וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרהיטים ועד גשרים: לגו חוגג 85 שנים

אור רוזנשטיין

4.11.2017 / 10:10

משחק הקוביות הדני שמציין 85 שנה הפך למשחק הפופולרי בעולם. אך הוא לא נשאר בגזרת הילדים בלבד, צורת הלגו המפורסמת מככבת היום גם במקומות מפתיעים בעולם. מעיצוב דירה שלמה בהשראת הקוביות ועד מונומנטים אדריכליים

מערכת וואלה!

(בווידאו: לגו במחווה מיוחדת לריו דה ג'ניירו שאירחה את המשחקים האולימפיים ב-2016)

הוא קטן, צבעוני והוא הדבר שהכי כואב כשדורכים עליו - מדובר כמובן בקוביות הלגו. משחק הרכבה דני ותיק שקיים בעולם כבר 85 שנה ומשמעות המילה בשפה הדנית היא "שחק היטב". נכון לעכשיו, יש על כדור הארץ יותר קוביות לגו מאשר אנשים - יותר מ-400 מיליארד קוביות פלסטיק כאלה יוצרו מאז שנות הארבעים, ולפני כמה שנים אפילו נעשה מחקר בו נקבע שיש בדיוק 65 קוביות לגו עבור כל אדם שחי בכדור הארץ. אם בכל זאת הייתם רוצים להגיע מכדור הארץ לירח, תידרשנה 40 מיליארד קוביות לגו על מנת לעשות זאת.

לקריאה נוספת:
לגו טראמפ: המתנה שאף אחד לא רוצה לכריסטמס
הבתים המעוצבים ביותר של ברבי
בית בובות ענק ב-8.5 מיליון דולר. מי קונה לבת שלו?

לגו - השראה בעולם העיצוב והאדריכלות. יחצ,
דירת לגו בטייוואן: פונקציונלית ומלאת הומור/יחצ

המשחק האהוב והוותיק ליבה את דמיונם של מעצבים ואדריכלים במשך השנים, ולא בכדי - מדובר בעצם באחת ההזדמנויות הראשונות שיש לנו לבנות מבנה תלת מימדי, להפעיל את הדמיון ולעצב בניינים ורחובות צבעוניים כאוות נפשנו. ההנאה הזו היא שגורמת ללגו להיות משחק כמעט על-זמני המקשר בין דורות של ילדים שגדלו עליו. אולם, למרות שיש מעריצים של לגו, אנשים רבים משאירים אותו בילדותם ולא מסתכלים לאחור עד שיש להם ילדים משלהם. הדמויות הצהובות מתעמעמות בזיכרון לכדי עננת נוסטלגיה מפוקסלת, ואהבת הלגו נותרת רק בליבם של גיקים, אספנים וחובבים למיניהם. אך כאמור, עולם העיצוב לא שוכח חסד נעורים, ומערכת היחסים בין מעצבים והלגו שלהם חזקה מתמיד: הלגו משמש ככלי מקצועי וכהשראה לעיצוב פנים, אדריכלות ואפילו אמנות. החברה הדנית, מצדה, לא נשארת חייבת, ומקפידה לטפח את הקשר הזה. ללגו קולקציה מיוחדת של אדריכלות המציעה ערכות של מבנים מפורסמים ברחבי העולם של אדריכלים ידועי שם. כך למשל, ביוני האחרון הוציאה לגו ערכה לבניית מוזיאון הגוגנהיים מלגו לרגל חגיגות יום הולדתו ה-150 של האדריכל פרנק לויד רייט.

עוד באותו נושא

לגו משיקים נעלי בית מיוחדות

לכתבה המלאה
לגו - השראה בעולם העיצוב והאדריכלות. יחצ,
מוזיאון הגוגנהיים ב-744 חלקים: ערכה מבית לגו החוגגת את יום הולדתו ה-150 של פרנק לויד רייט/יחצ

מקום אחד בו הלגו חי לנצח הוא כמובן מרכז המבקרים החדש של חברת לגו בקופנהגן, שנבנה כולו כשיר הלל מפוקסל ומודולרי לקוביות הלבנים הצבעוניות. העיצוב של האדריכל Bjarke Ingels ממשרד האדריכלות BIG למרכז החדש הושלם השנה, והוא ללא ספק מושך את העין: המבנה, המשתרע על פני 12,000 מ"ר, בנוי כולו מקוביות צבעוניות, כאשר הגג מזכיר את נקודות החיבור הנמצאות בתחתית הלבנים המפורסמות. מדרגות המבנה בנויות מ-21 בלוקים בעלי שוליים צהובים ואפילו חיפוי קירות הפנים מדבר בשפה הלגואית המוכרת. ואם לרגע היה ספק, נציין כי ערכה רשמית בת 774 חלקים מבית לגו להרכבת דגם של מרכז המבקרים תהיה גם היא זמינה לרכישה.

לגו - השראה בעולם העיצוב והאדריכלות. יחצ,
עושה כבוד למותג: מרכז המבקרים החדש של חברת לגו/יחצ

אבל ממש לא חייבים להיות חברת לגו כדי ליהנות מכל הטוב הזה. בטייוואן, עיצבו HAO Design Studio דירת מגורים שלמה המבוססת על האהבה שחולקים הדיירים, זוג הורים וילד, למשחק ההרכבה הדני - והתוצאה מלאת שיק. המחוות ללגו עדינות, מפתיעות, מלאות הומור ועולות בקנה אחד עם הפונקציונליות המודרנית של הדירה, ומוכיחות שלא צריך לוותר על סטייל גם כשרוצים להתפרע.

ואם עד כה עסקנו במחוות ללגו, יש גם אנשים שלוקחים את האהבה צעד אחד קדימה ומשתמשים בלגו עצמו. אמן הלגו שון קני מעצב מבני לגו מורכבים בהזמנה, החל מבניינים ופסלים וכלה בפיסול לגו עבור עיצוב פנים. בשיתוף עם משרד האדריכלות I-Beam, הוא השתמש בכמעט 20,000 לבני לגו על מנת ליצור מעקה יצירתי במיוחד בדירת מגורים בשכונת צ'לסי הניו יורקית.

לגו - השראה בעולם העיצוב והאדריכלות. יחצ,
דירת לגו בטייוואן: פונקציונלית ומלאת הומור/יחצ

אפילו מבני ציבור לא חפים משיגעון הלגו: בעיר השוודית גטבורג עיצב האמן הספרדי Christo Guelov את גשר älvsborgsbron כמחווה משעשעת למשחק הנוסטלגי. המהלך האמנותי נעשה במסגרת פרויקט Let's Color Gothenbur - פרויקט שמטרתו לסייע לצעירים באזורי העיר בהם יש אחוזים גבוהים של אבטלה.

גם תחום המיתוג נמשך אל המודולריות המורכבת של הלגו: סטודיו Fontos Graphic Design Studio ההונגרי עיצב סדרת מוצרים לתינוקות המבוססת על הלבנים הצבעוניות, כולל האפשרות לחבר את האריזות זו לזו ולהפוך את השימוש במוצרים לחוויית משחק.

לגו - השראה בעולם העיצוב והאדריכלות. יחצ,
הקירות במרכז המבקרים של לגו/יחצ
לגו - השראה בעולם העיצוב והאדריכלות. יחצ,
עבודה של Sean Kenney בלגו עבור סטודיו I-Beam Architecture/יחצ
לגו - השראה בעולם העיצוב והאדריכלות. יחצ,
Sean Kenney משתעשע בלגו עבור סטודיו I-Beam Architecture/יחצ
לגו - השראה בעולם העיצוב והאדריכלות. יחצ,
גשר צעצוע: מחווה שוודית לשכנה מדרום/יחצ
לגו - השראה בעולם העיצוב והאדריכלות. יחצ,
סדרת מוצרים לתינוקות המבוססת על הלבנים הצבעוניות בעיצוב סטודיו Fontos Graphic Design/יחצ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully