וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכות הבוגרים חלק ב: בצלאל והמכון הטכנולוגי חולון

שחר בן- פורת

9.7.2012 / 8:20

כיסאות לחתולים ולבעליהם, נדנדות בצורות ייחודיות ומטרייה בצורת אוריגמי - תערוכות בוגרי בצלאל והמכון הטכנולוגי בחולון מציגות פריטים שעשויים לככב על המדפים בקרוב

בשבועות הקרובים עתידות להפתח ברחבי הארץ תערוכות הגמר של הסטודנטים למקצועות העיצוב, לרבות עיצוב תעשייתי, שיציגו את ניסיונם של הסטודנטים ליישם 4 שנות לימוד אינטנסיביות. זו יכולה להיות גרסה חדשה למוצר קיים ולעיתים מוצר חדש לחלוטין, בשעה שכולם מבקשים לשבור את המוכר ולהביא דרך חדשה למציאות הידועה. התערוכות יערכו במהלך יולי- אוגוסט ויהיו פתוחות לקהל הרחב.

דודי ראבד, העומד בראש המחלקה לעיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי חולון (HIT), מבקש להוציא את הסטודנטים שלו אל מחוץ לכותלי "מגדל השן האקדמי" כלשונו. כלומר, מכוון אותם לתכנון ופיתוח מוצרים אשר רלבנטיים למציאות בה כולנו חיים. הסטודנטים לומדים להקשיב למציאות, לזהות את הרצונות והצרכים שיש בתוכה, ולתת להם מענה בפרויקטים השונים שמוצגים בתערוכה.

מתי: 12- 26 ביולי, א - ה 18:00 -22:00, ו 11:00 -14:00, שבת 20:30 -23:00.

איפה: גולומב 52, חולון

בתמונה: סדרת כיסאות שעיצב דן גולדשמיט עשויה שילוב של בד ופוליאוריתן מוקצף. הבד משמש הן כריפוד והן כתבנית לכסאות השונים, אותם מילא דן בחומר המוקצף. התוצאה היא כיסאות יציבים וקלי משקל.

צילום: רונן טופלברג

כיסאות בטכניקה מסורתית בעיצוב הדר צוקרמן בוגרת HIT

סדרת הרהיטים שעיצבה הדר צוקרמן הכוללת כורסה, כיסא ומספר שרפרפים, משלבת בין טכניקת קליעה אתיופית מסורתית, הנעשית בעבודת יד, לבין שילוב מודרני עם חומרים נוספים. צוקרמן פיתחה את הרהיטים בשיתוף פעולה עם אמניות אתיופיות ממרכז "אהטה" (מיזם כלכלי לעידוד מלאכות היד נשים ממוצא אתיופי), במטרה לשמר את האמנות המסורתית ולהרחיב את ביטוייה בחברה הישראלית.

צילום: רונן טופלברג

כיסאות עץ מכופף בעיצוב יובל כרמל בוגר HIT

יובל כרמל עסק במהלך הפרויקט שלו בטכניקות למינציה בעץ, או יותר נכון, בפיתוחן של טכניקות חדשות. תוצאת מחקרו באה לידי ביטוי בכורסת היחיד שעיצב, המבוססת על טכניקת מתיחה של העץ היוצרת צורניות, יחודית ומפתיעה מהמקובל.

צילום: רונן טופלברג

רהיטים לאחסון פשוט בעיצוב יעל צביקל בוגרת HIT

תהליך עיצוב הרהיטים של יעל צביקל מבוססים על תערבות בטכנולוגיה המקובלת שבתהליכי הייצור. צביקל שינתה במהלך הייצור את מהירות סיבוב התבנית ולאחר מכן חתכה כל אחד מהרהיטים בצורה שונה, כל זאת במטרה לתת לפריטים מראה ייחודי כמו גם לספק להם שטח אחסון חיוני והכרחי בחללים קטנים.

צילום: רונן טופלברג

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

נדנדות משתנות בעיצוב רעות רוזנברג בוגרת HIT

הנדנדות של רעות רוזנברג עוצבו תוך שילוב של הרגלי שימוש מאולתרים של מתנדנדים. האחת היא נדנדת שכיבה לאדם יחיד, היוצר את התנופה בעזרת מדחפים ידניים המשולבים בנדנדה. השנייה היא נדנדה זוגית, המאפשרת להתנדנד במגוון צורות ישיבה. הנדנדה השלישית מיועדת למספר אנשים, הנדרשים להתנדנד עליה בעמידה.

צילום: רונן טופלברג

לבעלי בעיות מוטוריות בעיצוב יעל אלטשולר בוגרת בצלאל

בוגרי המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל, מציגים בתערוכה מגוון עבודות מתחומים שונים. בהנחייתו של ראש המחלקה חיים פרנס, עתידים הסטודנטים להציג פרויקטים העוסקים בנושאים אישיים וחברתיים, תוך שילוב כבוד למסורת עם רעיונות חדשניים ויצירתיים.

מתי: 19 ביולי - 3 באוגוסט, א - ה - 10:00 -21:00, ו 10:00-16:00

איפה: קמפוס בצלאל בניין A, הר הצופים, ירושלים

בתמונה: פרויקט הגמר של יעל אלטשולר אשר הוקדש לאנשים עם מוגבלויות. אלטשולר יצרה סדרת כלי עזר לילדים בעלי מוגבלויות מוטוריות וקוגנטיביות המיועדים לשימוש בסדנת הנגרות של בית הספר "ונצואלה" לילדים עם שיתוק מוחין ופיגור שכלי, ומטרתם היא לתת לילדים תחושה של עצמאות בצד עשייה.

צילום: עודד אנטמן

כוורת מחודשת בעיצוב לביא בר בוגר בצלאל

תופעת העלמות הדבורים מהעולם העסיקה את לביא בר אשר החליט בפרויקט הגמר להפוך את הדבורה למעין חיית מחמד, בעזרת עיצוב מחודש של הכוורת, כמו גם של ציוד העזר של הכוורן. כך הוא מקווה שמקצוע הכוורנות יהפוך לסוג של תחביב שיעלה את המודעות לחשיבותן של הדבורים בעולמנו.

צילום: עודד אנטמן

מטרייה ממוחזרת בעיצוב עמית רן בוגר בצלאל

המטרייה שעיצב עמית רן עשויה מפוליפרופילן בלבד, ללא חלקים מתכתיים. הטכניקה שבה נקט מבוססת על קיפולי אוריגמי שיוצרים מטרייה מסוג חדש, העמידה בפני הרוח ואף ניתנת למחזור בתום השימוש.

צילום: עודד אנטמן

כלי לנטילת ידיים בעיצוב עומר אקרמן בוגר בצלאל

עומר אקרמן התקומם בפרויקט שלו נגד התיעוש המודרני, בו מוצרים מיוצרים במפעלי ענק במזרח הרחוק, תהליך הלוקח מהם את טביעת האצבע הייחודית של היוצר. את הטכניקות המסורתיות לעיצוב וייצור שילב אקרמן בסדרת כלים המיועדת לשומרי מצוות ומסורת, כולל כלי נוח לנטילת ידיים.

צילום: עודד אנטמן

כיסאות לחתולים ולבעליהם בעיצוב עטרה אייגן בוגרת בצלאל

פרויקט הגמר של עטרה אייגן פונה לחובבי חתולים והוא מציג מערכת ישיבה המיועדת לבני אדם ולחיות המחמד שלהם, תוך שהיא מציעה אפשרות של ישיבה או השתרעות להולכים על שתיים ועל ארבע גם יחד. המערכת כוללת משחקים מובנים לחתולים וניתן לשנות את אופן העמדה שלה בהתאם לצורך.

צילום: עודד אנטמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully