וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צאו לדרך: מתחם רוטשילד

מתוך עשרות הבתים והמתחמים שייפתחו לקהל הרחב בסופ"ש במסגרת "בתים מבפנים" בחרנו את השווים – הכל במרחק הליכה. מתחילים בשדרות רוטשילד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לחצו להגדלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. סיור בשדרות רוטשילד, מקצה לקצה

המסלול שלנו ייפצח במצבה לזכר מייסדי אחוזת בית בשדרות רוטשילד פינת נחלת בנימין, משם יצא ביום שישי בשעה 11:00 סיור מודרך לאורכו של הרחוב הנחשק ביותר בארץ – רוטשילד, כמובן. לפי סקר של חברת "לעומק התודעה", 29% מהישראלים חולמים לגור בשדרה הסטייליסטית הזו. על השאלה מה הופך את הרחוב ההומה הזה לכל כך נחשק, תענה היועצת לבנייה מקיימת ולנטינה נלין שתוביל סיור שיתבונן דרך משקפיים אקלימיים ויתחקה אחר האיכויות האדריכליות והמקיימות שהופכות את השדרה לממגנטת.

משך הסיור כשעה וחצי.
סיור פתוח. אין צורך ברישום מוקדם.

שד רוטשילד תל אביב. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
גם אתם רוצים לגור פה?/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

2. מלון בראון, רחוב קלישר 25

אחרי שהזעתם בסיור, מומלץ לקפוץ למלון בראון, הממוקם ברחוב קלישר 25. מלון הבוטיק שנפתח לפני מספר חודשים נחשב לאחד המקומות ה"איניים" והמסוגננים בעיר. אדריכל הפנים דויד גרונצוויג ומעצב הפנים רובי ישראלי הפכו את המבנה ששימש כבנק משנות ה-90 לחלל שיקי בסגנון רטרו מוקפד. המלון כולל 30 חדרים מושקעים שהותאמו לקהל העירוני. במהלך הסיור שיערך במלון יציגו את התפיסה החדשה של מלונות הבוטיק העכשוויים שנבנים בקצב מסחרר בעיר, יציצו לחדרים ובסוף יפנקו אתכם בצפייה לים ממרפסת הגג.

ההדרכות יתקיימו ביום שישי ושבת בכל שעה עגולה בין השעות 14:00-11:00. בסך הכל יתקיימו 8 סיורים מודרכים, המוגבלים ל-20 משתתפים בכל פעם, על בסיס כל הקודם זוכה.
בית פתוח וסיורים פתוחים. אין צורך ברישום מוקדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלון בראון. רטרו מוקפד/מערכת וואלה!, צילום מסך

3. בית לוין, שדרות רוטשילד 46

התחנה הבאה שלנו היא בית לוין (בית הישג), הממוקם בשדרות רוטשילד 46. מדובר באחד הבתים היפים והמפורסמים של תל אביב, שרבים חולפים על פניו רק מבחוץ. הוא נבנה בשנת 1924 על ידי האדריכל יהודה מגידוביץ` ושימש כביתו של צבי יעקב לוין כבית מידות מפואר בעל חזיתות מקושטות וגג נפתח. לוין היה איש עסקים אמיד וביתו נבנה על גבעה קטנה, כשבמקום להשתרע על שטח גדול הוחלט לבנות אותו מעט גבוה מהרחוב ולהציב גרם מדרגות קטן בכניסה. בבית נעשו דברים שנחשבו בגדר חידוש רציני לתקופה, הבולט שבהם הוא הגג שניתן היה לפתיחה באמצעות מנגנון מיוחד שאפשר להקים סוכה בגג בחג הסוכות. ב-1991 המבנה עבר שימור על ידי האדריכלים אמנון בר אור ומוטי בודק. הוא שימש לימים כשגרירות ברית המועצות וכבית המכירות סות`ביס. כיום הוא משמש את קרן הישג, המעניקה מלגות לחיילים בודדים משוחררים.
משך הסיור כחצי שעה.

4 סיורים ברישום מוקדם, מוגבלים ל-20 משתתפים בסיור.
סיור אחד יתקיים ביום שישי ב-9:30. סיורים למחזיקי כרטיס מקסימום תל אביב יתקיימו ביום שישי בשעות 10:00, 11:00 ו-11:30.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית לוין. מאז 1924/מערכת וואלה!, צילום מסך

4. בית הכנסת "אוהל מועד", שד"ל 5

המלצתנו הבאה היא בית הכנסת "אוהל מועד", השוכן בשד"ל 5 (בין שדרות רוטשילד 46 ליהודה הלוי 59). לאלה מכם שלא פקדו בית כנסת מאז הבר מצווה זוהי הזדמנות מצוינת להתחבר לשורשים ולראות את אחד מבתי הכנסת היותר מעניינים בארץ. הוא הוקם בשנות ה-20 של המאה הקודמת על ידי יוסף ברלין, אחד האדריכלים המפורסמים של אותה תקופה, ובמרכזו כיפת זכוכית מרהיבה הבנויה בתבנית של 15 מדרגות כלפי הרקיע, המסמלות את 15 המעלות שהיו בבית המקדש (שעליהן שרים את "שיר המעלות"). הביקור בתוכו כולל סיפורים על תל אביב היהודית של תחילת המאה הקודמת.

הדרכות יתקיימו ביום שישי ב-11:00, 12:30 ו-14:00.
בית פתוח. אין צורך ברישום מוקדם.
שימו לב: אין להיכנס לבית הכנסת עם סיגריות, עם מצלמות ועם טלפונים ניידים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית הכנסת "אוהל מועד". כיפת זכוכית מרהיבה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלופט של האדריכל אורי פלן. קירות זכוכית ופריטי מעצבים/מערכת וואלה!, צילום מסך

5. הלופט של אורי פלן, שדרות רוטשילד 6

נקנח בלופט היוקרתי של האדריכל אורי פלן בשדרות רוטשילד 6. הדירה שמשתרעת על 180 מ"ר, מעוצבת בסגנון מינימליסטי וכוללת אייקוני עיצוב מוכרים כמו גוף תאורה של אינגו מאוור, כיסא של פרנק גרי ומבחר פריטים של המעצב המקומי שלנו אריק בן שמחון. הקירות היחידים שנמצאים בדירה עשויים זכוכית שקופה שמעניקים לחלל מראה מאוורר ונקי. עד לפני מספר חודשים הדירה עמדה להשכרה בעלות של 14,000 שקלים (כולל הריהוט), כך שאם אתם בעניין, שווה לשאול את בעל הבית אם ההצעה שלו עדיין אקטואלית.

הכניסה ביום שישי, בשעות 16:00-9:00, ובשבת בשעות 19:00-13:00.
בית פתוח. אין צורך ברישום מוקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully