13 קיצים שהוא נוחת בתיבת הדואר שלנו באופן קבוע, ואם חלילה מתעכב, סימני השאלה ממהרים לעלות בקרב השכנים, החברים והמשפחה - האם ראו עקבותיו של קטלוג הכרומו שמכניס הביתה קצת צבע, בין אם יש תכניות רכישה ובין אם לא. גם אם אתם לא אוהבים את זה, נראה שאיקאה הפכה לחלק בלתי נפרד מתרבות העיצוב. הקטלוג לשנת 2013 מתרכז בעיקר במוצרי טקסטיל, תחת הכותרת "לחיות עם טקסטיל" - "Living With Textile". אורי צייג, ראש המחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר, ערך מחקר על הקולקציה החדשה, ומצא בה מגמה עולמית של חזרה למראה מסורתי, ושימוש בטכניקות המדמות עבודת יד של רקמות ותפרים, המעניקים לפריטים מראה ביתי (Home) ואינטימי, לעומת האופי התעשייתי שאייפן את הרשת עד כה. לדברי צייג מגמת הטקסטיל לבית בעולם העיצוב, הופכת אט אט למקור השראה דומיננטי עבור מעצבי אופנה, למרות שעד עכשיו פעלה בכיוון ההפוך.
הקטלוג הנוכחי ממשיך את הדיון העיצובי שהחל בקטלוג הקודם של הרשת, כשבמרכזו עומדת מצוקת הדיור העולמית, וגם הוא מביא עימו עיצובים ייעודיים לדירות קטנות וחסכון בעלויות. המצב הכלכלי לא הראה סימני שיפור משמעותיים השנה, והפתרון שמציעים באיקאה הפעם, הוא שינוי של הבית רק בקטנה. סקר של הרשת שנערך לאחרונה בישראל בקרב 140 בתי אב מסטאטוסים שונים, מצא שהמקומיים מוציאים אלפי שקלים בשנה על רהיטים, בזמן שיכלו לרענן את הבית בצורה משמעותית בעלות נמוכה יותר. כך לדוגמה, החלפת כריות נוי לספה הישנה יעניקו לכל הסלון מראה חדש, ורענון האהיל במבואת הכניסה ושינוי המצעים בחדר השינה, יתנו תחושה של עיצוב שונה לגמרי, שעדיף כמובן על החלפת המיטה או רכישה של קונסולה חדשה. את עיקר העבודה אמורים לעשות הדוגמאות, התבניות, הצבעים, המרקמים וטכניקות האריגה של הבדים.
הקטלוג החדש הוא מעין קובץ של טיפים והשראות שלא נכחו במיוחד בקטלוגים קודמים. בעמודים הראשונים מדובר בסיסמאות נדושות, קלישאות בנאליות כגון "החיים הם יותר מרק רהיטים" ו"צרו ספא קטן משלכם" (בחדר הרחצה), אך המשך הקטלוג מעודד יותר. הטיפים שמובאים בו, מחדשים ויעילים ועם קצת סבלנות אפשר למצוא אותם ולאמץ בלי להגיע לרשת. כך לדוגמה הפרק שמתייחס לארגון, מציע חדר ארונות למי שיש מקום מאחורי המיטה באמצעות מערכת קיר ווילון מאחורי לוח ראש המיטה. באותו פרק נמצא גם פתרון לכל מיני פיצ'פקעס, פריטי אופנה קטנים כמו משקפיים ושאר חפצים לתלייה על קולב קשור בסרט עם וו על הקיר (מומלץ מאוד לחדר ילדים). בפרק של חדרי שינה מציעים לתלות מעל מיטה הילדים בד שעליו תפור סיפור בכל מיני צבעים, דמויות וציורים מטקסטיל (שאותם ניתן לעשות עם הילדים). באותו פרק אפשר למצוא גם הצעות לעבודת יד פשוטה כמו כיסוי של מסגרות קטנות ללא תמונה ורגלי שידה קטנה ברצועות בד כדקורציה לא יקרה.
הקטלוג שהושקע ב-7.5 מיליון שקלים כולל 326 עמודים המציגים 2,005 מוצרים, מתוכם 575 חדשים (כשבמהלך השנה יצטרפו עוד ועוד מוצרים חדשים לחנויות). לפי נתונים אלו נראה שגם השבדים החליטו לצמצם עליונות השנה. סכום הפקת הקטלוג הקודם עמד על מיליון שקלים יותר, מספר העמודים ירד השנה ב-20, וכן כמות המוצרים החדשים שמופיעים בקטלוג הפעם צומצמה ב-25 מוצרים. יחד עם זאת, הבשורה שתשמח יותר מכל את הלקוחות הינה הורדת מחירים בשיעור של 4% בממוצע, וזאת למרות העלייה במע"מ שתחל בחודש ספטמבר הקרוב.
חידוש בולט ואחרון בקטלוג בא לידי ביטוי בהעלמת המשפחה השבדית עם הילדים הצהובים והמחויכים, לטובת תמהיל מגוון של משפחות מכל העולם כדי להדגיש את החברה כבינלאומית היוצאת מגבולות דלת אמותיה. על פניו אולי יראה טריוויאלי, אך המטרה שעומדת מאחורי מהלך זה הינה לאפשר הזדהות מרבית עם החללים והמוצרים והתאמתם ברמה הרעיונית לכל אחד ואחת, גם לנו הלבונטינים.