וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפסודה לפריז, יש קופצים?

ענת ניר

17.5.2011 / 0:01

פרויקט העיצוב הישראלי "רפסודה" מפליג לאירוע העיצוב הגדול בפריז. הביתן ייבנה כחנות פופ-אפ שתתכלה כעבור 5 ימים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנורה מחלקי ברז. סטודיו "קוזו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרויקט העיצוב הישראלי "רפסודה", המאגד מעצבים מקומיים מתחומים שונים, מתעתד לקחת חלק לראשונה ב-"Designers days", אירוע העיצוב הגדול בפריז, שיתקיים בין התאריכים 20-16 ביוני זו הפעם ה-11. הפרויקט הישראלי החל את דרכו בחורף 2010 בנמל ת"א, כחנות קונספט זמנית שהשמידה עצמה כעבור שלושה שבועות, ועוצבה כחלל ארעי המורכב מדיקטים תעשייתיים וציורי ענק. מטרתה המקורית הייתה להציג בפני הקהל הישראלי עבודות גרפיקה, אופנה, חפצים וריהוט של מעצבים מקומיים צעירים וותיקים, ולייצר מקום מפגש אורבני עם סצינת המעצבים התל אביבית. מאחר שהיו לא מעט קופצים על הרפסודה, הוחלט להפליג עם הפרויקט אל מעבר לים.

משיטות הרפסודה, שאחראיות למיזם המקורי כמו גם לחיבור עם אירוע העיצוב בפריז, הן חברת השיווק וההפקות "פאזה", בראשות פז ויפעת גלינסקי, לצד האמנית והמעצבת ענת ספרן, שמשתפת איתן פעולה גם בהפקת אירועי ה"פצ'ה קוצ'ה" הפופולריים, ומנהלת הפיתוח העסקי טובה מרום. לטובת המסע לפריז נרתמו משרד החוץ, שיממן גם את הובלתה של התערוכה הישראלית שהוצגה במילאנו לפריז, קרן צרפת-ישראל, שגרירות ישראל בפריז ועיריית ת"א. בהמשך, מספרת ספרן, השאיפה היא להזמין "רפסודה" פריזאית לישראל, שתציג עבודות של מעצבים צרפתיים, ובכך ליצור דיאלוג יצירתי גלובלי.

בצד הצרפתי עומדים אלן לרדה, ראש עמותת "Designers days", הפועלת ללא מטרות רווח ושואפת לעשות את מה שעושה "הרפסודה" בביצה המקומית גם לציבור בפריז, ולחשוף בפני הקהל הרחב יצירות עכשוויות המציגות פרשנות יצירתית לחפצים שגרתיים. באירוע העיצוב שהיא עורכת, המתקיים מדי שנה בחודש יוני, מוצבים במשך חמישה ימים שבעים ביתנים ברחבי העיר, בהם מוצגים עשרות פריטים מעוצבים מרחבי העולם. הביתן הישראלי שישתתף בתחרות יוקם על גדות תעלת סן מרטן ויעוצב על ידי יעקב ששון.

בין המציגים בתערוכה: סטודיו "ג'אנקשן" (גורית מגן), סטודיו "גרופה" (ערן שמשוביץ, יפעה לוין וחן גיטרמן), סטודיו "אלמנטו" (יוסי גולדברג), נועם דובר ומיכל צדרבאום, טליה ווינר, נעמה הופמן, פרויקט "D-vision", מירית ויינשטוק, סטודיו "מדוזה" (גילי רוזין ועדי זינגפר), "סטודיו ו.." (שי כרמון ובן קלינגר), סטודיו "עוגה" (רחלי חבה -שרפשטיין, טל גור, יובל טל, טליה רסנר, גבור ברגר, אייל אראן ויפתח פוראן), עמירם ביטון, מיה שלו, וסטודיו "קוזו" (דויד וענת שפע).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנורה בהשראת גמל. סטודיו "גרופה"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופי תאורה בעיצוב נעמה הופמן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולחן מגרוטאות אופניים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת שולחן למאותגרי עריכה. סטודיו "עוגה"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מדף דומינו. סטודיו "Ve"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully