וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס לארגון בצלם על "חמושים במצלמות"

ענת קם

23.6.2009 / 7:51

הארגון לשמירה על זכויות אדם בשטחים זכה בפרס One World Media הבריטי, המוענק לאנשים וארגונים במדינות מתפתחות

ארגון בצלם, מרכז המידע לזכויות אדם בשטחים, זכה אתמול (שני) בפרס One World Media על פרויקט "חמושים במצלמות" במסגרתו מחלק הארגון מצלמות וידאו לפלסטינים בשטחים, כדי שיתעדו פגיעות בזכויות האדם שלהם. הפרס הוענק למנהל מחלקת הוידאו של בצלם אורן יעקובוביץ' ולרכז פרויקט "חמושים במצלמות" בחברון עיסא עמרו, בטקס שהתקיים אמש בלונדון בהשתתפות בכירי עולם התקשורת הבריטי וישודר בשבוע הבא בערוץ הטלוויזיה העולמי של ה-BBC.

בשלוש השנים האחרונות תיעדו משתתפי פרויקט "חמושים במצלמות" עשרות תקריות של אלימות מתנחלים וחיילים, כמו גם את מציאות חיי היום יום שלהם תחת כיבוש. התיעוד המצולם של הכאת רועים פלסטינים על ידי מתנחלים רעולי פנים בח'ירבת סוסיא, מתנחל יורה מטווח קצר ופוצע פלסטינים בחברון ושל חיילים הפוגעים בפלסטינים או נמנעים מלאכוף את החוק על מתנחלים אלימים, שודרו בהרחבה בתקשורת הישראלית והבין לאומית והועברו לרשויות אכיפת החוק הישראליות. חלק מהסרטונים, כמו קליפ ה-"שרמוטה" מחברון, הפכו לחלק מהלקסיקון הישראלי. לאחרונה החל בצלם להפעיל את הפרויקט גם ברצועת עזה.

פרסי One World Media מוענקים זה השנה ה-21 לאנשים וארגונים בתחום התקשורת בעולם המתפתח ולאנשי תקשורת במערב שתרמו להבנת מציאות החיים במדינות מתפתחות. בצלם זכה בפרס מיוחד המוענק בכל שנה לפרויקט תקשורת בולט וחדשני בעולם המתפתח על ידי המכון הבריטי לפיתוח. לצד בצלם, בפרס שמומן על ידי מכון זה זכו גם גופי תקשורת מעיראק, קניה, נפאל, קונגו, מערב אפריקה וסיירה ליאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully