וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הומור

לרה רוטר

7.11.2007 / 15:00

תופסנים לאכילת במבה, כרית לילה למריירים ולחצן מעלית לנגעלים. העיצוב הגואל של מעין צוקר

"החפצים שאנו רוכשים, בדרך כלל משקפים את התשוקות שלנו. בפרויקט הגמר שלי, עניין אותי דווקא לעצב פריטים שיחשפו את הפחדים או השריטות הכמוסות שלנו", טוענת מעין צוקר (26), בוגרת המכון הטכנולוגי בחולון, אשר תציג לראשונה במסגרת "הסלון"- שוק האקססוריז לעיצוב הבית, שני פריטים בעיצובה.

צוקר מציעה שטיח סף לניגוב הרגליים, שבאחת מפינותיו מוטמנת מראה, שמסייעת למנגב הרגליים לוודא ללא צל של ספק שסוליותיו אכן נקיות. "כל פרויקט הגמר שלי עסק באובססיות של אנשים, מה שנקרא בשפה המקצועית אובססיב-קומפולסיב דסיאורדרס או בקיצור או.סי.די. תחום הפסיכולוגיה תמיד מאוד משך אותי, לכן רציתי לשלב אותו עם הדברים שאני מעצבת. הפרויקט כלל בין היתר גם תיק שעשוי מסקוטצ' נקבה ועליו מדביקים מבחוץ איקונים המחוברים לסקוטצ' זכר. האיקונים מייצגים את מה שהכנסנו כבר לתוך התיק. אם הכנסתי את המפתחות, אני מדביקה על התיק מבחוץ את האייקון של המפתחות וכיו'. האו.סי.די היא תופעה שמתרחשת בתדירות גבוהה ומפריעה לחיי היום-יום. אני בחרתי לגעת בה אבל בעדינות, לחשוף את העובדה שבתוך כל אחד מאתנו קיימת שריטה ברמה זו או אחרת".

לצורך הכנת הפרוייקט, בנתה צוקר שאלונים מפורטים. חבריה ומכריה התבקשו לענות עליהם וכך בעצם היא גילתה אילו דברים מטרידים ומרתיעים אנשים המוגדרים כנורמליים בחיי היום-יום. פריטים נוספים שנולדו מהתחקיר הם: משאבה לסבון נוזלי בעלת ראש גדול במיוחד המאפשרת לחיצה בעזרת המפרק או המרפק במקרה שהידיים מלוכלכות, טבעת בעלת ראש גדול המיועדת ללחיצה על כפתורי המעלית במקום האצבעות, כרית בעיצובה של צוקר זכתה לפיסת בד הנשלפת מהכיסוי ומתחתיה שאבנית, הכול כדי שהרוק לא ילכלך את גוף הכרית ולבקבוקי המים עיצבה צוקר פיה המאפשרת שתייה מרחוק בלי שהפה יגע בפיית הבקבוק. "החפצים שעיצבתי" אומרת צוקר "חושפים את הפחדים הסודיים שלנו, אבל עושים את זה בחיוך, בדרך כזו שאומרת זה בסדר,כולנו באותה סירה, לכולנו יש שריטה".

עבודה נוספת שתציג צוקר בסלון, היא סט של שלושה כלי קרמיקה אשר הוצגו בתערוכה HANDLE WITH CARE במסגרת שבוע העיצוב בלונדון. כלים אלו מדמים רגבים של אדמה יבשה. על עבודה זו מספרת צוקר: "ההשפעה לכלים האלה היא מן הטבע. האדמה היבשה שלא מניבה כל תוצרת אל מול השפע שאנו פורסים על השולחן. הניגוד הזה עניין אותי. הצחיחות מול השפע. וניגוד נוסף שקיים בעבודה הוא מראה הקרמיקה הלבנה, החלקה והנקייה אל מול מראה האדמה המלוכלכת, החומה והיבשה".

מעיין צוקר ב"סלון", 9-10 בנובמבר בין השעות 11:00-20:00 קומפורט 13, דרום ת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully