וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכות הבוגרים: רמקולים שמתרגמים גלי קול לוויברציות וחזייה שיקומית

מיכל המר

8.7.2013 / 8:50

עוד שנה חלפה, עוד מסלול לימודים מגיע לקיצו וחושף בפנינו מוצרים שעשויים להגיע בקרוב אל המדף. הצצה לעבודות הנבחרות של בוגרים ממכללת הדסה והמכון הטכנולוגי, חולון - כתבה ראשונה בסדרה

תערוכות הבוגרים של האקדמיות לעיצוב יוצאות לדרך. סטודנטים שעשויים להוביל ולשנות את נקודת התפיסה של העיצוב הישראלי העכשווי מציגים את בשורתם, תוך שהם מעלים שאלות מחקר הנעות בין תחומים שונים בחיינו והסביבה. הפרויקטים השונים מציגים פתרונות השואבים השראות מגוונות וחושפים רעיונות מפתיעים וחדשניים. יותר מעובדת היותם ממתקים לעיניים הם מהווים דרך נפלאה להציג את הלך הרוח השונה בין האקדמיות לעיצוב ברחבי הארץ, כמו גם להבין את הדמיון והקשר הישיר בין המגמות השונות ברמה האקדמאית לפרקטיקה של התואר אותו מקבלים בוגרי המחלקות בסופו של תהליך לימודים ארוך שמגיע לקיצו.

רגע לפני שהם חושפים לקהל הרחב ומציגים את פרויקט הגמר שעליהם עמלו במהלך השנה האחרונה, ושנייה לפני יציאתם לשוק העבודה, מתכנסים הסטודנטים לעיצוב תעשייתי והמרצים במחלקות השונות לימים של הגשות וביקורות. מחשיפת הפרויקטים ניכר כי הסטודנטים חקרו ונשאבו לתהליכי יצירה מרתקים שהביאו אותם להציג רעיונות מפתיעים ואף תגליות ייחודיות. מנעד העבודות השנה והנושאים בהם בחרו הסטודנטים להתעסק מציג קשת רחבה של עולמות שונים, ממחקר ופיתוח וועד מוצר מוגמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רהיטים מבוססים על ציפוי פלסטי של חוטי חשמל, שחר יעקבי, המכון הטכנולוגי, חולון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכון טכנולוגי חולון HIT המחלקה לעיצוב תעשייתי

תערוכת הבוגרים של המכון הטכנולוגי בחולון מהווה השנה במה ל- 55 פרויקטים. "המחלקה לעיצוב תעשייתי בHIT מתמודדת כבר תקופה ארוכה עם הצורך להישאר רלבנטיים באחד התחומים הדינאמיים ביותר בעולם המתועש" מתאר דודי ראבד, ראש המחלקה לעיצוב תעשייתי. המחלקה מתאפיינת בשלושה אלמנטים משמעותיים. הראשון שהכי מזוהה עם המחלקה הינו הקשר ההדוק עם התעשייה ושיתוף הפעולה איתה. השני, בחיפוש מתמיד אחרי החוכמה הטכנולוגית וגיוסה, על מנת להגיע לפריצת דרך הבנתה תוך ניצול משאבים מוגבלים. המאפיין השלישי הוא עיצוב לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. "מעל כל אלו ניצבת ההכרה שעיצוב תעשייתי נעשה על ידי בני אדם, באמצעות בני אדם, עבור בני אדם" מסכם ראבד.


במסגרת המגמה לייצר מוצרים מ"חומרי גלם" שהתעשייה מאסה בהם, פיתח שחר יעקבי טכנולוגיה שבאה לביטוי בסדרת רהיטים המבוססים על חומר הציפוי הפלסטי של חוטי חשמל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חזייה שיקומית לנשים שעברו כריתת שד, יעל וינוקור, המכון הטכנולוגי, חולון/מערכת וואלה!, צילום מסך

יעל וינוקור פיתחה לאחר מחקר מקיף ורב- תחומי, חזייה ייחודית לנשים המצויות בתהליך שיקום גופני ונפשי שלאחר כריתת שד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכונת אספרסו לכולם בכל מקום, ג'ני בכר, המכון הטכנולוגי, חולון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אילוצי קיימות מחייבים שהמכשור הסובב אותנו יגלם עבורנו רמה של קשר שמעבר לשימוש האוטומטי בהם, לכן ג'ני בכר פיתחה קונספט הבא ליידי ביטוי במכונת אספרסו שעיצובה מסביר את השימוש בה ומאפשר את תחזוקתה באמצעים נגישים וזמינים למשתמש באשר הוא.

צפו: מכונת האספרסו של ג'ני בכר

הפרויקט של עינת קירשנר עוסק ב"במתכת קרמית" ובבסיסו ממזג את שני החומרים הנוגדים הללו בטכניקת יצור חדשה ופורצת דרך, המייצרת עולם חומרי חדש ועולם אסתטי בעל מורכבות והפתעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מערכת קרמית בטכניקת יצור חדשה, עינת קירשנר, המכון הטכנולוגי, חולון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אסף עציון מחבר בדרך שונה את תעשיית העץ עם תעשיית הפלסטיק, מבלי שיש במערכת שעיצב גם מולקולה בודדת של פולימר. שיטת החיבור שעיצב השאולה מעולם הפלסטיק, הותאמה לטכנולוגיית יצור בעץ ומנגישה לעולם שמרני בדרך שלא הייתה שם קודם לכן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עץ שהוא פלסטיק, אסף עציון, המכון הטכנולוגי, חולון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מערכת היחסים וההשפעות בין חילונים לדתיים, היוותה את נקודת המוצא של אביטל קרנר- רוטברג בפרויקט שלה העוסק ביצירת טקס קבלת שבת חילוני.

הפקולטה לעיצוב HIT, גולומב, 52 חולון, 11-24 ביולי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלים לטקס קבלת שבת חילוני, אביטל קרנר- רוטברג, המכון הטכנולוגי, חולון/מערכת וואלה!, צילום מסך

תערוכת הבוגרים של החוג לעיצוב תעשייתי מכליל הדסה, ירושלים

דינה שחר העומדת היום בראש החוג לעיצוב תעשייתי מכליל במכללת הדסה ירושלים מתארת שלוש מגמות עיקריות שניתן לראות באמצעות הפרויקטים השונים שיצרו הסטודנטים השנה. המגמה הראשונה מבוססת על עיצוב המתייחס לבעלי צרכים מיוחדים. מדובר בפרויקטים המביאים לידי ביטוי את הגישה המכלילה לעיצוב ומתייחסים למשתמשים בעלי צרכים מיוחדים. גישה זאת במהותה לוקחת בחשבון אוכלוסיות קצה בעלות צרכים שונים ומגוונים ורותמת אותם לתהליך היצירתי.

FIT של עוז בנדרמן היא פרוטזה מותאמת אישית לילדים במדינות מתפתחות ה “גדלה” עם הילד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרוטזה שגדלה עם הילד, עוז בנדרמן, מכללת הדסה, ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכללת הדסה תערוכות עיצוב המכון הטכנולוגי חולון תערוכות בוגרים 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

כך גם הפרויקט ALTO של מור שוורצברג. המציגה מוצר שמתרגם גלי קול לוויברציות, דרכן יכולים חירשים וכבדי שמיעה להתחבר למוסיקה, לפס-קול בסרט ולקולות שונים בסביבתם.

צפו: פרויקט הגמר של מור שוורצברג - פתרון שמיעה מדהים לחרשים

המגמה השנייה שמציגה שחר מבוססת על סינתזה בין עיצוב, מדע וטכנולוגיה. הפרויקט של קובי חכם המכונה Bio עושה שימוש, בין היתר, בעכביש מסוג קיפלינגי בגירא, האוכל אבקנים אלרגנים המצויים בסביבה הביתית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Bio פטנט למיגור אבקנים אלרגנים בסביבה הביתית, קובי חכם, מכללת הדסה, ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

במגמה השלישית מדובר בפרויקטים המגיבים למגמות חברתיות, כלכליות וסביבתיות, תוך העשרת ושדרוג חוויית המשתמש. בפרויקט Flento חקרה לירון כהן את הארוחות בטיסה, מול צוות דיילים והנוסעים. בהמשך למחקר פותחה מערכת כלי אוכל חדשה המפחיתה משמעותית את הפסולת שבמארזים ומעניקה לנוסע מרחב אכילה נוח ומרווח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Flento - פתרון לכלי האוכל בטיסה, לירון כהן, מכללת הדסה, ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם עבודתה של אורני בן-ששון בלוך משלבת פתרונות פרקטיים תוך העצמת חוויית המשתמש. מתוך זיהוי של מגמות עכשוויות בקרב ציבור הצעירים שומרי המסורת פותח הפרויקט "מאנין" - כלי קודש לשבת בתנאי שטח. הכלים מלווים את טקסי השבת מהדלקת הנרות ועד להבדלה ובוחנים את תפישת הקדושה בהקשר למוצרי יודאיקה ולמפגש עם הטבע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מאנין" - כלי קודש לשבת בתנאי שטח, אורני בן-ששון, מכללת הדסה, ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

איתי קירשנבאום בחן את הגינות הקהילתיות - מרחב הנמצא בין הפרטי לציבורי ויצר ריהוט גן הנקרא "בצוותא"- הריהוט משונע בצורת שק שטוח המכיל תערובת בטון, עובר הרטבה וקיבוע, והופך לרהיט קבע המשתלב בגינה בשיטת “עשה זאת בעצמך".


מכללת הדסה, רחוב הנביאים 37, ירושלים 17-31 ביולי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בצוותא"- ריהוט משונע בצורת שק שטוח המכיל תערובת בטון, איתי קירשנבאום, מכללת הדסה, ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully