וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעצב מארק ניוסון מצטרף לאפל

הוא נחשב לאחד המעצבים המשפיעים בעולם. כמעט שאין דבר שלא עיצב מרהיטים, דרך יאכטות, מטוסים ועד נעליים למותגים הגדולים. עכשיו, הוא כובש את האוורסט ומצטרף לענקית הטכנולוגיה - אפל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מארק ניוסון כבש את האוורסט של עולם העיצוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנה כמה נתונים שלא ידעתם על המעצב התעשייתי מארק ניוסון, הנמנה בין המעצבים המצליחים ביותר בעולם. כמעט שאין דבר שניוסון לא עיצב וככזה, משתף פעולה עם מותגים נחשקים מתחומים שונים, מריהוט עד אופנה וכלה בתעופה. בין השמות הגדולים שמופיעים בפורטפוליו של ניוסון נמנים אלסי, מאגיס, נייק, ג'י- סטאר, פורד וסמסונייט. ניוסון חתום גם על עיצוב הפנים של צי מטוסי A380 של חברת התעופה Qantas Airways, כמו גם על טרקליני החברה השוכנים בשדות התעופה של סידני ומלבורן. חלק מעיצוביו מככבים במרכז פומפידו, המוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק ובמוזיאון העיצוב בלונדון. באפריל 2005 קיבל ניוסון את החותמת הרשמית, כשנכנס לרשימת 100 האנשים המשפיעים ביותר בעולם במגזין "טיים". בימים אלו ממש, אפשר להגיד שניוסון כובש את ההורסט ומגשים חלומו הרטוב של כל מעצב בעולם: הצטרפות לצוות העיצוב של חברת אפל. שיתוף פעולה זה מגיע אחרי רומן של ניוסון עם ג'ונתן איב, מעצבה הראשי של ענקית הטכנולוגיה. "מארק הוא ללא ספק אחד מהמעצבים המשפיעים ביותר בדור הזה", מסר איב למגזין Vanity Fair בראיון שנערך אתו לפני מספר ימים. "הוא מוכשר בצורה יוצאת דופן. אנו נרגשים למסד את שיתוף הפעולה שמצאנו בו כיעיל במיוחד".

מעצב העל מארק ניוסון ועיצוביו. GettyImages
ג'ונתן איב, בונו ומארק ניוסון באירוע המכירה של RED/GettyImages

ניוסון ואפל כבר שיתפו פעולה בעבר בטרם מיסדו הקשר בצורה רשמית. הוא כלל בין היתר עיצוב מצלמה חד פעמית, זוג אוזניות מוזהב ושולחן אלומיניום שעוצב עבור מכירה פומבית בסותביס'. אותה המכירה נערכה בנובמבר 2003 והיא שהוציאה את ניוסון ואפל מהארון. מדובר באיוונט הגדול של קרן Red לסיוע במלחמה באיידס שהוקמה על ידי בונו, סולן להקת U2. השמועות אומרות שניוסון אף היה מעורב כבר בעיצוב אייפון 6 ו- iWatc.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אוזניות בעיצוב מארק ניסון לאפל. AP
האוזניות המוזהבות שעיצב ניוסון לאפל/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכונית הקונספט שעיצב מארק ניוסון ל"פורד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניוסון (51) נולד בסידני. הוא סיים לימודי פיסול ותכשיטנות במכללת סידני לאמנות ואת כל הידע בעיצוב מוצר ופנים הוא פיתח בעצמו ללא הכשרה מקצועית. שנים בודדות אחרי סיום הלימודים הוא הוא הפך למטאור רציני, עבר ללונדון ופתח סטודיו שהזרים לשולחנו פרויקטים גדולים. פריצת הדרך של ניוסון בעיצוב רהיטים הייתה כיסא שנעשה ב-1986 מפיברגלס ואלומיניום בעבודת יד ואף כיכב בקליפ של מדונה ללהיט Rain. 23 שנה מאוחר יותר הכיסא האמור נמכר במכירה פומבית במיליון פאונד ונחשב בשעתו למכירה הפומבית ששברה שיאים בתחום של אמנות מודרנית. אירוע דומה התרחש ב-2007 עת ניוסון עיצב גלשן ניקל לגולש גלי הענק גארט מקנמרה, שמאוחר יותר נרכשה על ידי גלריית גגוזיאן עבור האוסף הקבוע שלה.

הכיסא של ניוסון מככב בקליפ של מדונה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכיסא שנמכר במיליון פאונד/מערכת וואלה!, צילום מסך

נכון לעכשיו, ניוסון עדיין לא מקפל הפקלאות ועוזב את לונדון. העבודה הנחשקת עם אפל תתנהל בצורה טרנסאטלנטית, שבמהלכה המעצב המוערך יעביר שעות ארוכות על קו אנגליה - קופרטינו שבקליפורניה, מקום מושבו של מטה התפוח.

צפו: הצצה לבית של מארק ניוסון בלונדון

מעצב העל מארק ניוסון ועיצוביו. GettyImages
ניוסון מתענג מעיצוב הפנים שלו למטוסי A380 לחברת התעופה Qantas Airways/GettyImages
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יאכטה בעיצוב מארק ניוסון למתוג RIVA/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוס נדנדה לחברת הרהיטים מאגיס בעיצוב מארק ניוסון/מערכת וואלה!, צילום מסך
מעצב העל מארק ניוסון ועיצוביו. GettyImages
נעלי נייק בעיצוב ניוסון/GettyImages
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מזוודות סמסונייט בעיצוב מארק ניוסון/מערכת וואלה!, צילום מסך
מעצב העל מארק ניוסון ועיצוביו. GettyImages
מטוס קלווין 40 שעיצב ניוסון עבור חברה יפנית/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully