וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו חצאיות מתרוממות: גופי תאורה מסיליקון

תערוכה חדשה לאורית פרייליך, מרצה ותיקה בשנקר תציג גופי תאורה פיסוליים מסיליקון בטכניקה שהוגשה כפטנט. אלו מרחפים באוויר כאילו היו חצאיות אופנתיות בסגנון גדילים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפכה את האלמנט הקישוטי לפרקטי - גופי התאורה של אורית פרייליך/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לגדילים אין שום חשיבות מלבד היותם אלמנט קישוטי שמתלווה לווילון" מציינת אורית פרייליך, אמנית רב תחומית ומרצה בשנקר מזה 26 שנה. "החלטתי לקחת את הדבר הטפל והמתיימר הזה, להפיח בו חיים חדשים ושונים לחלוטין ובעיקר להפוך אותו למוצר פרקטי - גופי תאורה". הגדילים למעשה שימשו כהשראה עבור פרייליך ליצירת קולקציה של פריטים מוארים בצורה מיוחדת. הם מתפקדים על הגבול הדק שבין אמנות לעיצוב ויש בהם גם אזכורים מעולם האופנה - ממנו מגיעה פרייליך.

על הרצפה: מצעד מיוחד של גופי תאורה עומדים

בתערוכה שתפתח מחר בגלריה פריסקופ בתל אביב, מציגה פרייליך כ-10 גופי תאורה שעוצבו כאמור כגדילים גדולים במיוחד (אסופת חוטים קישוטיים). הם עשויים מרצועות סיליקון- גמישות בשילוב של טכניקה חדשנית בה האור מופק מלדים, מה שמבטיח אריכות ימים. "בשל ראשוניות הדבר הוא הוגש בבקשה לפטנט מוגן באפריל 2012" מספרת פרייליך. האובייקטים מופעלים ללא מתג באמצעות מגע יד (מנגנון TOUCH)ובדרך זו מה שאמור להיות האהיל שמגן על האור מפני סנוור מפיק את האור בעצמו. מכאן, נבע שמה המקורי של הסדרה: "אהילדים". שילוב של אהיל שנולד להצל מעט את מקור האור, יחד עם הלדים שמוטמעים בתוכו באמצעות יציקות ותבליטי סיליקון.

כל בשורות התאורה מתערוכת העיצוב הגדולה במילאנו 2013

התערוכה תוצג בחשכה מוחלטת כדי שהמבקרים יוכלו ליהנות מאיכותם הבלעדית של הגופים. מאחר ובגלריה פריסקופ חלק מהקירות עשויים זכוכית, נאלצה פרייליך לכסות אותם במדבקה לאטימה מוחלט של החוץ. מהתקרה ישתלשלו להם הגדילים הגדולים כמו היו בוקט אקלקטי. המבקרים ייהנו מהתערוכה בעיקר עם ראש מורם מעלה כשמסביב יוצבו גופי תאורה נוספים בעיצוב האמנית, המיועדים לשולחן או בצד המיטה המופעלים באמצעות טאצ'. אלו מיועדים גם למכירה ומוצעים בכל צבע וצורה. מחירם עומד על 1,895 שקלים.

44 גופי תאורה מטריפים ומוזרים בספר אחד

חיבור התערוכה האמורה עם עולם האופנה בא לידי ביטוי בשני אופנים כפי שמסבירה האמנית. "ראשית, גופי תאורה מתוקף שמם כגוף, יש לשים עליהם כסות, להלביש אותם כדי להעצים את נוכחותם ויופיים. בגד נלבש על גוף. בנוסף, מעבר לצורת ההשראה שנבעה מגדילים והרצון להעניק להם תפקיד פרקטי ולא רק אסתטי, יש בגופי הסיליקון הללו משהו שמזכיר חצאיות או שמלות שמרחפות באוויר".

"גופי אור", מה- 9 בינואר עד ה-8 בפברואר, גלריה "פריסקופ" בן יהודה 176, תל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשויים רצועות גמישות של סיליקון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגיעה מעולם האופנה ושילבה אותו עם עיצוב מוצר - אורית פרייליך, אמנית רב תחומית ומרצה בשנקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תאורת שולחן - האור מופק בטאצ', 1,895 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמו חצאיות ושמלות שנלבשות על הגוף/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אהילדים" - משלבים בים האהיל ללדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully