וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על תחרה ודעה קדומה

אלין ליקא ושי בורוביץ'

19.6.2006 / 9:15

רומנטי, סבתאי, קיטשי, מיסתורי, מהפנט, אופנתי, ארכאי, שחור או לבן עם הרבה הרבה חורים. התחרה דופקת לכם בדלת

התחרה, שכבשה את עולם העיצוב, היא קלילה, נינוחה וסקסית מאי פעם. אמנם התחרה סובלת לרוב מדעה קדומה, הקושרת אותה לטעם "סבתאי", אך מעצבי אופנה רבים סיכמו שמראה התחרה משדר "נשיות על". כוחה של התחרה באיזון שהיא משדרת בין דוגמתיות נוקשה וממושמעת לבין רכות ועדינות נוסטלגיות, רומנטיות ותמימות.

אחת המעצבות של בית האופנה Nina Ricci מסכמת את התרשמותה מטרנד התחרה באופן פיוטי: "אני אוהבת את הצירוף של עדינות ורכות יחד עם סדר ומשמעת... זה אותו שילוב של שבריריות ועוצמה שאתה מוצא באלמנטים טבעיים, כמו הרוח".

התחרה העכשווית מופיעה בכל צורה ומתכונת אפשרית, באופנה או בתחום עיצוב הבית: האריג יכול להיות עשיר וכבד או אוורירי ודקיק, "תחרה מוקצפת" שדורשת מיומנות ומומחיות או תחרת לולאות עם קשירות גסות, הנארגות בתהליך הקרושה העממי של מלאכת יד ביתית.

רוצים לקחת חלק בטרנד התחרה הנוכחי?

קראו ושננו את חמשת הכללים הבאים, שיעזרו לכם ב"עשה" ו"אל תעשה" עם הבד בעל אלף הפנים:

צבעוניות

רק בשחור, לבן או צבעים ניטרליים: הקפידו לא להשתולל עם צבעים עזים, ותנו לדקויות הדוגמה הקלאסיות של הבד את התפקיד הראשי. הלבן הצחור והקלאסי מתבקש בשילוב עם התחרה, ואין מראה יותר נינוח, קליל ואוורירי מתחרה לבנה.

הגרסה השחורה מקבלת משמעות תמימה פחות - כמו התחרה הוויקטוריאנית השחורה, שתורגמה בעולם האופנה למראה נסיכת רוק אריסטוקרטית. אם בכל זאת חשקה נפשכם במשהו ססגוני יותר משחור ולבן, נסו תחרה בצבעים ניטרליים כגון בז', חום גמל, Nude - צבע עור על כל גווניו, ורדרד מסומק ושמנת. אפשר לצרף תחרה שחורה או לבנה עם רקע באחד הצבעים הללו.

ליצירת אפקט מרשים אפשר לנסות תחרה שנרקמה בחוט מתכתי, המחזיר את האור אך שומר על צבעוניות שפויה של אלמנט מהטבע. חשוב שהתחרה תיעשה מהחוט האמיתי ולא תיצבע בצבע מטאלי - החיקוי נראה לעין, ואינו שומר על התנהגות החומר והצורה של המקור.

פשטות וקלילות

הפשטות חיונית לעידון הלוק הסבתאי, וחשוב שהמראה המתקבל יראה כאילו הושג בפשטות ובחוסר מאמץ. היזהרו מעודף בד וניפוחו, שכן תחרה בגרסתה המעודכנת מובעת באופן צנוע ומשוטח. לורה אשלי (Laura Ashley) ממליצה על וילונות הנקראים "לוחות תחרה" לוחות ישרים, שטוחים וללא קפלים, המביעים בפשטות ובצניעות את הרקמה העשירה עם דגש על סיומת קישוטית.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

תחרה כאוסף אמנות פולקלורית

כאן תוכלו לשחק אנתרופולוגים, שחזרו ממסע משכר לחקר קישוטים וטכניקות שזירה של עמים ושבטים. בד התחרה או לולאות הקרושה צריכים להיראות כאילו נקנו במכירה הפומבית האחרונה בסות'ביס.

כשאנחנו חוקרים מחדש את האלגנטיות שבשזירה המדוקדקת של רקמות ותכים אנו מגלים שהידע, הטכניקה והמסורת הם חלק מהעניין. בדיוק כמו שקשירות קרושה מסמלות יותר מכל כפריות, כך אין דבר אורבאני יותר מהתלהבות בוהמית מכל דבר שנעשה במלאכת יד ועוטה קסם של מסורת עתיקה.

התחרה המסוגננת משתלבת נפלא עם חומר "כפרי" אחר - עץ ראשוני שלא עבר עיבוד או גימור. השולחן של ליסק רוסל משלב תחרה ועץ: הדוגמא המפותלת מועברת בדיוק מופלא למשטח העץ הלא מעובד, על ידי צריבת הדגם בעץ החשוף. צירוף מושלם זה של דיוק וסגנון הוא שילוב מנצח.

שקיפות

השתמשו בתחרות שקופות או במשטחי תחרה דקיקים. השתדלו להימנע מחסימת האור, העובר דרך הבד ומוסיף מימד למראה. קבוצת העיצוב IMO מפינלנד מאגדת רעיונות מסורתיים ונוסטלגיים, יחד עם חומרים וטכניקות הגשה חדשניים."Anemone" אהילי הנורה והשולחנות משלבים תחרה עדינה שמוסגרה בין לוחות זכוכית דקיקים, המאפשרים חדירת אור דרך החפץ. הנגטיב הנוצר מוקרן החוצה, מאיר לכל צד את דוגמת התחרה.

גם שולחן הדויילי של David Eveleigh ו-Malissa evans שואב השראה מניירות התחרה המשמשים כתחתיות. דוגמאות החיתוכים בחומר האקרילי השקוף יוצרות צלליות המוקרנות על הרצפה, תוך הדגשת אפקט ההשתקפות הייחודי לתחרה.

השקיעו בנכס המשפחתי

אם את אחד מעלי העץ המשפחתי שלכם מפארת דודה רחוקה שירשה תחרה עתיקה של דוכסית בלגית, זה הזמן לביקור נימוסין. לאלה מאתנו שברכה כזאת אינה מנת חלקם מומלץ לפקוד ארגזי נדוניה, מגרות נפטלין ובוידעמים של דודות וסבתות: יתכן שאוצר התחרה שלכם מחכה בדיוק שם, ואולי אתם פרנסוא נונל הבאה. לנונל אחד מאוספי התחרה הייחודיים והעתיקים ביותר בעולם; מומחי טקסטיל אמרו על הבדים שלה שנעשו למלכים. המומחיות של נונל היא ציפיות לכריות, העשויות מבדי תחרה עתירי תכים. לפי האסתטיקה של נונל, ככל שהבד מוקצף יותר - כך טוב יותר.

לסיום מומלץ לפתוח את החלונות, לתת לבית לנשום ולהתאוורר, להוסיף מפת קרושה כפרית על שולחן עץ חשוף, ללבוש חולצה אוורירית, להסתובב בבית יחפים ולחלום בהקיץ. סבתא תאהב אתכם על כך!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully