וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה מבקשת שנת מאסר בפועל לרב מוטי אלון

10.10.2013 / 12:38

שלב הטיעונים לעונש במשפטו של הרב שהורשע במעשים מגונים החל. התביעה מבקשת מאסר בפועל, אך ההגנה מקווה למאסר על תנאי ועבודות שירות: "אלה אירועים מינוריים, מדובר בצדיק"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

בבית משפט השלום בירושלים נפתח הבוקר (חמישי) שלב הטיעונים לעונש במשפטו של הרב מוטי אלון, שהורשע בשתי עבירות של מעשים מגונים בכוח באחד מתלמידיו. התביעה ביקשה מבית המשפט להטיל על הרב אלון עונש מצטבר של 9-12 חודשי מאסר בפועל על שתי העבירות. כמו כן, ביקשה התביעה לדרוש מאלון לשלם פיצוי כספי לנפגע.

"לטעמנו קיימת חשיבות עליונה להציב גבולות ברורים מדמות משפיעה למי שפונה לעזרתה, בייחוד בעת מצוקה", אמר בדיון נציג הפרקליטות, עו"ד שגיא אופיר. "למרבה הצער, מושג ההרתעה הכללי בנסיבות העניין הוא רלוונטי, שכן זה לא מקרה יחיד". עו"ד אופיר הסביר כי המדינה מבקשת מבית המשפט לתת ביטוי ומשקל רב לעובדה שהמעשים בוצעו תוך ניצול לרעה של כוחו ומעמדו של הנאשם כדמות משפיעה, כריזמטית וכתובת לפניות וקבלת סיוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב אלון בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

סנגורו של הרב, עו"ד אשר אוחיון, השיב לתביעה וביקש להסתפק בעונש של עבודות שירות ומאסר על תנאי. "מדובר באירועים יחסית מינוריים", טען עו"ד אוחיון. "לגבי הנזק שנגרם לנאשם ומשפחתו, אני יכול לסכם ולומר כי מלאה כוס הענישה עד תומה והיא אפילו גולשת מעבר במקרה המסוים הזה". לטענתו, העדים שהעידו לטובת הרב הציגו דמות מופת, שמסרה נפש שנים רבות לעשות טוב לזולת. "בית המשפט קבע בהכרעת דין מאוד כואבת לנאשם שהוא אחראי למעשיו. אבל בית המשפט גם רמז שאין צדיק לארץ שיעשה טוב ולא יחטא, אבל מדובר בצדיק. בית המשפט צריך לנהוג בו לפנים משורת הדין, משום כל המעשים שהוא עשה, החינוך שהוא חינך למשפחה לנהוג כך, בזכות מאות ואלפים שנהנו מהגישה הזו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"הכתמת הרב - עונש משמעותי לא פחות"

הפרקליט עוד הוסיף כי "הרב לוקח על עצמו אחריות לאורך כל הדרך, ואומר 'בגלל שהמתלונן נפגע ממעשיי הכוונות שהיו לי פחות חשובות, ואני צריך להתנצל בפניו', והוא עושה זאת". לדבריו, בית המשפט הרשיע את הרב לגבי המתלונן אחד, אך שמו של הרב הוכתם לאורך חזית כל כך רחבה, כל כך הרבה שנים, שזה עונש משמעותי מאוד לא פחות ממה שבית המשפט מטיל במסגרת הפורמאלית.

הרב יצחק דוד גרוסמן, חתן פרס ישראל, הגיע לדוכן העדים להעיד לטובת הרב אלון: "באתי מתוך אמונה אמתית להגיד מה שאני רוצה להגיד. במשך השנים הייתי זקוק הרבה פעמים לעזרה בנושא חינוך, שלום בית, משפחות במצוקה, משפחות בבתי חולים. לא הייתה פעם אחת שפניתי לרב אלון והוא לא התגייס. תמיד בלב ובנפש, בכל מצב שהוא, תמיד נסע ועזר אם זה ללכת לבתי חולים, בעיות עם ילדים או הגעה למשפחות. אני מעולם לא נהניתי ממנו אישית. הוא לא הצביע בעדי, לא קיבלתי ממנו שום דבר שעזר לי אישית. כל דבר היה רק בשביל לעזור לאחרים. קשה לי שהוא יושב פה, אבל אם יש מושג שנקרא 'מאיגרא רמה לבירא עמיקתא', זה נאמר עליו. תלמידיו ממשיכים בפעילות ענפה גם בחוץ לארץ בסיוע לאחרים. קיבלנו כל כך הרבה עזרה מהאיש הזה ונפילתו הייתה כל כך רמה וגדולה שאני חושב שחשוב שהשופטת תשמע את זה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אם יש מושג שנקרא 'מאיגרא רמה לבירא עמיקתא', זה נאמר עליו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתום הדיון, נקבע מתן גזר הדין ל-18 בדצמבר. הרב אלון סירב לדבר אחרי הדיון, ורק ברך את הסובבים אותו בברכת בשורות טובות. אחותו של הרב, טלי אלון, אמרה בתום הדיון: "אני רוצה שזה יהיה כבר מאחורינו ואני מאוד רוצה שכל החומר יהיה פתוח בפני הציבור. כל הפרוטוקולים, כל הכרעת הדין וכל מה שקשור למשפט הזה, על מנת לתת את התמונה המלאה". האחות הסבירה כי אינה כועסת על התביעה על שביקשה עונש מאסר בפועל כנגד אחיה: "זו תפקידה של התביעה. אין לי כעס עליה".

בנוגע לתחושות הרב, הסבירה: "הרב חי בעולם משלו, הוא מאמין בדרכו. יש לי זכות גדולה להיות אחותו. הוא עושה עבודות שירות לציבור כל חייו. הוא גם מבקש לאורך כל הדרך סליחה ומתנצל כל הזמן בפני התלמיד לנוכח כך שהתלמיד חש שהוא פגע בו". האחות עוד הוסיפה כי המשפחה עוברת סבל, אך יחד עם זאת הם משתדלים להמשיך, לצחוק ולחיות את חייהם מבלי להישבר.

העבירות שבהן הורשע הרב אלון, שהיה רב ישיבת הכותל לשעבר ונחשב מבכירי הציונות הדתית, התרחשו ב-2005. אחד מתלמידיו, אז בן ה-17, הגיע אליו לאחר שהתייעץ עם חבר משום מצוקה אישית שחש. באותה פגישה, הצמיד אלון את התלמיד אל גופו, ליטף ונישק אותו, וכשהתנגד אמר לו כי הוא מתוח. כחודשיים לאחר מכן, הגיע התלמיד אל ישיבת הכותל בליווי חבר נוסף, שם פגש שוב את הרב, ולאחר שזה לקח אותו לחדרו חיבק אותו שוב, וחיכך בו את איבר מינו.

חקירת המשטרה בעניינו של אלון נפתחה לפני שלוש שנים וחצי, לאחר שפורום תקנה, הכולל רבנים ואישי ציבור מהציונות הדתית, חשף את הפרשה. אנשי הפורום טענו כי הועברו אליהם עדויות של כמה תלמידים על התנהגותו של אלון, וכי הוא אף התוודה בפניהם על המעשים שעשה, דבר שהוכחש מאוחר יותר על ידי הרב.

לאחר הרשעתו, סירב אלון להתייחס להחלטת בית המשפט והסתפק בקריאת מזמור מתהילים. "זהו ראש חודש אלול - חודש הרחמים והסליחות", הוסיף. "אני רוצה להודות לקדוש ברוך הוא, לחבריי, למערכת המשפטית, ולכל מי שעשה את שליחותו של הקדוש ברוך הוא. אני מבקש שלא לנהוג במנהג נלוז שנפוץ במחוזות רבים - להתקיף, להחזיר להתקפות. זו ממש לא הדרך, ואני מבקש לומר מראש שאם מישהו יעשה את זה - זה לא על דעתי. כל מה שמביא עלינו הקדוש ברוך הוא אנחנו מקבלים בשמחה ובטובה. הערב נקיים את השיעור בבית המדרש במגדל כמו תמיד".

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

עוד בנושא:
הרשעת הרב אלון: היכן הגבול בין דאגה להטרדה?
הרב אלון אחרי ההרשעה: "הערב השיעור מתקיים כרגיל"
מה הסיכוי שהרב מוטי אלון ייכנס לכלא?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully