וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשיטת הרגל הגדולה בהיסטוריה: ליהמן ברדרס קרס

ליהמן ברדרס, בנק ההשקעות ה-4 בגודלו בארה"ב, דיווח על חובות של 613 מיליארד דולר. מריל לינץ' ניצל ברגע האחרון

זעזועים בשוקי ההון ברחבי העולם: בנק ההשקעות ה-4 בגודלו בארה"ב, "ליהמן ברדרס", הודיע לפנות בוקר (שני) כי יכריז על פשיטת רגל. בהודעה שפרסם הבנק, הנפגע האחרון ממשבר האשראי האמריקאי, הוא הבהיר כי ברצונו להגן על נכסיו ולמקסם את ערכו. הבנק מעסיק כ-25 אלף בני אדם ברחבי העולם. הבנק שקוע בחובות של לא פחות מ-613 מילארד דולר, בעקבות השקעותיו בשוק הסאבפריים ונגזרותיו.

ההודעה נמסרה לאחר ששני הקונים הפוטנציאלים הגדולים ביותר שהתעניינו ברכישתו משכו את הצעת הרכישה שלהם, שהיתה אמורה להציל את הבנק מפשיטת רגל. אם אף משקיע לא יגיש הצעה חדשה לפני פתיחת המסחר בוול סטריט, צפויות ירידות שערים חדות ביותר.

הבוקר רשמו הבורסות של מזרח אסיה נפילות חדות, בעקבות דאגות מעתידו של "ליהמן ברדרס". מאמצי ההצלה של הבנק תואמו עם משרד האוצר האמריקאי ועם הבנק הפדרלי של ניו יורק.

בתוך כך, היום הודיע "בנק אוף אמריקה", כי החליט לרכוש את בנק ההשקעות השני שעמד בפני סכנת פשיטת רגל, "מריל לינץ'". שווי העסקה הוא 50 מיליארד דולר. המיזוג יוצר את הגוף הפיננסי הגדול בעולם. העסקה נחתמה לאחר שמו"מ בין "בנק אוף אמריקה" ל"ליהמן ברדרס" נכשל.

אתמול הודיע הבנק המרכזי של ארה"ב על צעדים חדשים שנועדו להקל את הגישה לאשראי חירום לחברות פיננסיות הנאבקות על קיומן. הבנק הודיע כי ירחיב את סוגי הערבויות שמוסדות פיננסים יכולים להשתמש בהן, כדי לקבל ערבויות חירום. המהלך נועד לצמצם פגיעה אפשרית בשוקי ההון.

במקביל, הודיעו 10 בנקים גדולים בארה"ב על הלוואה של 70 מליארד דולר כל אחד, שאותם יוכלו החברות הפיננסיות להלוות על מנת להקל על המחסור באשראי.

לאחרונה הודיע הממשל האמריקאי על צעד דרמטי: תכנית רשמית להלאמת ענקיות המשכנתאות "פאני מיי" ו"פרדי מק", האחראיות למחצית משוק המשכנתאות האמריקני, שהיקפו נאמד ב-13 טריליון דולר. הממשל החליט גם על רכישת מניותיהן. ההכרזה הגיעה לאחר שמניותיהן של שתי החברות נפלו בחדות בשבוע שעבר, בעקבות חששות כי הן נקלעו לקשיים בשל הפסדי ענק ולכן יתקשו לשרוד את משבר האשראי אם לא יחולצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully