וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איי לאב יו טרמינל: כך ייראה נמל התעופה המטריף של סינגפור

10.12.2014 / 8:53

תכנית שדה התעופה הגרנדיוני של האדריכל הישראלי משה ספדיה בסינגפור יוצאת לדרך. אירוע מכונן בעולם האדריכלות הבינלאומית

יח"צ - חד פעמי

בעוד שאת פניכם קיבל לאורך שנים שיח בצורת גבינת קוטג', בסינגפור לקחו את קונספט הכנסת הטבע לטרמינל לרמה אחרת לגמרי: שדה התעופה צ'אנגי, שרק בשנה שעברה זכה בתואר "נמל התעופה הטוב בעולם" חשף כיצד ישדרג את החוויה המתישה והמתסכלת בדרך לטיסה. לא עוד אריחי שיש לבנים מצופים בחנויות, אלא מרחב ציבורי משותף תחת כיפת זכוכית בו מפל מים עצום וגן במרכזו. המבנה החדש ישכון מאחורי שלושת הטרמינלים הקיימים בשדה התעופה, המושך אליו יותר מ-53 מיליון נוסעים בשנה. הוא יתחבר לטרמינל 1 עם הרחבה של אולם מקבלי הפנים הקיים ועם טרמינלים 2 ו-3 בגשרים.

על פרויקט הענק, שהעבודה עליו החלה בימים אלו, מנצח האדריכל הישראלי-קנדי הידוע משה ספדיה שבעבר גם נבחר לתכנן את החלק האווירי של נתב"ג 2000. ספדיה תכנן את 134 אלף מטרים הרבועים של התוספת החדשה לשדה התעופה המרכזי של סינגפור, שיכלול חנויות ומתקני פנאי ובידור כדי ליצור מרחב ציבורי למקומיים ומתקן נוח לנוסעים העוברים בשדה.

בשני העשורים האחרונים הפכה סינגפור למוקד עבודה חשוב עבור ספדיה. עבודתו על מלון המרינה המרשים שנפתח בשנת 2011 הפך לסמל הנמל של סינגפור והוא ממשיך לעבוד גם בימים אלה על מתחמי מגורים גרנדיוזיים במדינה. ספדיה אחראי על כמה מהמבנים החשובים והמרשימים בישראל, בהם מוזיאון יד ושם החדש ומלון מצודת דוד המפואר בירושלים, מתחם ממילא וכיכר צה"ל, גם הם בבירה.

"הפרויקט הזה מגדיר מחדש וממציא מחדש את המהות של שדות התעופה", סיפר ספדיה לאתר העיצוב Dezeen. "אנו מייצרים מקום מפגש מגוון ומשמעותי המשמש כשער לעיר ולמדינה, הכולל אזורי מסחר ושירות לצד אטרקציות וגנים לנוסעים, לעובדי שדה התעופה ולעיר בכללותה. המטרה שלנו הייתה להפגיש את הדואליות בין מרכז מסחרי גועש לבין פארק אורבני גדול זה לצד זה בניסיון ייחודי".

גובהו של המפל, המכונה "מערבולת הגשם", עומד על 40 מטרים. זרימתו תחל בפתח מעוגל בגג תקרת הזכוכית. מי הגשמים יאספו דרך המפל ויעשה בהם שימוש נוסף ברחבי המבנה. בשעות הערב, המפל הופך לתפאורה ומופע האורות והסאונד שממנו ייהנו הסועדים במרפסת המסעדה במקום. סביב המפל יהיה נוף מיוער של עצים ושיחים המכונה "עמק היער", הכולל שבילי הליכה למבקרים. "המתחם הוא קניון מסורתי בשילוב עם חוויה של טבע, תרבות, חינוך ובילוי, שמטרתו לספק לחוויה מרוממת", הוסיף ספדיה. "על ידי משיכת מבקרים ומקומיים כאחד, אנו שואפים ליצור מקום שבו תושבי סינגפור יתקשרו עם אנשים ברחבי העולם".

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram
נמל התעופה בסינגפור בתכנון משה ספדיה.
בימים אלו החלו במלאכת הבנייה של נמל התעופה בסינגפור
שדה התעופה בסינגפור. אדריכלות: משה ספדיה. הדמייה, מערכת וואלה! NEWS
מפל המכונה מפולת גשם/מערכת וואלה! NEWS, הדמייה
שדה התעופה בסינגפור. אדריכלות: משה ספדיה. הדמייה, מערכת וואלה! NEWS
מי גשמים יאספו דרך הנמל וינחתו בפנים בגובה 40 מטרים/מערכת וואלה! NEWS, הדמייה
שדה התעופה בסינגפור. אדריכלות: משה ספדיה. הדמייה, מערכת וואלה! NEWS
המפל יהפך למופע אורות וסאונד/מערכת וואלה! NEWS, הדמייה
שדה התעופה בסינגפור. אדריכלות: משה ספדיה. הדמייה, מערכת וואלה! NEWS
כך הנמל יראה מבחוץ/מערכת וואלה! NEWS, הדמייה
שדה התעופה בסינגפור. אדריכלות: משה ספדיה. הדמייה, מערכת וואלה! NEWS
וכך מלמעלה/מערכת וואלה! NEWS, הדמייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully