וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איקאה 2015: הרגלי המיטה של הישראלים

הישראלים מעדיפים לישון על מזרן קשה במיוחד, הזוגות ישנים עם שמיכה משותפת ועל פי רוב רוכשים מצעי כותנה. איקאה משיקה קטלוג חדש עם תובנות על הרגלים מחדר המיטות שלנו

יח"צ - חד פעמי

הלוחמה בדרום, הלחות והטמפרטורות הגבוהות הצליחו להשכיח את העובדה שבדיוק בימים אלו קטלוג איקאה עושה את הדרך לתיבות הדואר שלנו. הקטלוג שהפך למוצר מבוקש בכל ספרייה ביתית בארץ כבר 14 שנה, מצליח לעורר בנו חשק לרכוש משהו הביתה, גם אם לא חסר לנו דבר. אלא שהקיץ הזה קרה דבר מה. כמו בהרבה עסקים, גם באיקאה חלה האטה בקצב המכירות בשל המצב הביטחוני, אך מנכ"ל הרשת שוקי קובלנץ מציין כי מדובר ברמה מינורית. האטה זו לא נוגדת את העובדה ששלוש החנויות הגדולות של הרשת הפכו למוקד עלייה לרגל. שטחים גדולים, ממוזגים, עם פעילויות חינמיות לילדים, ספות נוחות להורים ואוכל במחירים נוחים. מה רע להעביר ככה את החופש?! אז גם אם אלו רכשו בסך הכל סט של נרות וחפיסת מפיות - שקית של איקאה הגיעה כך או כך הביתה. כל זה חובר למכירת אשליית הלייף סטייל שאיקאה מצליחה למכור לנו, שעליה מבוסס קטלוג החברה. אם תרצו, מגזין עיצוב בפני עצמו. זה שנותן לנו תחושה של חיים יפים ונוחים יותר, גם כשזה קורה למשמע מטחים ויירוטים באוויר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיטות אחסון חדשות בחדר השינה - מתוך קטלוג איקאה 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

כידוע, בכל שנה מדובר בקטלוג המוקדש לנושא אחר. בשנה שעברה הפוקוס ניתן לחדרי ילדים, לפני כן טקסטיל תפס את הזירה וב-2012, מצוקת הדיור השתלטה על השיח העיצובי. השנה, קטלוג 2015 עומד בסימן של חדרי שינה וחדרי רחצה –כל זאת ללא כלים סניטריים, מוצרי קרמיקה וריצופים. הדגש הטבעי בא לידי ביטוי במצעים עם טקסטורות והדפסים שונים כמו גם, מוצרים לארגון ותליית הבגדים. באופן די מפתיע, רבים מרבים להזניח עיצובית שני חדרים אלו כשהסיבה טמונה דווקא באורחים. "אף אחד במילא לא רואה אותם – לכאורה, וכשהאורחים מגיעים, סוגרים מיד את הדלת וקוברים את כל הבלגן בפנים". העניין הוא ששני החדרים הללו, הם החשובים ביותר לדיירים ומצריכים השקעה הרבה לפני המנורה הפיסולית בסלון והקונסולה המיועדת למבואה.


גרים עם ילדים: קטלוג איקאה 2014
ערימות של בדים: קטלוג איקאה 2013
מצוקת הדיור ברשת השבדית: קטלוג איקאה 2012

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המקום הכי חשוב בבית מוזנח אצל הרבה מאוד אנשים - מתוך הקטלוג החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו בכל שנה, גם הפעם השבדית ערכה מחקר במהלך העבודה על הקטלוג. במסגרתו, נערכה השוואה בקרב 27 מדינות שהעלתה כי אנשים רבים נוטים להשקיע בחללים הציבוריים. בעוד בצרפת חדר השינה מעוצב לרוב בסגנון מסורתי וכפרי, בקנדה משתמשים בריהוט בצבע כהה בחדר השינה. חדר השינה המלזי משמש את בני הבית להרגעות ובסין נערכות בו פעילויות רבות כמו: משחק, עבודה ובילוי עם חברים. ברוסיה חולקים את חדר השינה ובדרך כלל ישנה ספה נפתחת בסלון לטובת ההורים, הסבים והסבתות. בספרד החדר האמור נתפש כאישי ורומנטי. והנה הגענו לעיקר: בישראל מסתבר שאוהבים מזרני קפיץ מאווררים בדרגת קשיחות גבוהה, כ-70% ישנים עם שמיכה משותפת וההעדפה הגורפת למצעים מכותנה (בשל האקלים המקומי). בנוסף, חדר השינה והאמבט בישראל קטנים יחסית , כשהראשון חולש על 8 מ"ר והשני 2.5 מ"ר. מהמחקר האמור עולים גם נתונים המשותפים לארץ ולעולם. רוב האנשים מנסים להימנע מקדיחת חורים בחדר הרחצה ונדרשים פתרונות אחסון ייעודיים לאקססוריז, תכשיטים ונעליים.

כך תעצבו חדר שינה מושלם ב-10 צעדים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציות חדשות של מגבות רחצה בקטלוג 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

באופן ברור, הקטלוג החדש כמעט זהה לקטלוגים קודמים. זה נוח ללקוחות שלא מחפשים רכבת הרים. כאלו שההפתעות נמצאות במקומות אחרים בחיים ופחות ברהיטים. מעין עוגן של ביטחון ששם מוצאים בדיוק את מה שרוצים. יחד עם זאת, איקאה מבטיחה להתחדש במהלך השנה הקרובה בארבעה סבבים של מוצרים שיכללו בין היתר 10 קולקציות שונות במהדורה מוגבלת. "התפרעות" הרשת באה לידי ביטוי בשיתופי פעולה עם סטודנטים לעיצוב – מסורת שהחלה בשנים האחרונות, הנחשבת יוזמה מבורכת המקדמת פרחי עיצוב. יחד עם זאת, מה חבל שגם השנה מותג כל כך מצליח לא יצא עם קולקציות קפסולה של המעצבים הגדולים כגון פיליפ סטארק, קארים ראשיד ורון ארד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שער הקטלוג החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציות מצעים משמחות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ויש כמה פריטים חדשים שיכנסו לסניפים בסבבים שונים. שידת אורן מלא, 1,245 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לאור הביקוש לפתרונות אחסון אקססוריז. יחידת אחסון לקיר עם ידית, 25 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולחן צד+מתקן אחסון+ מנורה, 395 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדפסים מרעננים במחלקת המצעים, סט מצעים יחיד, 129 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוצרי טקסטיל שקיבלו ביטוי מיוחד ב-2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully