וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נמשיך להילחם על הבית"

שגיא ניר

21.6.2007 / 11:13

ביהמ”ש העליון לא יתערב בהחלטת העירייה, ולאוהדי הפועל ת”א יש שבוע להסכים עימה על שימור אוסישקין. שלושה נעצרו, המהומות שככו

עמי שומן

צילום ועריכה: אמיר לב

בית המשפט העליון בירושלים דחה הבוקר (חמישי) את הערעור שהגישו אוהדי הפועל תל אביב כנגד הכוונה להרוס את אולם אוסישקין בתל אביב. האולם צפוי להיהרס תוך שבעה ימים.

בדיון הודיעו השופטים לעותרים כי טענותיהם אינן מספקות, והציע להם למשוך את עתירתם במהלך השבוע הקרוב כדי להימנע מתשלום הוצאות המשפט. בית המשפט העניק לאוהדים שבוע כדי להגיע להבנות עם העירייה בדבר הנצחתו של האולם.

המשמעות: כמעט 18 חודשים לאחר שהחלו עבודות ההריסה של תכולתו הפנימית של המבנה, ולאחר פעמיים בהן נדחה הדיון מסיבות שונות, החליט בית המשפט העליון שהאולם על גדות הירקון ייהרס. יש לציין שהחלטתו של בית המשפט היא סופית, ואינה ניתנת לערעור מאחר שמדובר בערעור על פסק דין של בית המשפט המחוזי, ובכך בעצם נגזר גורלו של האולם.

אחרי ההחלטה הגיעו כ-200 אוהדים לאולם והחלו לזעוק "הפועל לא תזוז מאוסישקין". האוהדים זרקו רימון עשן בחניית האולם, השליכו אסלה אל הכביש, ולאחר מכן יצאו לכיוון בניין העירייה על מנת להמשיך את מחאתם.

במהלך הדרך, עברו האוהדים ברחוב הירקון בסמוך למשרדי מכבי תל אביב, והשליכו לעבר המשרד רימון עשן ואבנים בזמן שמנהל מכבי, מוני פנאן, נכח בהם. פנאן עצמו לא נפגע מהמעשה, אך הגיב בחומרה כשאמר לכתבנו אוהד גרינוולד: "היינו הרבה אנשים במשרד, ופתאום שמענו רעש. עפו חצאי בלוקים לכיוון חלון הראווה, והבחורות שהיו במשרד פחדו מאוד. יצאתי החוצה, ואמרתי לאוהדים שזרקו את אבנים 'השתגעתם?', והם זרקו גם עלי חתיכת אבן. הם חצו את הקו האדום, זו בושה, אני לא רוצה לעורר פרובוקציות, אבל אנחנו רואים את זה בחומרה רבה, וגם נגיב בתור מכבי ת"א. הלכו שם 50 איש ולא הלך איתם אפילו שוטר אחד. זו לא הפעם הראשונה שהם מתנגים כך, וגם לא תהיה הפעם האחרונה".

האוהדים גם הפריעו לתנועה ברחובות ת"א ושלושה מהם נעצרו. מטה המאבק להצלת אוסישקין הגיב על האירועים: "אנו מגנים את קומץ האוהדים שהתעמתו עם אנשי מכבי ת"א. אנחנו נמשיך להילחם על הבית, בצורה חוקית ולגיטימית".

העירייה מרוצה, האוהדים ימשיכו להילחם

ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי, הגיב להחלטת בית המשפט: "אשב עם נציגי אוהדי הפועל תל אביב והנהלת הקבוצה במטרה להקים את הקבוצה מחדש ולסייע לה בהקמת בית חדש, לשם כך נזדקק לשיתוף הפעולה שלהם. הפועל תל אביב היא סמל ורגש ואפעל על מנת שהקבוצה תצליח ותשגשג בעתיד". עיריית תל אביב הוסיפה על דבריו של העומד בראשה: "השופטים הביעו את דעתם לפיה החלטת העירייה בנוגע לפינוי והריסתו הינה החלטה שהתקבלה כדין, וכי אין בטענות המערערים כל טענה משפטית ראויה. בית המשפט הוסיף כי אין כל עילה להתערב בהחלטות העירייה, שהתקבלו כולן כדין ובהתאם למצב התכנוני. כמו כן הדגיש כי ראוי ונכון שבעיר כמו תל-אביב-יפו יוכשר השטח על פי יעודו לשמש כריאה ירוקה פתוחה לציבור. בנוסף, לא קיבלו השופטים את הטענה לפיה יש לדחות את ההחלטה עקב הצעת החוק שעברה בקריאה טרומית בכנסת".

מחאת אוהדי הפועל תל אביב בכיכר רבין היתה שונה מהאופי המתון שהכתיב מטה המאבק להצלת אוסישקין בחודשים האחרונים. אותה אסופה של אוהדים צעירים שפעלו להעלאת הפרשה על סדר היום הציבורי, סדרת הפגנות נגד הריסת המבנה. אותם אוהדים בודדים, שרק לפני שנה וחצי התקשו אפילו בגיוס סכום הסף הנדרש לצורך העתירה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, הביאו את המהלך לתהודה ציבורית בחודש שעבר בעצרת מחאה בת 1,500 מפגינים, ובהם אנשי ציבור ופוליטיקאים, התומכים בהשארת האולם על כנו.

לפני כתשעה ימים אישרה הכנת בקריאה טרומית את הצעת החוק של חברי הכנסת רונית תירוש וגלעד ארדן לשימור אתרים ומתקני ספורט בעלי חשיבות היסטורית, ובהם אולם אוסישקין. החוק נדון כעת בועדת הכנסת, והעותרים קיוו כי עובדה זו תסייע להם לזכות בעתירה בעליון, שיורה על השארת האולם על כנו, אך פעולה זו, שהובלטה במיוחד בדיון בבית המשפט, לא הצליחה להשפיע על החלטת בית המשפט.

אמש (רביעי) התאספו כמה עשרות אוהדי הפועל תל אביב סביב האולם, בהמתנה לבוקר הגורלי. "האוהדים לא יזוזו מהמקום עד להחלטה הסופית של בית המשפט (פסק הדין, ש.נ), ולא יתנו לחולדאי להשתמש בכוחניות ובדמגוגיה להרוס את אחד מסמלי התרבות והחינוך של תל אביב", אמרו שם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully