וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטות ב-600,000 אלף שקלים: מה חשבנו על עיצוב בית האח הגדול?

תשכחו מעיצוב חמים ונעים בבית האח הגדול. גם השנה מכוונים לעדשה ולא לתחושות הדיירים, אם כי הפעם ניכרת רגיעה בסקלת הצבעים המעיקה ואזכורים של מעצבים בינלאומיים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספה מעוגלת שעוצבה במיוחד והגיעה מאיטליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הספירה לאחור הסתיימה, ואמש (ראשון) כולנו נחשפנו לראשונה לבית האח הגדול, שדבר עיצובו נשמר בסוד בסגנון צבאי, עד ערב השידור. כבכל עונה, גם הפעם עיצוב הפנים רחוק מלהיות חמים נעים, כזה שיגרור אחריו מילות התפעלות מהצופים של "אני רוצה כזה" והעקרון שהנחה את מיכאל ששון - מעצב הבית זו העונה החמישית - הוא עיצוב שעובר טוב מצלמה.

בניגוד לעונות קודמות, ניכר הפעם כי סגנון העיצוב הקופצני והרעשני התמתן מעט, מה שאולי מתאים לאופי המתמודדים השנה, שנראים במבט ראשון , פחות מוחצנים מקודמיהם. ששון נפטר מהמראה הסכריני שאפיין את עיצוב הבתים הקודמים, אבל השאיר את העיצובים הגיאומטריים המאפיינים את חללי הבית השונים, עליהם הוא לא מוותר אף עונה. ניכר כי הצבעים השולטים בחלל הם ניוד וצבעי פסטל וסגנונם של המעצבים הבינלאומיים קארים ראשיד וזהה חדיד, היווה השראה באזורים מסוימים בבית כגון חדר הרחצה, חדר השינה והסלון. בתכנית שהוקדשה לעיצוב הבית ושודרה אמש, ציין ששון כי עונת הקיץ היא שמיתנה את הצבעוניות. כך או אחרת התמזל מזלם של הדיירים שלא צריכים לסבול עומס וגחמות עיצוביות ומעיקות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שטיח עצום בהדפסי משושים מתרחבים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסלון משנה שעברה צועק הצילו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינת האוכל לטובת הרווקים בלי פינות וזוויות חדות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופי תאורה בעיצוב מיוחד/מערכת וואלה!, צילום מסך

במרכז הסלון הוצבה פינת ישיבה עגולה וארוכה שעוצבה במיוחד לתכנית בממדים עצומים והובאה היישר מאיטליה. העיצוב המעוגל שלה והמראה העתידני מזכיר את הצורות הכל כך אופייניות של האדריכלית הנערצת בעולם - זהה חדיד ונראה כי ששון השתדל בכל זאת להכניס לבית הטלוויזיוני ערך עיצובי. הספה משתלבת עם השטיח הענק בצורת כוורת, המזכירה את התכנית המיתולוגית "פיצוחים", שכמו מתפרצת החוצה מתוך המרכז - נעים, נחמד והרבה יותר ידידותי מהסלון הקודם.

פינת האוכל עוצבה בצבעים בהירים, ומשדרת גם היא ניקיון ורוגע באופן יחסי. צורת השולחן המעוגלת והא-סימטרית, מבטלת את אפשרות הישיבה בקצה השולחן, לטובת המתמודדים הרווקים שאוחזים באמונה הטפלה הקושרת בין ישיבה בפינת השולחן לרווקות למשך 7 שנים. על השולחן הארוך הוצב מעין אלמנט קישוטי ירוק, שנראה כמו גינת ברוקולי ומעליו משתלשלים כמה גופי תאורה בעיצובו של ששון, שביקש ליצור נברשת מודרנית מכל המקבץ. הקיר הסמוך לפינת האוכל נצבע בגוון שוקולד עם צהוב חרדלי, לצד קווים לבנים בצורת גלים, מה שלמרבה הצער יוצר שילוב כעור, שפוגם בהרמוניה עם שאר חלקי הסלון. העציצים בסלון באזור זה, אמורים אולי להשרות אווירה ביתית, אבל לא משתלבים עם שאר הפריטים, ואולי היה עדיף פשוט לוותר עליהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיצג צמחי במרכז השולחן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינת האוכל משנה שעברה שנועדה לשדר מראה קרקסי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
600,000 שקלים הושקעו במיטות שחופו בבדים של חליפות צלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חדר השינה והמיטות מהווים ללא ספק גולת הכותרת של הבית - ששון מבין ויודע ששם מתרחשות הסצנות הצהובות, אלו שמושכות רייטינג והופכות לשיחות היום שלמחרת.

במבט ראשון ניתנת תחושה שמדובר בחדר של נערה מתבגרת, שהוריה בטוחים שהיא נסיכה קטנה ויחידה בעולם - החדר מורכב מצבעי פסטל כגון תכלת, כחול, אדום וורוד. כשהוורוד והכחול קיבלו מקום של כבוד, והם הצבעים המכתיבים את הטון. רק במבט נוסף ומעמיק אפשר למצוא אלמנטים הייטקיסטיים מוקפדים. המיטות מפוזרות ברחבי החלל, כמו איים קטנים, שיוצרים ביחד סינרגיה נעימה לעין. כל אחת מהן עשויה יציקת פוליקרבונט המחופה בבדי צוללנים צבעוניים בעלי מרקם נעים למגע ומחברת Swiss System נמסר כי עלות ההשקעה הכוללת של המיטות שתוכננו בהתאם לגחמותיו של ששון הינה 600,000 שקלים.

בחדר זה ניכר כי נעשתה מחשבה רבה עד לפריטים הקטנים, חדי העין ישימו לב שהמצעים עם ההדפסים הגיאומטריים שנעשו בהתאם לקיפולי נייר יפנים, מזכירים את איורי הקירות בסלון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המיטות מפוזרות בחדר השינה הילדותי כמו איים קטנים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ככה חדר השינה עוצב בשנה שעברה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לשם שינוי, השנה מדובר במטבח אידיאלי מבחינה פונקציונאלית, כזה שגם חלק מהצופים היינו שמחים לבשל בו. שטחו גדול ומאפשר למספר דיירים לעבוד במקביל מבלי להתחכך זה בזה. יש בו פינת עבודה גדולה המורכבת מחיפוי פסיפס. ארונות המטבח אמנם נעשו בטכנולוגיה מתקדמת, ללא ידיות, עם סגירה אוטומטית בצבע הסוואה המטשטש לכלוך, אך עיצובם הכללי קודר ומנוכר. גם הצורות החלליות ששוב מזכירות את העבודות של האדריכלית חדיד ומאפיינות חלל זה, לא ממש מעוררות את התיאבון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המטבח בשנה שעברה היה הרבה יותר דרמטי לעומת הפרקטי של השנה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צורות המזכירות את הצורות הגרפיות של המעצב קארים ראשיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכיוון שכולנו בונים על סצנות חמות בחדר הרחצה, הושקעה בו מחשבה עיצובית ארוכה ומוקפדת. התוצאה: חדר צעקני בצבע צהוב שרחוק מלהשרות אווירת רוגע, ניקיון או שלווה. צורת האמבטיה הבלתי מוגדרת והצורות הגרפיות שבאות לידי ביטוי בחיפוי הזכוכית שבמקלחון, מזכירים את העבודות של המעצב קארים ראשיד וחדרי הרחצה אותם עיצוב לפני כשלוש שנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כורסת חדר האח לא נראית כזו שמתחשק לשקוע בה ולהתנחם בקולו המתוק של מר זק/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני אזורי התבודדות בהם הדיירים יוכלו להביע את רגשותיהם העמוקים בפתיחות יחסית, הם הנסט וחדר האח הגדול. השנה בחר ששון להוריד את הנסט קומה אחת למטה בניגוד לשנה שעברה, כאשר תקרת הזכוכית שלו מאפשרת לדיירים האחרים לראות אך לא לשמוע את שמתרחש בו. רעיון נחמד ויצירתי, שמעניק זוויות צפייה מיוחדות מלמעלה. חדר האח הגדול לעומת זאת, מהווה אכזבה גדולה השנה. הספה, האלמנט הדומיננטי והיחיד בחדר זה, שאמורה להיות נוחה במיוחד, כזו שניתן לשקוע בה, לבכות, לצחוק ואפילו לנוח, עוצבה כמקבץ כדורים אדום וספק עד כמה הדיירים ירצו להתרפק עליה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בריכת שחיה שנעדרה בשנה שעברה בשל העונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נסט תת קרקעי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החצר משנה שעברה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully