וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שתוכלו לעשות בסופ"ש הקרוב בבירה

16.9.2014 / 9:37

בסוף השבוע הקרוב תוכלו להכנס לבתים של אחרים. ירושלים נערכת ל"בתים מבפנים" וזו ההזדמנות שלכם לגלות פניני אדריכלות חבויות, לסייר בבירה ולסיים בנקודות קולינריות אנינות

צילום: עידו שחם; עורך וידאו: רן צימט

אירועי בתים מבפנים יפתחו בסוף השבוע הקרוב בירושלים (18-19-20 לחודש). הבירה תציע שלל אטרקציות אדריכליות, עיצוביות ותיירותיות. מלבד הביקורים בבתים של אחרים זוהי ההזדמנות לספוג קולטורה מקיפה בבירה ולהתפנק גם מנקודות קולינריות. פרטים נוספים והרשמה לסיורים באתר. האירועים מתקיימים בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קריית המוזיאונים, ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיור מומלץ בקריית המוזיאונים (מאת: זיו ריינשטיין):
אי אפשר לבקר באזור המוזיאונים של ירושלים מבלי לפקוד את אחת המבנים, או יותר נכון הדגמים היפים ביותר שיש בירושלים ואולי בישראל כולה. מדובר, כמובן, בדגם של ירושלים מימי בית שני, שבו שחזר הארכיאולוג וחוקר התרבות מיכאל אבי-יונה ז"ל, את בית המקדש של הורדוס, שעליו אמרו חז"ל: "מי שלא ראה בנין הורדוס לא ראה בנין נאה מימיו". עוד בדגם המרהיב, שמציג את מבני העיר בקנה מידה של 1:50 על שטח 2,000 מטר רבוע, בתיה על העיר העליונה – עיר דוד – שערי ירושלים, מגדלי שמירה וכמובן חומת העיר שעברה אין-ספור שינויים מימי אבותינו.

נקודה קולינרית באזור (מאת: יעל לאור):
מסעדת מודרן – ממוקמת במוזיאון ישראל ומציעה מטבח מודרני ועכשווי המתבסס על הטעמים הירושלמיים המקומיים. בין היתר תוכלו לאכול שם דג בס על שורשים של אזור יהודה, מעורב ירושלמי מודרני, קדאיף פרגית ועוד. השילוב של המיקום במוזיאון יחד עם נוף עמק המצלבה והכנסת משלימים את המשחק המודרני-עתיק בצורה מושלמת. מוזיאון ישראל, דרך רופין 11 ירושלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משכנות שאננים, ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיור מומלץ בימין משה (מאת: זיו ריינשטיין):
אם אתם כבר בענייני מבנים יפים, אסור לכם לפסוח על טחנת הרוח בשכונת משכנות שאננים, שנבנתה ב-1958 ושימשה כטחנת קמח למשך כשני עשורים. יוזם המבנה המיוחד הוא לא אחר מאשר סר משה מונטיפיורי, הפילנתרופ היהודי-אנגלי, שתרם את הכסף לבניית הטחנה וכיום נמצא במבנה, ששופץ ב-2012, מוזיאון קטן לתולדותיו. משכנות שאננים היא השכונה הראשונה שנבנתה מחוץ לחומות העיר העתיקה, ונתמכה אף היא על-ידי מונטיפיורי וסימלה את תהליך היציאה מהחומות. תכליתה של טחנת הקמח היתה לספק תעסוקה לתושבי השכונה.

נקודה קולינרית באזור (מאת: יעל לאור):
מסעדת טורו – מסעדת שף ים תיכונית כשרה שנפתחה לפני כשנה וחצי במשכנות שאננים. בתפריט תמצאו בעיקר בשר ודגים ומנות כמו ירקות שוק ממולאים, חריימה דגים, קונפי שוק אווז ועוד. טורו משקיפה אל חומות ירושלים ומגדל דוד ומלבד אוכל טוב תוכלו ליהנות מנוף מדהים. המסעדה אמנם כשרה אבל פועלת גם בסופי שבוע במתכונת שבת. ש.א. נכון 2 , משכנות שאננים, ירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרובע היהודי, ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיור מומלץ ברובע (מאת: זיו ריינשטיין):
איפה שלא דרכו הרומאים בארץ ובעולם, הם בנו ערים לתפארת. אחד מסימני הבנייה שלהם נמצאים בערי העולם גם כיום – הרובעים. אך מדוע נוצרו? ובכן הרומאים חילקו את הפוליס שבה שלטו לארבעה חלקים על-ידי הקרדו והדקומנוס - שני הצירים המרכזיים מצפון לדרום וממזרח למערב - שהצטלבו במרכז ויצרו ארבעה חלקים. ברובע היהודי בירושלים הוא אחד מהם (השלושה הנותרים הם המוסלמי, הנוצרי והארמני). ואם כבר ראיתם בית ברובע היהודי, מומלץ לבקר גם ב"בית השרוף" – עדות בת 2,000 שנה לבית יהודי יפהפה, שנשרף עת העלו הרומאים את העיר באש החורבן. בבית זה, המכונה גם "בית קתרוס" ע"ש משפחת הכהנים שגרה בו, שרידי השריפה של שנת 70 לספירה, חצר, חדרי מגורים, מקווה ומטבח. קירות הבית נושאים שרידי טיח עתיק ובין הכלים שנמצאו בו ניתן למנות כלי זכוכית לבושם וקטורת וכלי אבן, שאינם מקבלים טומאה כיאה למשפחת כוהנים. רחוב הקנאים.

נקודה קולינרית באזור (מאת: יעל לאור):
קפה הרובע ממוקם בלב הרובע היהודי בעיר העתיקה, מדובר בעסק משפחתי שקיים כבר משנת 1975. הקפה ממוקם באחד הבניינים הגבוהים ברובע ובזכות כך מספק נוף עוצר נשימה של כל העיר העתיקה. התפריט במקום הוא כשר חלבי ומציע ארוחות בוקר, מגוון סלטים ודגים. תפארת ישראל 11, הרובע היהודי בירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully