וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק בן שמחון: כובען מטורף בנחלת בנימין?

רוני קציר

6.12.2011 / 10:38

המעצב החביב על עשירי ארצנו משיק סטודיו מחודש ברוח סט מסרט של טים ברטון וגם קולקציית ריהוט במחירים שלא רק המעושרות מסוגלות לשלם

המעצב אריק בן שמחון. נמרוד סונדרס
המעצב אריק בן שמחון/נמרוד סונדרס

"אחד החטאים הכי גדולים זה בית שמלא בעצמו. זה כמו לפגוש אדם חכם מאוד, שלא עושה לך חשק לשוחח אתו, כך יש בתים שאתה נכנס ואומר: "בואנה, איזה חכמים הם, אבל לא בא לי לשבת כאן דקה", אומר אריק בן שמחון (45), וכך למעשה מסביר את עקרון מתיחת הפנים שעבר הסטודיו שלו לאחרונה.

המעצב שנודע בזכות סגנונו הייחודי המשלב מודרניות ותחכום עם נגיעות קלאסיות והומוריסטיות, ידוע גם כמעצב החביב על בעלי אמצעים המסוגלים לעמוד בטווח מחיריו שאינו נוח לכל כיס, בלשון המעטה. מבין לקוחותיו, מסעדת "רפאל" במלון דן תל אביב, החמארה (הבר הצמוד ל"רפאל"), לובי מגדל משה אביב במתחם הבורסה ברמת גן, ובית "האח הגדול" של שידורי קשת.

חלל יחיד

בבסיס מתיחת פנים היסודית שעבר הסטודיו בן ה-800 מ"ר של בן שמחון ברחוב נחלת בנימין בתל אביב, איחוד של אזור תצוגה בן 12 חדרי תצוגה נפרדים לחלל יחיד והוספת חדר אקססוריז חדש. בתצוגה החדשה ניתן למצוא אסופה אקלקטית של פריטים מרחבי העולם שחלקם הם בבחינת "וואן פיס" לצד פריטים בעיצובו של אריק. חדר האקססוריז המרהיב יוצר תחושה של סט מסרט של טים ברטון, במיוחד סביבתו של הכובען המטורף ב"עליסה בארץ הפלאות" וכולל פריטים מחברות העיצוב DK Home ההולנדית, Sixinch הבלגית, Tivoli Audio האמריקאית, ואחרים.

המעצב אריק בן שמחון. נמרוד סונדרס
כסא עשוי קצף דחוס שנעשה בשיתוף פעולה עם סטודיו Sixinch הבלגי/נמרוד סונדרס

חקיקה בזמן

במרוצת השנים הפך הסטודיו של בן שמחון אשר נפתח ב-1993 למרכז פיתוח - מעין מעבדה לרקיחת עיצובים על בסיס התפיסה של בן שמחון; תחילה נבחר נושא, לאחר מכן מגיע השלב של תכנון הפריט ולבסוף ישנו המוצר המוגמר. "המעבדה" של 2011 טומנת בחובה ניסיונות ריפוד ב"נפילה חופשית" - הנחת עור על הרהיטים ויצירת גזרה עם מינימום תפרים. רעיון נוסף הוא שילוב של פינות עבודה מעץ מלא בשילוב חלקי ברזל שעוצבו באמצעות CNC (באנגלית, Computer Numeric Control), מכונת חריטה ליצירת אובייקטים דו ותלת ממדיים. מנורות פלסטיק מצועצעות שנוספו לפינות עבודה אלו הוסיפו ממד הומוריסטי. עוד נדגמו מנורות עור המזכירות מעין עבודות אוריגאמי מקומט.

מסיור בסטודיו ניתן להתרשם מטכניקות של צריבת לייזר והטבעות על עור ועץ, המעניקות לרהיט חדש ארומה של ישן. "כל פעם שאני עובר ליד עץ אקליפטוס שיש לו חריטת אולר אינטנסיבית, זה נראה כמו איזה חקיקה בזמן, קצת כמו ארכיאולוגיה כמעט", מסביר בן שמחון את מקור ההשראה שלו. משכו את העין סיקרטר (מכתבה) בהשראת גלשן גלים, אסופת מגירות עשויות גם הן בטכניקת CNC ועוצבו בהשראת קופסאות אחסון יפניות, כסאות עשויים קצף דחוס לספיגת זעזועים, פרי שיתוף פעולה פורה עם Sixinch.

מראה שמשדר היעדר חשיבות עצמית

במיוחד משכה את העין כורסת ה"מיקי מקס" (Mickey Max) של בן שמחון. הכורסה, המשלבת השראות מסגנון צ'סטרפילד (סגנון אנגלי מסורתי בעל מוטיב הריבועים משנות ה-30 של המאה שעברה), מעילי רוח וצעצועים מתנפחים, הוצגה בספטמבר האחרון בתערוכה היוקרתית "מאזון אנד אובג'קט" ( Maison and Objet) בפריז ואף נכללה בקטלוג התערוכה המציג את הפריטים הנחשבים למצטיינים בה. עיצוב הכורסה הוא דוגמא לאקלקטיות העיצובית המאפיינת את עבודתו של בן שמחון. "יש פריטים מאוד מדויקים העשויים ברמה של שען, ויש פריטים משוחררים, כמו ספות זולגות וגולשות", הוא מסביר, ומוסיף דברים שאולי ניתן למצוא בהם את ההסבר לעירוב הסגנונות: "החלום שלי הוא שהבית ייראה כאילו מונח עליו ז'קט שנראה נהדר, אבל אתה לא יודע כמה הוא עלה ולאיזו אופנה הוא שייך, אם זו ירושה טובה או משהו חדש שנקנה. אני מתחבר למראה כולל שמשדר היעדר חשיבות עצמית, נינוחות".

לא אוהב למכור רק לעשירים

בנוסף לסטודיו המחודש, מציע בימים אלה בן שמחון קולקציית רהיטים חדשה במחירים נגישים הרבה יותר ממה שנהוג אצלו בדרך כלל (למשל, 28 אלף שקל לספה עד 100 אלף שקלים לסלון שלם). חשוב לו להדגיש כי הקולקציה לא נהגתה רק בגלל המחאה החברתית של קיץ 2011 והוא מצהיר כי מאז ומתמיד היה זה אחד החלומות שלו. "באו אלי חברים שלי ואמרו 'באסה שאני לא יכול לקנות אצלך'. אני לא אוהב למכור רק לעשירים, בייחוד כי מדובר בעיצובים טובים". טווח המחירים של פריטי הקולקציה החדשה ינוע 6,000 שקלים לכורסאות עד 14,000 שקלים לספות.

קולקציה נוספת שתוצע בחודש הקרוב מהווה בשורה בתחום ה"חוץ" (Outdoor) ותכלול מגוון של רהיטי גן כגון שולחנות וספות, כשניצניה הם עיצובים מדויקים בהשראת חלוקי נחל. "ניסיתי להגיע לצורת האבן המושלמת, כזו שמקפיצים על המים", מתרגש בן שמחון. חומרים לא שגרתיים כמו מגבות ורשתות לפיקניק הם רק חלק מההפתעות הצפויות. "עוד לא מצאתי את מצב הצבירה בו נעים לי", אומר בן שמחון בחיוך וניכר כי מעיין היצירה הבלתי נדלה שלו טמון בחוסר הנוחות הזה, ובעצם דווקא די נעים לו שם.

(צילום: נמרוד סונדרס)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
המעצב אריק בן שמחון. נמרוד סונדרס
הכניסה לסטודיו/נמרוד סונדרס
המעצב אריק בן שמחון. נמרוד סונדרס
חדר האקססוריז החדש/נמרוד סונדרס
המעצב אריק בן שמחון. נמרוד סונדרס
מיטת 'זן' הקלאסית/נמרוד סונדרס
המעצב אריק בן שמחון. נמרוד סונדרס
הכניסה לסטודיו/נמרוד סונדרס
המעצב אריק בן שמחון. נמרוד סונדרס
שולחנות בהשראת חלוקי נחל/נמרוד סונדרס
המעצב אריק בן שמחון. נמרוד סונדרס
כסא 'ביקי' בהשראת מושב אופניים/נמרוד סונדרס
המעצב אריק בן שמחון. נמרוד סונדרס
הסיקרטר/נמרוד סונדרס
המעצב אריק בן שמחון. נמרוד סונדרס
הטבעות על עץ/נמרוד סונדרס
המעצב אריק בן שמחון. נמרוד סונדרס
תקריב של כסא עשוי קצף דחוס שנעשה בשיתוף פעולה עם סטודיו Sixinch הבלגי/נמרוד סונדרס
המעצב אריק בן שמחון. נמרוד סונדרס
אסופת מגירות בהשראת קופסאות יפניות בטכניקת C.N.C/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully