וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כל מה שירוק הוא צפרדע

ולא כל עץ מיושן הוא סגנון פרובאנס. איך תבדילו בין בית המעוצב בסתם סגנון כפרי לבית עם ריהוט עץ דובר צרפתית

מוכרים חינניים בחנויות עיצוב, בעיקר אלה בסגנון הכפרי, אוהבים להשתמש במושג "עיצוב בסגנון פרובאנס". הלקוחות אוהבים כל מה שמריח חו"ל, ולמרות שהם לא תמיד יודעים למה בדיוק הכוונה, הם מיד מתחילים לדמיין נוף של שדות ירוקים במבטא צרפתי, ונוטים לקנות את הפריט "הפרובאנסי" המדובר. אבל למעשה לא כל העשוי עץ, מריח כפרי או נראה ישן, נחשב לעיצוב פרובאנס, המגיע מחבל דרום צרפתי.

בפרויקט המגורים היוקרתי "רובע לב העיר" שבמרכז תל אביב, בתכנונה של האדריכלית עדה כרמי מלמד, אפשר למצוא דירת פרובאנס קלאסית. את הדירה תכנן האדריכל אורי פלן ועיצוב הפנים הופקד בידי ליסה שחרור. פלן נמנע מלהגדיר את סגנון הפרובאנס כסגנון עיצוב פר אקסלנס, אלא כחיקוי המאפיינים הרווחים בחבל הדרומי של צרפת. מאחר והמקום מיושב אלפי שנים, הנוף הכללי והעיצוב הרווח בו מיושן, עתיק, סולידי, לא מפואר, אבל עם ניחוח רומנטי.

הדירה בת שלושה חדרים, כוללת סלון, חדר הורים וחדר ילדים, והיא מעוצבת בסגנון נוסטלגי. במפלס התחתון החללים הציבוריים כשלמפלס המגורים עולים במספר מדרגות בודדות. המטבח עשוי עץ בצביעה משופשפת בגוון אוקר בהיר, הוא מרווח ובעל משטח עבודה כפול הפונה לחלל האירוח, ומעיד על הממד המשפחתי והפעיל במטבח הפרובאנסי. מעליו תלויים כלי בישול ישנים וגופי תאורה המזכירים צורת עששיות, שנרכשו מחנויות המייבאות כלי פח ישנים מאירופה.

הריצוף בבית דומיננטי. בחללים הציבוריים הוא מורכב מאריחי אבן בחמישה גדלים שונים, בגוונים חמים שמקורם במחצבות עתיקות באירופה. בחדרים הפרטיים הרצפה מחופת פרקט עץ אלון, המצטיין ביכולת לשמר את צורתו המקורית לאורך זמן. בחדרי האמבט חיפוי הקירות עשוי לבני צפחה (שאינה חדירה ללחות), המעניקים מראה גס חשוף ועם זאת אינטימי.

הדלתות בחדרים הפרטיים עשויות עץ אלון גושני מבוקע בעל אופי דינמי ונושם, בגוון בהיר התואם לצבעוניות כלל הדירה. פרטי הריהוט, התוספות הדקורטיביות והפריטים המשלימים, בעלי מראה מיושן, חלוד משופשף ושרוט, המעידים על אורך חיים מכובד, ולצידם תוספת של מוצרי טקסטיל בצבעוניות רכה רומנטית ונעימה. כל אלו משרים אווירה הרמונית העוטפת את באי הבית בחמימות חיונית פרובאנסית. גם הנוף הנשקף מהדירה כולל גינה אירופאית קסומה וירוקה, המרוהטת בסגנון רך ומוקפד.

לא סתם גרוטאות

לא כל עץ הוא פרובאנס, גם לא כל גרוטאה. הסגנון הכפרי הוא כבד, לעומת העץ של פרובאנס, שהוא יותר קליל ואוורירי. סגנון הפרובאנס משדר תחושה עתיקה, הרוחשת כבוד לזמן עבר, אבל בצבעוניות בהירה ולא חומה וכבדה.

מכיוון שחבל פרובאנס גובל בים התיכון והוא איזור גיאוגרפי חמים יחסית בהשוואה לאירופה הקרה, סגנון הבתים ועיצוב הפנים יכול להתאים גם לארץ.

פריטים כמו מכלי אחסון מפח, כלי שולחן עשויים ברזל צבועים בלבן, שרפרפים קטנים ומחצלות הרווחים בעיצוב זה, תוכלו למצוא בבוידעם של סבתא, חנויות יד שנייה, חיסולי בתים, שווקים שונים בעולם ואפילו סתם ברחוב.

את הריהוט ה"כבד" שקצת יותר קשה לאתר ולא כל אחד יכול להרשות לעצמו לייבא מחו"ל, אפשר לנסות להשיג במצבעות השונות או בנגריות, שיכולות לייצר רהיטים במראה שחוק, מתקלף מיושן ואפילו "פצוע", בגוונים בהירים, צהבהבים, אוקריים. הרהיטים הפופולריים הם ויטרינות למיניהן החושפות סרוויסים ישנים, אוספים וכו', וקונסולות המשמשות כמעמד לפריטי דקורציה.

גופי התאורה בסגנון פרובאנס יהיו לרוב עבודת יד, בגימור גס וייראו כאילו נעשו על ידי חרש ברזל, או לחילופין גופים עדינים עם ציורי יד כעבודות מכחול. הריצוף יהיה עשוי אריחים בגוון חם, כשהפופולריים הם אריחי החימר טרה קוטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully