וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכבות שכבות ובסגנון לא מתאמץ

בר אילוטביץ'

15.11.2011 / 14:41

בשכונה ותיקה ושקטה ברמת גן אין טרנדים עיצוביים מהמילה האחרונה, אלא שילוב מנצח ובלתי מתאמץ בין ישן וחדש - באותו אופן עוצבה דירת פנטהאוז פה

דירה מעוצבת ברמת גן. שי אפשטיין, בנין ודיור
הקונספט: בית, ממש כמונו, הכי יפה כשנוח לו/בנין ודיור, שי אפשטיין
דירה מעוצבת ברמת גן. שי אפשטיין, בנין ודיור
המדרגות מובילות ליחידת ההורים בקומה השניה/בנין ודיור, שי אפשטיין

בדירת הפנטהאוז בת שתי הקומות ברמת גן גרה מעצבת הפנים טלי רוזנשטיין, אצלה אנחנו מבקרים. הבית נמצא בבעלות המשפחה בת ארבע הנפשות כבר מספר רב של שנים ובגלל עיסוקה של בעלת הבית הוא גם עובר מתיחת פנים מרעננת מדי תקופה. השדרוג האחרון כאן היה ברמת ההום סטיילינג ובוצע בעזרת שותפתה של רוזנשטיין, רקפת גולדפרב. שתי המעצבות מעידות שאחד היתרונות הגדולים בשיפוץ הבית של עצמך הוא היכולת לקחת חלק פעיל בעבודה ולהתנסות ברעיונות וטכניקות חדשות. אז מה היה לנו כאן?

הקונספט העיצובי של הבית הגיע מהמשפט המוכר בעולם האופנה: "את הכי יפה כשנוח לך". את התפיסה הזו ביטאו השתיים גם על הבית, שלפיהן נראה הכי טוב כשנוח ונעים בו וכשהוא מותאם לאופי ולצורכים של בעלי הבית ולא על פי צו האופנה האחרון. ובאמת, מבט מהיר אחד על התוצר הסופי מגלה כאן מאפיינים ישנים כמו רצפת שומשום, תקרות גבוהות, חומרים נייטרליים וצבעים בהירים שמקבלים אליהם באהבה את שכבות העיצוב המשתנות.

דירה מעוצבת ברמת גן. שי אפשטיין, בנין ודיור
השינוי נעשה ברמת ההום סטיילינג ופחות ברמת הבינוי/בנין ודיור, שי אפשטיין

השיפוץ עצמו כלל שדרוג של כל הדירה, ובזמן שהמשפחה חיה בבית, פשוט כי ההתעסקות הייתה ברמת ההום סטיילינג ולא ברמת הבינוי, מה שמאפשר לעבוד על חלקים שונים בבית בזמן שגרים בו. בקומה התחתונה של הדירה ממוקמים חלל המגורים, פינת אוכל, מטבח פתוח, יציאה לפטיו, שני חדרי שינה לילדים, חדר רחצה וחדר עבודה. בקומה העליונה נמצאת יחידת הורים מרווחת עם אמבטיה מפנקת ויציאה למרפסת גג גדולה.

הסלון: תריס ונציאני מעץ בהיר שולט בכמות האור שנכנסת דרך חלונות ויטרינה גדולים שמציגים בגאווה את הצמחייה העבותה שמחוץ לבית. ספה אדומה ושני כורסאות שמשלבות עץ ובד קורדרוי בצבע זית ממוקמים מסביב לשולחן קפה מרובע שנבנה בהזמנה אישית מעץ אפריקאי גושני. ויטרינה לבנה, מנורת אלומיניום עומדת ושטיחים אותנטים משלימים את המראה ויוצרים סוג של מסגרת לחלל כולו.

דירה מעוצבת ברמת גן. שי אפשטיין, בנין ודיור
הרמוניה מוחלטת למרות הסגנונות השונים/בנין ודיור, שי אפשטיין

הריהוט בדירה נאסף עם השנים ממגוון של חנויות ונגרים ומורכב מפריטים מסגנונות שונים. למרות זאת, כל פריטי הריהוט מצליחים להתחבר יחד בחלל בהרמוניה מוחלטת ויוצרים אווירה ביתית שמתאימה לאופי המשפחה. שילוב של מספר גופי תאורה שונים באזור המגורים מאפשר יצירה של מצבי תאורה שעונים לפונקציות שונות ועובדים יחד או בנפרד כדי להתאים לסיטואציה הרצויה.

דירה מעוצבת ברמת גן. שי אפשטיין, בנין ודיור
שולחן עץ אפריקאי גושני. פינת האוכל/בנין ודיור, שי אפשטיין

פינת האוכל: פינת האוכל היא מרכז הבית כאן ומסביבה המשפחה מתנהלת ביום יום, בארוחות משפחתיות, בפגישות עסקים, הכנת שיעורי בית וכמובן אירוח. שולחן אוכל הגדול והמרווח שכאן נבנה גם הוא על ידי נגר ועשוי עץ אפריקאי גושני כשסביבו שמונה כיסאות עץ. בסמוך לשולחן ממוקמת ספרית עץ פשוטה שנצבעה בלבן על ידי המעצבות והספרים בה סודרו לפי גוונים כדי לספק שקט ויזואלי. מנורה תלויה נצבעה גם היא בלבן כדי להתאים לחלל ובסמוך לפינת האוכל נמצאת יציאה לפטיו קטן ואינטימי עם דק עץ וכיסא קריאה.

דירה מעוצבת ברמת גן. שי אפשטיין, בנין ודיור
חלק מחלל המגורים. המטבח/בנין ודיור, שי אפשטיין

המטבח: מטבח גדול ופתוח לחלל המגורים מהווה חלק אינטגרלי מההתנהלות היום יומית של המשפחה. ארונות המטבח המקוריים היו עשויים מעץ טבעי וכחלק מהשיפוץ נצבעו החזיתות מחדש בצבע אפור והוחלפו כל הידיות. הוחלפו הקרמיקות המחפות את הקיר לגוון בהיר יותר ונצבעו הקירות בגוון אפור בהיר ובחלקו העליון של המטבח נתלו יחידות אחסון בגוון עץ שמחמם את הצבעים האפורים שמסביב. מול ארונות המטבח ממוקם דלפק אכילה בנוי, מרווח ונוח לארבעה אנשים ומעליו תלויים שלושה גופי תאורה מאלומיניום.

דירה מעוצבת ברמת גן. שי אפשטיין, בנין ודיור
פרטיות, נוחות ופינוק. חדר השינה של ההורים/בנין ודיור, שי אפשטיין
דירה מעוצבת ברמת גן. שי אפשטיין, בנין ודיור
מקלחת ההורים/בנין ודיור, שי אפשטיין

חדר שינה הורים: חדר שינה גדול במיוחד ממוקם בקומה העליונה ומספק לבני הזוג את כל הפרטיות והנוחות. צבעים שקטים של לבן ועץ משרים כאן המון רוגע ואווירה של פינוק. הרהיטים נאספו גם הם ממקומות שונים ומתקופות שונות ומשתלבים יחד ליחידה זורמת, המיטה הוזמנה מנגר, שידות המיטה נקנו לפני מספר שנים וראש המיטה עשוי ממסגרת עץ ועבודה קליעה.

ישנה כאן גם פינת קריאה נוחה שממוקמת ליד חלונות ויטרינה גדולים עם פרופיל מינימליסטי שנפתחים למרפסת גג גדולה שמצליחה לספק חוויה של גינה בתוך דירת מגורים. בגלל הקומה הגבוהה אין ביניינים מסביב למרפסת, מה שמאפשר כיווני מבט ואוויר לכל הצדדים כשדק עץ, צמחייה, ערסל ופינת אירוח משלימים את החוויה.

דירה מעוצבת ברמת גן. שי אפשטיין, בנין ודיור
פינת קריאה סמוכה לויטרינה מעניקה חוויית גינה בתוך דירת מגורים/בנין ודיור, שי אפשטיין

מקלחת ההורים: מקלחת גדולה במיוחד תוכננה בחדר כדי לתת הרגשה של ספא ושל חלל שנהנים ומתפנקים בו. שילוב של ג'קוזי גדול ומקלחון נותנים מענה לצרכים היום יומיים וגם להתפנקות מזדמנת, כשקרמיקה ואביזרי מקלחת לבנים מחמיאים לארונות האחסון שנצבעו בגוון אפור וקיבלו ידיות חדשות.

החיבור של גוונים שקטים וחומרים ניטרליים יוצרים כאן בבית בסיס יציב מספיק לעיצוב הפנים ויצרו מצב בו אפשר תמיד לשנות את המראה הכללי רק על ידי הוספה של כתמי צבע ואביזרים שונים לפי מצב הרוח. אמנם חיה כאן מעצבת פנים והזמנת העבודה היא די פשוטה במקרה הזה, אבל אותו חיבור בדיוק הוא שמצליח לסייע כשמתחשק רק שדרוג תקופתי ושמירה על אווירה ביתית ולא מנוכרת. איך אמרנו? בית שיפה כשנוח בו.

צילום: שי אפשטיין

BVD - פורטל עיצוב פנים מבית המגזין "בניין ודיור"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully