וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים בוורוד: מעצב העל קארים ראשיד בישראל

30.10.2013 / 11:52

המעצב הידוע הגיע לביקור בארץ על מנת לקדם פרויקט נדל"ני בעיצובו. לוואלה! בית ועיצוב הוא מספר על החיבה לצבע הוורוד, מה החלום העיצובי שלו ומה זה עיצוב דמוקרטי

המעצב התעשייתי קארים ראשיד אינו נח לרגע ולאחר שעיצב למעלה מ-3,000 מוצרי צריכה ב-35 מדינות בעולם, הוא הגיע גם אלינו על מנת ולקדם פרויקט מגורים בעיצובו בעיר ניו יורק, שנבנה על ידי חברת Investments HAP הישראלית. במסיבת עיתונאים שקיים אתמול (יום רביעי) בתל אביב, הציג האיש והנעליים הוורודות את הפרויקט החדש שנבנה לדבריו על פי תפיסת עולמו העיצובית, הנקראית "עיצוב דמוקרטי", שמנסה לספק יוקרה במחיר משתלם. גם אם הוא ממוקם באיסט הארלם.

קארים ראשיד. נמרוד סונדרס
קארים ראשיד בארץ/נמרוד סונדרס

בראיון לוואלה! בית ועיצוב סיפר המעצב שכבר הפך מומחה בכל מה שקשור לעיצוב חכם בעלויות נמוכות. "בגלל שהמחירים בניו יורק כל כך גבוהים, מחירי הדירות בפרויקט זהות למחירים של דירות בבניינים ישנים בניו יורק, כך שמבחינת העלות מדובר בתמחור ריאלי".

אתה לא חושב שהפרוייקט יראה כמו "פיל לבן" בשכונה כמו הארלם?

"כבר היום קיימים מספר פרויקטים של בניניי מגורים מודרנים באיזורים הללו. העיר מתרחבת ואנשים עוברים לאיזורים שונים שהיו פעם פחות מפותחים, לכן הקרקע שם יותר זולה ומביאה איתה הזדמנויות. זו המציאות. אני מאמין שלעיצוב יש כוח להביא שינוי באיזורים מתפתחים שמוכנים לתהליך".

כשהוא מתייחס לצבעוניות העזה ולמרקמים המיוחדים של הבניינים, הסביר המעצב שקיים שינוי תפיסתי בשנים האחרונות לגבי השימוש בצבע. "בעבר הייתה שמרנות לגבי צבעוניות חזקה, אך כיום ניתן לראות שינוי. אנשים
כבר לא מפחדים מצבעוניות חזקה, ואפשר לראות את המגמה הזו בכל העולם".

מאיפה החיבה הפרטית שלך לצבעים, במיוחד לצבע הוורוד?

"זה מילדות אני זוכר את עצמי כבר בגיל 5 הולך עם אמא שלי לקנות בגדים ומבקש ממנה לקחת אותי למחלקת הבנות לקנות לי מעיל ורוד", הוא מספר בחיוך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרבה צבע/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בניין היהלום/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני בנייני המגורים מוצעים לקונים בארץ בעיקר כהשקעה. בניין ה- Hap Five Pleasure ייבנה לגובה של 9 קומות ויכיל 20 יחידות eדיור בגודל של 60 עד 80 מ"ר, ערוגת גינה פרטית לכל דירה וגג משותף. בניין ה- Diamond HAP Six , שממוקם בשדרות מדיסון יהיה דומה מבחינת מפרט טכני, אך עיצובו שונה לחלוטין וניתן להרגיש בו את טביעת אצבעו של המעצב חובב הצבעים, גם במרפסות וגם בעיצוב הפנים עליו הוא אמון גם כן.

"בבניין היהלום ניסיתי ליצור היברידיזציה מושלמת בין גיאומטריה טהורה, טכנולוגיה ומרקם", מסביר ראשיד. "השתמשנו בדפוסי מבנה יפניים ואסלאמיים מסורתיים. הדפוס התלת?ממדי שהשתמשנו בו נפרס על פני החזיתות המערביות והמזרחיות של הבניין ולאורך מעקה המרפסת, ומאפשר משחק באור המחלחל אל חדר המגורים." עוד מציין ראשיד כי בפרויקט זה יחידות המטבח והמרפסות זהות בכל הבניין כשהרעיון של יחידות זהות הוא מודולרי, ולכן מאד כלכלי ותואם את העיצוב הדמוקרטי. המחירים אגב, פחות כלכליים ודירות שני חדרים ימכרו ב-430 אלף דולר.

בבניין- Hap Five Pleasure הצבעוני יצר המעצב אופן ספייס שמתכתב עם חזית הבניין ומאפשר לתאורה החיצונית לנדוד ביתר קלות לתוך הדירה. כל תשתיות המטבח וארונות הבגדים הוכנסו לאזורים מצומצמים ומוסתרים יותר, ויחד עם הצבע הלבן המשופע בדירה נוצרת תחושה של מרחב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ראשיד סטייל"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברזומה המקצועי של ראשיד עיצוב חללים ומוצרים לחברות ענק בכל העולם כמו חברת "אאודי", "דיסני", לה קוסט ועוד. בישראל הוא שיתף פעולה עם חברת הולנדיה ועם סודה סטרים וכיום הוא עובד על עיצובו של בית פולישוק ברחוב נחלת בנימין בתל אביב, שיוסב למלון בוטיק ויעוצב לדבריו כ"קונספט של בניין באוהוס של המאה ה-21".

אחרי כל זה, על מה עוד נותר לחלום?

הייתי רוצה לעצב מכונית חשמלית, גלריות, מוזיאונים, הייתי רוצה קו אופנה על שמי ועוד. אני מאמין שכל אומן ומעצב רוצה לתרום משהו לתרבות ולהשאיר חותם מקורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully