וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאן ועכשיו: הטרנדים שיכנסו אליכם הביתה בשנה הקרובה

12.12.2013 / 17:58

זכוכית חזקה במיוחד, אריחים ענקיים לחדר הרחצה, גופי תאורה מינימליסטיים, שפע של סגולים ואפילו עורות של חיות - 2014 צפויה להיות שנה מאתגרת בעיצוב הבית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טפטים במראה אמנותי/מערכת וואלה!, צילום מסך

כדי להיות פשיוניסטים בעיצוב הבית צריכים להיות חכמים, ולא צודקים. בשונה מעולם האופנה, כורסה שיצאה מהלופ המעודכן תישאר תקועה בסלון הרבה יותר זמן מחולצה בארון, שכבר מוגדרת כלא אופנתית. יחד עם זאת, קצב עיצוב האבזור לבית מהיר, ולמקרה שרוצים סביבת מגורים עכשווית אך גם לא כזו שתמאס אחרי חודש יש לסמן את הפריטים שעתידים לשרוד לאורך זמן. איך עושים זאת? משננים 3 לאווים. לא פומפוזיים מדי. לא צבעוניים מדי. ולא כאלה שעשויים להתבלות תוך שנה-שנתיים. 2014 מסתמנת כשנה נוחה יותר לעיכול בעיצוב הבית. הטרנדים והמגמות נעים בין המינימליסטים והאקולוגי לצד שילוב של חומרים שונים זה בזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רהיטים מקרטון כחלק מהמגמה האקולוגית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעולם התאורה ישלוט המראה השלו. הנברשות הצעקניות והפיסוליות מפנות את מקומן לטובת גופים סולידיים אך כאלה שעדיין מושכים את העין. אווה קמחי, מנהלת השיווק ומבעלי "קמחי תאורה" מכנה אותם גופים עירומים. "מדובר בהמשך ישיר לטרנד המנימליזם השולט בתחום עיצוב הבית בארץ ובעולם השנים האחרונות. הם מתאפיינים באהילים מתכתיים, המעוצבים כקווי מתאר בלבד, כאשר הנורה החשופה מהווה חלק דקורטיבי מעיצובו הכולל של הגוף.". למרות שלא מדובר באביזר גדול ממדים יש לאלו אפקט פיסולי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תא עשוי לבד לשמירה על האקוסטיקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדומה לזכוכית שכבשה את עולם המגדלים באדריכלות, גם בריהוט השקופה מככבת. הפעם היא מגיעה כ"אנטי-סקרצ'ינג" ובשל עמידותה, יכולה להשתלב בכל פריט בבית. "אין טעם לפחד מסימנים של טביעות אצבעות" מרגיע יגאל סייג, מנכ"ל אליתה ליוינג שזיהה את המגמה המתגבשת. "מכאן היא יכולה להתאים גם לבתים שבהם יש ילדים קטנים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדר רחצה מינימלסטי בעיצוב פיליפ סטארק/מערכת וואלה!, צילום מסך

כפועל יוצא מהתפתחות טכנולוגית ומחקר של חומרים, תחום הריצוף והחיפוי לבית הפך לשוק בלתי נדלה של הצעות, גדלים ובעיקר סוגים מאפשרים ללקוח טווח גדול של בחירה ובעיקר התלבטות. החומר החם ביותר שנמצא על המדף בשנה הקרובה הינו פיתוח ישראל ונקרא SEGMENT. "מדובר בבסיס אלומיניום שניתן לשלב בו סוגי עצים שונים, יציקות מדה דקורטיביות במטריית גוונים רחבה, אבנים ושאר חומרים" מציין ערן ענבר, מנהל השיווק של חברת "דומיסיל". "המוצר שמתקבל חזק במיוחד וניתן להזמנה בגדלים לא סטנדרטיים וללא חיבורים הנראים לעין". ה- SEGMENT מתאים כחיפוי לחזיתות, דלתות, משטחי עבודה, קירות, עמודים, רצפה ותקרות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמבטיה מחופה בעור/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם חדרי הרחצה הפכו ללונה פארק של הפתעות בתחום של עיצוב הבית, אך יש להבדיל בין שירותי אורחים לחדרי רחצה של דיירי הבית. את הראשונים ניתן ואף רצוי לעצב בצורה פחות קונוונציונאלית ואף לחרוג מעיצובו הכללי של הבית. בשניים לעומת זאת יש ליצור חלל נעים ורגוע, כזה שיפתח את היום ויחתום אותו בשלווה. ואם עד היום נתקלנו באריחי פסיפס קטנטנים שיתרמו למראה של החדר הרטוב, ג'יימי הרננדורנה, מנהל השיווק של HeziBank, מדווח כי בקרוב ישלטו על התחום האריחים הגדולים יותר. "הטכנולוגיות החדישות מאפשרות יצור של אריחי ענק דקים במיוחד שמידותיהם 1X3 מ' ועוביים 3.5 מ"מ בלבד. הם עשויים גרניט פורצלן, עמידים במיוחד, קלים לניקוי וכמעט שאינם מתבלים ואינם מצריכים תחזוקה מיוחדת. הם מדמים באופן מושלם שיש טבעי ובטון. הם יככבו גם בחללי רחצה של דירות קטנות ויצרו אשליית מרווח נעימה יותר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סלון עור טבעי/מערכת וואלה!, צילום מסך

המגמה האקולוגית שצברה תאוצה בחמש השנים האחרונות לא נוטשת את עיצוב הבית. ניתן יהיה לראות אותה נותנת את הטון בין היתר בעולם הטקסטיל באמצעות בדים אקולוגיים וטבעיים וכן בפרטי דקורציה לבית, חפצי נוי ואפילו רהיטים שלא תמיד יהיו מיועדים לשימוש יום יומי. מגמה נוספת בתחום הטקסטיל, קיצונית לאקולוגית תקומם במיוחד את עמותות בעלי החיים ומעניין יהיה לעקוב אחריה לאורך השנה. "העור צפוי לעשות קאמבק גדול בשנה הקרובה, בתחום הריהוט בכלל ובעולם השטיחים בפרט", מתריע תמיר כהן, מבעלי רשת "צמר שטיחים יפים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארון הדפס זכוכית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרזולים מפותחים למטבח/מערכת וואלה!, צילום מסך

מגמה נוספת שמתחזקת השנה באה לידי ביטוי בשילוב של חומרים שונים זה בזה. השנה הקרובה צפויה לחזק את המגמה אף יותר מאחר והקהל הרחב מאס במקצת בסגנון המוקפד שבו הזכוכית, העץ והמתכת מתפקדים כל אחד בנפרד. "בשנים האחרונות ניתן לראות יותר ויותר חללי פנים בעיצובים המשלבים ישן עם חדש או תעשייתי עם מחוספס וגיאומטרי שיוצרים את הטוטאל העכשווי" מציינת סמנכ"ל הסחר ברשת ביתילי, מיכל איתני פארי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שילוב של חומרים בשולחן קפה לסלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר הכריזה חברת הצבעים הבינלאומית "פנטון" כי הגוון לשנת 2014 הולך להיות יצירתי, אופטימי וכזה שיעודד אותנו לעשות דברים טובים יותר. הוא זכה לכינוי סחלב קורן (Radiant Orchid) המורכב מהרמוניה קסומה של פוקסיה ונגיעות סגולות, ומספרו המדויק בחברה שקובעת את החוקים בעולם הצבע הינו 18-3224. בעיצוב הפנים הוא עשוי להשתלב נפלא בסגנון המודרני. מעצבים מובילים כמו קארים ראשיד ופיליפ סטארק צפויים לחגוג אתו במיוחד ולתגבר את השימוש בו. מן הראוי לציין כי לצבע הנבחר יכולות להשתלב עם צבעים חמים נוספים והוא גם משלים את משפחת הירוקים, הטורקיז והצהבהבים. לא מוכרחים כמובן לעטוף את כל הבית בגוון המתקתק, כורסה או כרית נוי יספיקו להרים את האווירה בחלל אנמי חסר חיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צבע השנה - סחלב קורן, טמבור/מערכת וואלה!, צילום מסך
גופי תאורה מינימליסטיים, קמחי תאורה.
גופי תאורה מינימליסטיים
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטבח מחופה בזכוכית/מערכת וואלה!, צילום מסך
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully