshkov, ShutterStock
"היום משתמשים בעיקר בפסיפסים, בטיח צבעוני או בציפוי של אבן טבעית"/ShutterStock, Nickolay Khoroshkov
בריכת שחייה מוארת בשעת ערב. Jure Porenta, ShutterStock
תאורה היא חלק נוסף וחשוב לא פחות/ShutterStock, Jure Porenta
בריכות שחייה. ShutterStock
גם את זה צריך מכל מיני סיבות. כיסוי/ShutterStock

ומה לגבי העיצוב?

אם אתם מעוניינים בבריכה פרטית, כדאי שתקבלו החלטות לא רק לגבי גודלה, ישנם פרמטרים נוספים המשפיעים על הבחירה. ראשית, עיצוב הבריכה וחומרי החיפוי. "היום כבר לא משתמשים באריחי קרמיקה כבעבר", מסביר חן, "היום משתמשים בעיקר בפסיפסים, בטיח צבעוני או בציפוי של אבן טבעית".

תאורה היא חלק נוסף וחשוב לא פחות. התאורה המתקדמת ביותר היום היא תאורת לדים. מדובר בתאורה חסכונית במיוחד בכל הקשור לאנרגיה, כך שעלות השימוש בה היא נמוכה מאוד. בנוסף, ניתן לתכנת את התאורה, כך שתחליף גוונים בסגנונות שונים ובתדירויות שונות.

פרט נוסף וחשוב הוא הכיסוי של הבריכה. לכיסוי יש מספר מטרות: למנוע נפילה של אנשים אל תוך המים – דבר חשוב בבית עם ילדים; למנוע התאדות של מים, ומבחינה תרמית – חוסך בעלות החימום. בשוק קיימים שני כיסויים – כיסוי בטיחותי וכיסוי תריס צף. שניהם שומרים מפני התאדות מים ומסייעים לחיסכון בעלות האנרגיה. כיסוי התריס, חשוב לציין, מתאים במיוחד למי שמתכוון לחמם את הבריכה שלו. כיסוי מסוג זה יכול לחסוך כ-50% מעלות האנרגיה.

ולסיום, מי שמוטרד מסוגיית משבר המים הלאומי, דעתו יכולה לנוח. עיקר המים אינם הולכים לאיבוד, מסביר חן: "כמות המים שיש להוסיף שווה לכמות המים שיידרוש הדשא, שיכול היה להיות במקום הבריכה". אז מה עדיף? תחליטו אתם.

לפורטל עיצוב פנים מבית מגזין בניין ודיור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully