וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותק, איפה שמת את הבית?

דניאל זילברברג

28.4.2010 / 12:34

המעצב הגרמני ורנר אייסלינגר המציא יחידת דיור ניידת עם כל הפינוקים שפנטהאוז בגורד שחקים יכול להציע. מדור אתר בנייה הלך לארוז מזוודות

שם: www.aisslinger.de

כתובת: http://www.aisslinger.de/

ז'אנר: הסטודיו של הארכיטקט והמעצב הגרמני ורנר אייסלינגר הוקם במרכז ברלין בתחילת 2004, ומשך אליו את טובי המעצבים התעשייתיים בגרמניה, שיחד הפכו אותו למותג בינלאומי. הסטודיו ידוע בזכות עיצוביו המקוריים, החל מריהוט, דרך כלי בית ועד יחידות דיור ניידות.

loftcube - מבט מבחוץ על יחידת דיור של ורנר אייסלינגר. אתר יצרן
loftcube - יחידת הדיור הניידת של אייסלינגר/אתר יצרן

רקע

אייסלינגר הוא מעצב עם ידע נרחב על ההיסטוריה של עולם העיצוב, והידע הזה משתקף ומשפיע על עבודותיו. בנוסף, הוא קשוב לטרנדים עיצוביים ולרקע הפילוסופי שלהם. באתר שלו הוא כותב שעולם העיצוב מתרחק מהפונקציונאליות שאפיינה את הבאוהאוס ואת הארכיטקטורה הקומוניסטית בעלת המודעות החברתית של מרבית המאה ה-20, והולך לכיוון של מודעות סביבתית תוך התפתחות של טכנולוגיות וחומרים מתכלים, ניידים, אורגניים וזולים – וזו גם הדרך שמנחה אותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
loftcube - יחידת הדיור הניידת של ורנר אייסלינגר. אתר יצרן
loftcube - מבט בפנים/אתר יצרן

אייסלינגר עובד בתחום כבר כמה עשורים. הוא שיתף פעולה עם חברות ענק כמו מרצדס, אדידס, בומביי ספיר והוגו בוס, לצד חברות ריהוט מובילות כמו cappellini ו- zanotta. בשנת 2000 הוא עיצב את הכיסא NIC שמוצג בתערוכה הקבועה שמוזיאון המומה בניו יורק, וכך הפך למעצב התעשייתי הגרמני הראשון מאז שנת 1964 שעבודתו מוצגת בתערוכה הקבועה של המוזיאון. עיצובים נוספים שלו מוצגים במוזיאונים ברחבי העולם, ביניהם המטרפוליטן בניו יורק, המוזיאון לאמנות עכשווית פונדס בפריז ומוזיאונים רבים ברחבי גרמניה. בנוסף, הוא זכה בפרסים בינלאומיים יוקרתיים. בשנת 2004 הוא הקים סטודיו יחד עם מעצבים צעירים ומבטיחים במטרה להביא את בשורת העיצוב הסביבתי לעולם, ונדמה שהוא הצליח במשימתו. בשנת 2007 הוא עיצב מודל ליחידת דיור ניידת שלא מאבדת מאיכות החיים שבית נייח מציע. היחידה, loftcube, הפכה לאחד הפרויקטים הכי מדוברים בעולם וקלעה בדיוק לבשורה שהוא מנסה להביא – עיצוב בחומרים מתקדמים טכנולוגית, המתייחסים הן לאיכות הסביבה, למודולאריות ובעיקר לניידות המאפיינת את המאה ה-21.

flori - כיסא בעיצובו של ורנר אייסלינגר. אתר יצרן
כיסא פלורא - גימור עכשווי ואורבני/אתר יצרן
level_34 - משרד בעיצובו של ורנר אייסלינגר. אתר יצרן
Level 43 - יחידת עבודה מודולארית שניתן לפרק ולהרכיב בהתאם לגודל החלל/אתר יצרן

מה בפנים

האתר של הסטודיו גדוש בתוכן, ומשתמש היטב בפלטפורמה האינטרנטית עליו הוא יושב, מה שמתבטא בתגיות מרובות המארגנות את התוכן לפי נושאי העניין של הגולשים. ניתן לסדר את חווית הגלישה דרך הקטגוריות העיקריות והמקובלות שמעצבי האתר בחרו, כמו פרויקטים, (לפי שנים), אודות, ביוגרפיה ועוד, וניתן לבחור תגיות כמו טקסטיל, עיצוב פנים, ארכיטקטורה, ריהוט ועוד רבים ומעניינים.

כיוון שאיסלינגר מתבלט בשני תחומים עיקריים – ארכיטקטורה ועיצוב מוצר (בדגש על ריהוט), מומלץ לבחון את התוכן לפי נושאים אלו. אך גם מעבר בין העבודות לפי שנים מספק תמונה רחבה ומורכבת של גוף העבודות הוורסטילי שיוצא מהסטודיו. כך למשל, ב-2004 ניתן לראות את ההתמקדות שלו בשימוש בחומרים מפותחים טכנולוגית בעיצוב של כיסא פלורא – המגיע במגוון צבעים מעניינים ובגימור עכשווי ואורבני, וביחידת העבודה המודולארית Level 34, אותה ניתן לפרק ולהרכיב מחדש בהתאם לגודל החלל.

fincube - יחידת דיור ניידת משודרגת של המעצב ורנר אייסלינגר. אתר יצרן
fincube - יחידת הדיור הניידת, גרסת 2010/אתר יצרן
fincube - המטבח ביחידת הדיור הניידת המשודרגת של המעצב ורנר אייסלינגר. אתר יצרן
המטבח ביחידה המשודרגת/אתר יצרן

שנה נוספת ששווה להתעכב עליה היא 2007, בה הוא ושותפיו עיצבו את יחידת הדיור הניידת הראשונה loftcube .התמונות מדגישות את שני האלמנטים המרכזיים ביחידה – האסתטיקה העיצובית והאידיאולוגיה העכשווית שמנחה אותו. את היחידה ניתן להרים מהקרקע על ידי עגורן ולהניחה בכל מקום, בין אם במרומי הר נידח, על גג בניין, או בחניון במרכז העיר. עיצוב הפנים של היחידה אורבני גם כן, נקי ובעל אפשרויות אחסון יעילות, אך בניגוד ליחידת דיור ניידת אחרת - הקרוון, המגורים בה מספקים את כל הנוחיות שפנטהאוז מעוצב מספק – מרחב, אור ואקסקלוסיביות. מומלץ להציץ באותה שנה גם במיצג של אהילים המורכבים מספרים שהוצג בסטודיו בברלין, וב-knitted chair – כיסא הייטקי שעשוי מסיבים מהונדסים שנסרגו לכדי בד, והופכים אותו לעמיד וידידותי לסביבה. השנה אייסלינגר הציג את הגרסה המשודרגת של הבתים הניידים בשם fincube,. יחידת הלופט בגרסתה העדכנית נפתחת החוצה באמצעות מרפסת שמקיפה את כל היחידה, ויוצרת נוף פנוראמי – לא משנה היכן היחידה מונחת.

אהיל מנורה שעשוי מספרים ישנים של המעצב ורנר אייסלינגר. אתר יצרן
אהילים מדפי ספרים/אתר יצרן
כיסא בעיצובו של ורנר אייסלינגר. אתר יצרן
Knitted Chair – כיסא הייטקי שעשוי מסיבים מהונדסים שנסרגו לכדי בד, והופכים אותו לעמיד וידידותי לסביבה/אתר יצרן

כדאי לשים לב גם לספה ההייטקיסטית משנת 2006 – שנקראת Low sofa. הספה כוללת בתוכה משטח שמשמש הן כמגש להנחת משקאות, הן כיחידת אחסון הכוללת תשתית טכנולוגית לקליטה אלחוטית של מערכת המדיה הביתית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Low Sofa - ספה הכוללת בתוכה משטח שמשמש הן כמגש להנחת משקאות, הן כיחידת אחסון הכוללת תשתית טכנולוגית לקליטה אלחוטית של מערכת המדיה הביתית/מערכת וואלה!, צילום מסך

משלוחים

איסלינגר מאמין שבעתיד הקרוב בכל מוצר יותקן צ'יפ שישדר ישירות לטלפון הנייד, ויכיל את כל האינפורמציה על מוצר, כולל חנויות בו ניתן לרכוש אותו, פרטי התקשרות ושנת ייצור. אבל עד שהיום הנפלא הזה יגיע, ניתן לרכוש את המוצרים שלו דרך החנויות הרבות שרשומות באתר, רובן ממוקמות באירופה.

קשר ישראלי

פרט לעובדה שתל אביב היא ברלין של המזרח התיכון – אין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully