וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריית הפתיחה: תערוכת העיצוב במילאנו פותחת שערים

מטבחים וחדרי רחצה שמקבלים את מירב תשומת הלב בבית המודרני, עומדים במרכז תערוכת העיצוב המסחרית שנפתחה הבוקר במילאנו לצדם, גם הצצה לסביבת המגורים של האדריכלים המובילים בעולם

תערוכת העיצוב במילאנו 2014. I SALONI,
Salone del Mobile - המונדיאל של עולם העיצוב/I SALONI

אם תרצו מדובר במונדיאל של עולם העיצוב. בזמן שאוהדי הכדורגל נושאים עיניים לברזיל, תעשיית הרהיטים העולמית נוהרת למילאנו. שבוע העיצוב שנערך בעיר נחשב לאירוע המכונן בתחום הקובע בין היתר את הלך הרוח העיצובי לשנה הקרובה ומציג את כל החידושים, הטרנדים, הצבעים והחומרים שנוכל לראות בקרוב בחנויות. האירועים הגדולים נחלקים לשניים במהלך השבוע הזה: תערוכה מסחרית - "Salone del Mobile" הנערכת זו השנה ה-53, לצד תערוכות, מיצגים והשקות הנערכים במקביל ברחבי העיר, באולמות תצוגה, גלריות ומתחמי אמנות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גוף תאורה בעיצוב פיליפ סטארק לחברת קרטל - מחווה למנורה של המעצב פרוצ'יאו לביאני/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כורסת בלונים בעיצוב הסטודיו היפני h220430/מערכת וואלה!, צילום מסך

תערוכת Salon del Mobile נערכה לראשונה בשנת 61'. היא הוקמה על ידי קבוצת יצרני רהיטים ומעצבים איטלקים שביקשו להשיב ולרענן את תור הזהב של העיצוב האיטלקי, זה שכיכב במאות קודמות. בתערוכה הראשונה שהשתרעה על שטח של 11,860 מ"ר, הציגו כ- 328 חברות את מרכולתם וכ- 12,100 איש הגיעו לבקר. מאז, התערוכה עברה אי אלו גלגולים ובין היתר, צברה לעצמה מוניטין מכובד בזירת העיצוב העולמית בכלל והאיטלקית בפרט, והפכה לשיחת היום בקרב העוסקים בתחום. כיום, 53 שנה מאוחר יותר, התערוכה איננה מהווה שיר הלל לעיצוב האיטלקי בלבד, אלא מעניקה במה ראויה ומוערכת גם לחברות עיצוב מובילות מרחבי העולם וממוצע המבקרים בה הרקיע ל- 380 אלף מבקרים בשנת 2008.

תערוכת המטבחים במילאנו. I SALONI,
השנה ניתן פוקוס על מטבחים, החידושים והטוויסטים/I SALONI
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטבח מחופה בלוח מחיק שניתן לכתוב עליו הודעות/מערכת וואלה!, צילום מסך

התערוכה המסחרית השוכנת בפאתי מילאנו היא מעיין רובע בפני עצמו. היא חולשת על שטח של 210,500 מ"ר ובה מאות ביתנים של מיטב החברות שמציגות החידושים הלוהטים. בכל שנה Salone del Mobile" נותנת ספוט על חלק אחר בבית, כאשר השנה הפוקוס ניתן למטבחים ((EuroCucina ולמכשירי החשמל המתקדמים שילוו אותם ובנוסף, גם חדרי הרחצה (Del Bagno) שזוכים בשנים האחרונות להיות החדרים המושקעים בבית. כמו בכל שנה, גם הפעם יפתח בתוך התערוכה מתחם "סלון סטליטה" (Satellite) המוקדש למעצבים צעירים. מדובר בחלומו הרטוב של כל יוצר מתחת לגיל 35 שנחשף לכל האושיות הבכירות בעולם העיצוב העולמי כמו גם המושכים בחוטים שעשויים להוות המפתח לקריירה הגדולה של אחד מהצעירים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כורסת קוקטייל" בעיצוב מרסל וונדרס ל-MOOOI/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נברשת זכוכית נראית כגבישי קרח בעיצוב האדריכל דניאל ליבסקינד/מערכת וואלה!, צילום מסך

חלק נוסף בתערוכה המסחרית מתפקד על משבצת ה"תכנית האמנותית". מארגני Salone del Mobile הבינו עם השנים שמעבר למסחר וסגירת העסקאות הרבות שנעשות במהלך השבוע הזה, יש לתת למבקרים ערך מוסף ומכאן, בכל שנה מרימים מיצג ייחודי העוסק בנושא ממוקד. בשנה שעברה התרכזו במשרדים ובשטחי עבודה. אדריכל העל ז'אן נובל ניצח על המיצג שהציע פתרונות יצירתיים לשטח שבו אנו מבלים את רוב שעות חיינו. השנה, הפרויקט יציע הצצה למרחב המחייה של האדריכלים המובילים בעולם נכון להיום, שלבטח מעוררים את יצר הסקרנות של רבים מאתנו. המיצג נקרא "היכן אדריכלים גרים" ובין הכוכבים בעולם האדריכלות שמשתתפים בו נמנים זהה חדיד, דניאל ליבסקינד, שיגרו באן, דיוויג צ'יפרפילד, מריו בליני והצמד מסימיליאנו ודוריאנה פוקסאס שאחראים בין היתר לתכנון שטחה העצום תערוכה עצמה.


וואלה! בית ועיצוב בסיקור מיוחד מהשטח של האירועים המשמעותיים בשבוע העיצוב במילאנו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איך נראה הבית של האדריכלית עם הסגנון העתידני? זהה חדיד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מככב השנה במספר ביתנים - האדריכל היהודי דניאל ליבסקינד/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully