וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא הכל ורוד: איפה כדאי, אם ובכלל

חודש אוקטובר מוקדש למודעות סרטן השד ומיוצג על ידי צבע ורוד - 6 אדריכליות ומעצבות פנים על סוגיית הצבע הנשי, האם משתלב בסביבת מגורים ומתי יתנתק מהסטיגמה הילדותית?

סקסי, עוצמתי, זול או ילדותי. מסתבר שהצבע הוורוד נתון למחלוקת בכל הקשור לעיצוב הבית. יש שישייכו אותו באופן אוטומט לחדרי ילדות ויש שיתרחקו מהדימוי הקיטצ' והצפוי וישלבו אותו דווקא במטבח, כקיר דקורטיבי על רקע עיצוב תעשייתי. באדריכלות לעומת זאת, הוא מקבל ביטוי מרהיב במהלך חודש אוקטובר כייצוג למודעות סרטן השד, בשעה שמבנים ואתרי תרבות ברחבי העולם מוארים בצבע זה ביניהם, מגדל אייפל בפריז, בית האופרה בסידני ואפילו בניין עריית תל אביב. לציון תמיכה במאבק נגד סרטן השד, 6 אדריכליות פנים בגילאים שונים (32-51) ובעלות סגנון עיצובי שונה לחלוטין נותנות דעתן על הצבע שהוגדר כנשי.

מטבח ורוד. Couperfield, ShutterStock
דווקא מעורר את התיאבון/ShutterStock, Couperfield

הילה גל ואנה וייל: מטבח קשוח עם קיר רך

באיזה חדר בבית הכי מתאים להשתמש בצבע ורוד?
ישנם סוגים רבים ומגוונים של ורוד והכול תלוי במיקום, מינון וקונטקסט. אנו דוגלות בשילובו בחלל הכי פחות צפוי. כך לדוגמה, במטבח שתכננו שניחן באופי תעשייתי שילבנו גוון של ורוד מעושן באחד הקירות המרכזיים. הוורוד ידע לאזן את המראה הקשוח של המטבח ולתת לו את הטוויסט הנכון. גם בספרייה גדולה ולבנה שממוקמת על קיר מרכזי בסלון בהחלט יכולה לקבל נגיעות ורודות בגב התאים שלה, שיעניקו לה חיות.

באיזה חדר בבית לעולם לא תשתמשו בוורוד?
לא היינו שוללות צבע ורוד באף חלל. אולי בחדר ילדים של בנות היינו משתדלות להימנע כי זה צפוי. לא היינו צובעות את קירות הסלון של אף אחד בורוד.

מה הגישה שלכן לוורוד באופן כללי בעיצוב פנים?
זהו צבע מיני וסקסי (גוונים מסוימים של ורוד מזכירים צבע של עור). יש לו נוכחות ולכן השימוש בו צריך להיות זהיר.

מעודדות שימוש בצבע המתוק הזה? למה?
אנחנו לגמרי בעד שימוש בצבעים בכלל ובוורוד בפרט. צריך לדעת כיצד להשתמש בצבע, כי באותה מידה שהוא יכול ל"הרים" את החלל, שימוש לא נכון ו עשוי להיות הרסני.

מה הגישה של לקוחותיכן לצבע ורוד בעיצוב הבית?
יש סטיגמה חזקה שמדובר בצבע ילדותי/זול. כדי שלקוחה שלנו תסכים לקבל את הרעיון של הצבע הוורוד אצלה בבית, השילוב שלו צריך להיות מאוד מתוחכם. יש לו גוונים רחוקים מהקונוטציה הזולה כמו למשל ורוד עתיק, מעושן, או אפילו "מרקר" זרחני שמאוד טרנדי היום. זה גוון שהיינו משלבות בזהירות רבה בריהוט או באלמנטים זעירים.

הישראלים עדיין תקועים במחשבה שהצבע מתאים לחדר של בנות בלבד?
הגברים הישראלים כמעט אף פעם לא יסכימו שהוא יופיע בחלל השייך גם להם (חדר שינה/רחצה וכו') ובקרב הנשים ישנן התנגדויות שנובעות מהחשש להשתייך למקום ילדותי או קיטצ'.

ספסל ורוד. Ta Khum, ShutterStock
קריצה חיונית על רקע חיוור וניטראלי/ShutterStock, Ta Khum

ורד בלטמן כהן: "כמו בטבע, להשתמש בו בקטנה"

באיזה חדר בבית הכי מתאים להשתמש בצבע ורוד?
כשאני חושבת על צבע ורוד המחשבה הראשונה שעולה לי היא ורוד מג'נטה שהוא ורוד עז ומעורר. לכן הייתי חושבת לשלבו באזורים שבהם הפעילות היא יותר דינמית. כמו חדר המגורים המטבח וכדומה. באזורים אחרים הייתי בעיקר משנה את המינון.

באיזה חדר בבית לעולם לא תשלבי ורוד?
השימוש בצבע הוורוד הוא סוג של אמירה, לכן הייתי משתמשת בו באופן לא צפוי ללא מגבלה של מקום. בעיקר מה שחשוב זה אופן השימוש. בשימוש לא נכון הוא יכול להיות בנאלי ולענות על כל קלישאה אפשרית.

מה הגישה שלך לוורוד באופן כללי בעיצוב פנים?
באופן אישי אין לי פרויקט שאני יכולה להצביע על השימוש בצבע הורוד, למרות שאני בעד שימוש בצבע במקרים מסוימים. הייתי מעדיפה להשתמש בו יותר באביזרים ובאלמנטים קטנים שיתנו נקודות צבע ולא באלמנט ארכיטקטוני. גם בטבע הוורוד מופיע בעונות מסוימות כספוטים נקודתיים ומעורר שמחה גדולה.

מעודדת שימוש בצבע המתוק הזה? למה?
בדרך כלל לא. זה לא בחירה שלי אלא של הלקוחות שאמורים להעביר חיים שלמים בבית.

מה הגישה של לקוחותייך לצבע ורוד בעיצוב הבית?
לא נתקלתי עד היום בלקוחות שביקשו ממני שימוש בצבע ורוד.

הישראלים עדיין תקועים במחשבה שהצבע מתאים לחדר של בנות בלבד?
בדרך כלל אם יש בקשה לגוון ורוד זה לחדר ילדים כמובן לבנות, זהו המקום הבנאלי והצפוי שבדרך כלל מפספס את הייחוד שאפשר להגיע בשימוש בצבע.

קיר צבוע בצבע ורוד. ShutterStock
צביעה של חלק מקיר בסלון בגוון המתוק יכול לעורר את כל הבית ברגע/ShutterStock

זיו קריכלי: "לעין נמאס מהר ממנו"

באיזה חדר בבית הכי מתאים להשתמש בצבע ורוד?
לפי הרציונל הרווח ההעדפה המתבקשת היא שימוש בצבע הורוד לחדר ילדות/בנות. אינני מאמינה בדעה זו ולאו דווקא אשלב את הצבע הורוד בחלל נתון באשר הוא. לפי מחקרים, בנים ובנות עד גיל 6 אינם מזהים גוונים פסטלים בכלל וורוד בפרט. אם האמירה הייתה צבע אדום או כחול או סגול הדיון היה אחר. רק במידת הרצון של הלקוח/ילדה/ילד אשלב צבע זה במרחבי החלל ובצורה מאוזנת ובמינון מסויים. בין היתר חשוב לי לציין כי יש לבחון איזה ורוד מתוך סקלת הגוונים הענפה שלו שמשרה אווירה וחוויות שונות לחללים השונים בבית.

באיזה חדר בבית לעולם לא תשלבי ורוד?
מטבח וחדר עבודה. כמובן שאם יקרה לדרכי לשלב בתמונה, שטיח או בסטיילינג ולו במינון מגווני הוורוד אבחן את הנושא גם בחללים האלה.

מה הגישה שלך לוורוד באופן כללי בעיצוב פנים?
אני לא חסידת הוורוד. במידה ואתבקש לכך, ללא ספק אעדיף לשלבו במינון קטן בלבד בשלבי הדקורציה והריהוט ופחות במהות האדריכלית והחומרית של החלל.ייתכן דגש צבע בקיר אחד או לקיחת טון הוורוד למימדיו הניטראליים במהילה משמעותית של לבן, או פשוט בנגיעות קלות בלבד. לטעמי, זהו צבע זמני ולעין נמאס יחסית מהר ממנו. העדפותיי הינן יותר ניטרליות, או דגשי צבע אחרים.

מעודדת שימוש בצבע המתוק הזה? למה?
אין לי שום העדפה לצבע הורוד וכמעט ולא משתמשת בו, אם בכלל. באותה נימה אף פעם לא אגיד לעולם לא, לא ניתן לצפות את הפרויקט הבא, דרישותיו והבנותיו הקונספטואליות,
שימושיות וחוויתיות. כך שרק ימים יגידו ואולי אפתיע גם את עצמי ?! אין לבטל על הסף את החוויה האופטימית, חייכנית וחיובית עד כדי נאיבית ותמימה שהצבע הוורוד משרה.

מה הגישה של לקוחותייך לצבע ורוד בעיצוב הבית?
בודדים מלקוחותיי (אם בכלל) המבקשים להשתמש בצבע הוורוד ואם כבר, הרי העדפתם תהיה לחדר הילדה לפי דרישתה תוך מחשבה של זמניות שתשתנה עם גדילת הילדה והתבגרותה. לכן שוב, לרוב הפתרונות הינם דקורטיביים וברי שינוי.

הישראלים תקועים עדיין במחשבה שהצבע מתאים רק לחדר של בנות?
אני חושבת שסטיגמות חזקות מאיתנו והן מה שהכתיבו לישראלי הממוצע את המחשבות האלה.

כריות  נוי ורודות. Tiah1, ShutterStock
אם לא באלמנטים האדריכליים אז בפרטי הדקורציה וכריות הנוי/ShutterStock, Tiah1

באיזה חדר בבית הכי מתאים להשתמש בצבע ורוד?
במידה ויש ילדים בבית בעיקר בנות הכי מתאים לשלב את הגוון הוורוד בבדים ובטקסטיל המשתלב בכלי המיטה, טפטים והווילונות ואולי גם שטיחים באופן שישמור על הסטייל.
אם אין ילדים ובנות, יהיה נהדר לשלב בחדר האוכל או פינת האוכל הקרובה למטבח טקסטיל ובדים לריפודי המושבים של הכיסאות סביב לשולחן עם בדים פרחוניים בגוונים של וורוד שיוסיפו למראה חדר האוכל רעננות וקלילות שמכניסה את הטבע לבית בפינת האוכל וייצרו אווירה של גן שושנים רענן.

באיזה חדר לעולם לא תשלבי ורוד?
זה מאוד תלוי סגנון שנצמדים ובוחרים כקונספט התחלתי לכל הבית. לטעמי האישי הצבע הוורוד יכול לבוא לידי ביטוי בכל חלל בבית בנגיעות קלות מלבד חדרי הילדים או חדרי השינה ששם ניתן ללא הגבלה לשחק עם הגוון בכל אופן אפשרי שאינו תלוי סגנון הבית.

מה הגישה שלך לוורוד באופן כללי בעיצוב פנים?
זהו צבע שאני מאוד אוהבת, אך בנגיעות קלות לכל מה שקשור בחללי האירוח הגדולים של הבית. בסלון, פינת אוכל ומטבח אעדיף למעט בו כיוון שהוא צבע נועז ושייך בעייני לצבעי הפסטל המצועצעים יותר ואינו נטרלי. כשהוא מגיע בכמויות גדולות חשוב לציין שיש כמה רמות וגוונים של וורוד. הגוון העתיק לדעתי, הינו גוון שיכול להשתלב נהדר ובכמויות בולטות בחלל המגורים יעניק מראה חמים עוטף ורך.

מעודדת שימוש בצבע המתוק הזה? למה?
מעודדת שימוש בגוון הזה בפרחי נוי באגרטלים ובכדים המפוזרים בפינות הבית לתוספת של אווירה רעננה. או בפרחים על גבי ריפודי כסאות שמשתלבים על הדפס עלים ירוקים אשר נותנים מראה של גן כפרי.

מה הגישה של לקוחותייך לצבע ורוד בעיצוב הבית?
רוב לקוחותיי משתמשים בגוון הוורוד בחדרי השינה או בחדרי הרחצה של הילדים.

הישראלים תקועים עדיין במחשבה שהצבע מתאים רק לחדר של בנות?
אכן הנטייה של הישראלים לשייך את הצבע לבובות, טופי ומסטיקים שעוטפים את עולם הילדים ומשרים תחושה של רוגע שלווה מתיקות ונעימות. ניתן לראות את הגוון בולט גם בעולם הקוסמטיקה לרוב על גביי הכיתובים, הפונטים, העטיפות ולעיתים גם בחדרי טיפולים של קוסמטיקאיות. הישראלים עדיין מתייגים אותו כגוון סטריאוטיפי, השייך לנישה מסוימת ומהססים לצרף אותו למניפת הצבעים בסלון וחזית הבית בעוצמות חזקות אלא בנגיעות.

פרחים ורודים. debr22pics, ShutterStock
גם זרי פרחים שמתחלפים כל שבוע יכולים לשרת את את המטרה הצבעונית בחלל/ShutterStock, debr22pics

מיטל ברעוז: "טוב לעסקים ולדיירים הנועזים"

באיזה חדר בבית הכי מתאים להשתמש בצבע ורוד?
באמצעות הגדרות נכונות ניתן יהיה לעשות שימוש בורוד בחללים רבים וזאת ביחס להגדרת הצבע, המיקום וגודלו של האלמנט. בנוסף לחללים המקובלים (חדרי ילדות ) ניתן לעשות בו שימוש גםבחללי אירוח הנדרשים להיות חמים, מזמנים ומעודנים שכן הם גם החללים בהם ניתן לעשות שימוש בטרנדים וצבעוניות ביתר קלות.

באיזה חדר בבית לעולם לא תשלבי ורוד?
זהו צבע מחלוקת שאוהבים או לא. בשלב זה לטעמי לא ניתן להתעלם מהקשר הנשי שדבק בו ומכאן לא הייתי עושה בו שימוש בחלל שהינו גברי בהגדרה, כגון חדר ילד, במגורים או בית עסק שנדרש לשדר גבריות.

מה הגישה שלך לוורוד באופן כללי בעיצוב פנים?
ורוד אינו נחשב כצבע רקע והוא בעל אמירה חזקה בשל כול הקונוטציות שנקשרו בו. חשובה ההתייחסות להגדרת הצבע, ויצירת הקומפוזציה הנכונה לשילובו. בפרויקטים בהם עשיתי שימוש בורוד דאגתי להגדיר אותו באופן הרמוני עם יתר הפריטים בחלל וכן לעשות שימוש נקודתי בחזיתות לדקורציה. הנטייה שלי היא לעבוד עם הצבע הורוד כאלמנט משובב בחלל ולעשות בו שימוש במידה מועטה.

מעודדת שימוש בצבע המתוק הזה? למה?
באם העבודה עם הגוון נותנת מענה נכון לדרישות הפרויקט, ורוד הוא בהחלט צבע שאני נהנת לעבוד איתו, הוא משדר מתיקות, רגישות, רומנטיקה, שמחה ורוך כך שבכולם ניתן לשלוט באמצעות טמפרטורה וטון.

מה הגישה של לקוחותייך לצבע ורוד בעיצוב הבית?
אני בהחלט מזהה התייחסות שונה לוורוד מצד לקוחות וזאת בעיקר ביחס לסוג הפרויקט. בפרויקטים מסחריים קל יותר לעבוד עם גוון זה היות והוא מייצג אנרגיה של אדום מבלי להיות חם מידי. הוא אופנתי ונכון לבתי עסק רבים גם במתכונתו העזה והחמה ביותר. בתחום המגורים, בהנחה שבעלי הבית אינם נועזים במיוחד, ישנה נכונות לעבודה עם הצבע אך באופן מהוסס יותר על פי רוב, ולכן הנטייה תהייה לשלבו במתכונתו המעודנת והבהירה.

הישראלים תקועים עדיין במחשבה שהצבע מתאים רק לחדר של בנות?
נראה כי הקונוטציה הראשונית שעולה ביחס אליו הינה נשית ומכאן שקל יותר לקשר בין הורודים לחללים נשיים. אולם, בשנים האחרונות המעלות הרבות של הגוון אפשרו לו לנדוד אל מעבר לחדרי הילדות ונעשה בו שימוש נרחב יותר, אולם בפרטי דקורציה ונגיעות מרומזות אבל באופן שמאפשר הנאה מצבע שכול כולו חגיגה.






פנטון בוחרת בוורוד כצבע השנה ב- 2011

הגוון הדביק הולך יופי עם אפור בעיצוב הבית

מנעול דלת ורודה. Wetchawut, ShutterStock
הכניסה גם לבנים/ShutterStock, Wetchawut

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully